S-Video signaal werkt niet (NVidia 9600M GS)

Pagina: 1
Acties:

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-02 22:37
De voorbije dagen heb ik het internet afgeschuimd, diverse topics hier gelezen en uitgeprobeerd, TV-tool geprobeerd, enz. maar nog steeds krijg ik mijn tv niet gekoppeld aan mijn laptop.

Mijn laptop:
HP dv9540eb
Videokaart: Nvidea 9600M GS
Windows Vista

TV:
philips 29pt5305/01
pdf met specs: http://download.p4c.phili...1/29pt5305_01_pss_eng.pdf

De bedoeling zou zijn om via mijn S-video uitgang, via een koppelstukje naar composite kabel, mijn video signaal op mijn tv te krijgen. De tv zou dit volgens mij zeker moeten ondersteunen aangezien hij dat vroeger ook kon via mijn oude desktop (daar zat een Ati kaart in).

Wat ik ook probeer, het lukt mij maar niet. Via TV-tool, via het Nvidea configuratiescherm ("rigoureuze beeldschermdetectie"), ... niets kan mijn tv herkennen :(
Jullie zijn mijn laatste hoop en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

edit: vergeten te vermelden: ik heb natuurlijk de laatste drivers staan van de videokaart!

[ Voor 5% gewijzigd door Bridelance op 10-07-2010 23:48 ]

• Agil1ty
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
Hallo Bridelance,
het kan zijn dat bij rigoreuze beeldschermdetectie hij alleen naar het vaste scherm (van de laptop) en naar de 15 pins D-Sub of DVI poort kijkt (waar je vaak een beamer op aansluit). Bij S-video doet hij dit vaak niet. Heb je al geprobeerd of het lukt om de laptop direct aan te sluiten via de S-video (zonder composiet) naar S-video (op de tv)? Hiermee kun je uitzoeken of het aan het koppelstukje ligt, of aan de ondersteuning van de tv.

Succes

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-02 22:37
Rechtstreeks aansluiten via S-video zal niet gaan: de tv heeft geen zo'n ingang en ik heb geen draad daarvoor. Vroeger deed ik het altijd zo met mijn oude desktop: S-video -- koppelstukje -- composiet -- tv. Het zou me dus erg verbazen mocht dat koppelstukje nu de oorzaak zou zijn.

Is er eigenlijk geen manier om een beeldschermdetectie op de S-video poort af te dwingen?