Toon posts:

Het ideale iMac bureau?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 13:13
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een goed bureau voor de komende iMac 27 inch (die bestel ik na de 'refresh'). Ik heb een bureau op het oog namelijk deze. De diepte van dit bureau is 50cm is dat te klein voor een iMac 27inch? zit je er dan niet te dicht tegen op?

Mocht je foto's/informatie van bureau's die jullie gebruiken voor je iMac, zie ik die graag :D. Ik weet dat er een topic is waar al setup's worden gepost alleen is dit te veel op de computer gericht dan op het bureau zelf :P.

offtopic:
Mocht dit het verkeerde subforum zijn: excuus!

[Voor 0% gewijzigd door Naxul op 10-07-2010 20:10. Reden: Typo]

Anoniem: 365539

Naxul, wat is de diepte van het bureau wat je nu hebt? Meet van rand bureau, naar begin scherm. Als dat 71/60 cm is, ja dan moet je er wel even aan 'wennen'...

• Naxul
Nu heb ik 75cm :P dan verlies ik 25cm dat is teveel vind ik, dus dat wordt hem niet:P maar als iemand suggesties heeft hoor ik die graag :)

[Voor 9% gewijzigd door Naxul op 10-07-2010 20:34]

Wil je z'n type bureau?

z'n 'werkhoek' of mag het ook gewoon een blad zijn?
Met een blad is het veel makkelijker moet de diepte enzo.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

50 cm, dat zou ik beslist niet doen, veel te dichtbij naar mijn mening.
Ik heb zelf een Galant bureau van Ikea en de iMac op het hoekstuk staan. Diepte van het bureau is 80 cm, met mijn 24 inch iMac vindt ik dit ideaal, je zet je iMac ook niet geheel op de laatste cm van het bureau, achter moet je nog nog wat ruimt hebben. Kies dus voor wat meer ruimte, kan je nooit geen spijt van krijgen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Dan zou ik zoiets nemen: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99852114

Je kan met al die onderdelen zelf alles samenstellen, poten zijn in hoogte verstelbaar en de kleur wit past helemaal bij je iMac.

catbread schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:48:

Je kan met al die onderdelen zelf alles samenstellen, poten zijn in hoogte verstelbaar en de kleur wit past helemaal bij je iMac.
Ik zou zelf de zwart-bruine variant nemen, kijk maar naar die MICKE die hij wou, die is zwart + wit.
Dan knalt dat zo lekker, dat zwarte van dat blad en dat wit van de Apple.

offtopic: Okselfris, gefeliciteerd met je verjaardag! ;)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 365539 op 10-07-2010 20:53]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:35
Momenteel heb ik deze in gebruik.
Ik had het model met het glazen tafelblad op het oog, maar die is alleen leverbaar in 80 diep. En dat was te diep voor deze kamer.

Maar als 80 voor jou geen probleem is zou ik dan zeker dit bureau aanraden. Ik zou zelf de matglas uitvoering nemen, maar hij is er ook in frost/wit en zwart.

In hoogte verstelbaar en superstabiel.
Ik begin bijna op een verkoper te lijken met dit verhaal :D

Get Schwifty

• Naxul
Bedankt voor het reageren allemaal, ik zit het allemaal even te bekijken. De oplossing van Werner met het glas vind ik fantastisch alleen jammer dat je dan de bedrading niet weg kan werken. Er zal wss meer op de tafel te komen staan dan de iMac zelf :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Saeverix schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:13:
Ik had het model met het glazen tafelblad op het oog, maar die is alleen leverbaar in 80 diep. En dat was te diep voor deze kamer.

Maar als 80 voor jou geen probleem is zou ik dan zeker dit bureau aanraden. Ik zou zelf de matglas uitvoering nemen, maar hij is er ook in frost/wit en zwart.

In hoogte verstelbaar en superstabiel.
Ik begin bijna op een verkoper te lijken met dit verhaal :D
Haha, wat mooi. Zelfde bureau. Degelijk goed, wat jij ook zegt. Alleen ik heb wat meer met hoekbureau's, ga je voor zo'n model, deze is perfect!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Saeverix schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:13:
Een glazen bureau staat mooi, maar ik vind het niks: het is erg koud aan je handen en je ziet elk vlekje op zo'n glasplaat. Bovendien krast glas best snel. Net als OkselFris heb ik een 24" iMac op de hoek van een IKEA Galant bureau staan (2 meter beide kanten op) en dat bevalt helemaal super.

Op m'n werk heb ik een iMac 27" op een heel standaard Ahrend kantoorbureau staan en dat werkt ook prima. Voor thuis zeg ik: IKEA. Voor 300 euro heb je een leuke opstelling en de kwaliteit is prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saeverix
Naxul schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:03:
Bedankt voor het reageren allemaal, ik zit het allemaal even te bekijken. De oplossing van Werner met het glas vind ik fantastisch alleen jammer dat je dan de bedrading niet weg kan werken. Er zal wss meer op de tafel te komen staan dan de iMac zelf :).
Voor 10 euro hebben ze kabelgoten te koop. Die bevestig je onderaan het bureau en daar zie je dus niets meer van. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10146078

En nog veel meer bijpassende accessoires: http://www.ikea.com/nl/nl...rtments/workspaces/18960/
Exirion schreef op zondag 11 juli 2010 @ 02:22:
Een glazen bureau staat mooi, maar ik vind het niks: het is erg koud aan je handen en je ziet elk vlekje op zo'n glasplaat. Bovendien krast glas best snel.
Ik zou er persoonlijk niet een probleem mee hebben dat het wat kouder is. En wat betreft krassen: Je moet erg je best doen met scherpe objecten om glas te bekrassen. Als je gewoon een muismat gebruikt en netjes bent krijg je echt niet sneller krassen dan op een houten tafelblad.

[Voor 44% gewijzigd door Saeverix op 11-07-2010 10:54]

Get Schwifty

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Saeverix schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:48:
En wat betreft krassen: Je moet erg je best doen met scherpe objecten om glas te bekrassen. Als je gewoon een muismat gebruikt en netjes bent krijg je echt niet sneller krassen dan op een houten tafelblad.
Heb je zelf wel eens een glazen meubel gehad? Ik wel, en duur ook. Stof, vlekken en krasjes zijn zeker tegen het licht in heel erg zichtbaar. Glas lijkt heel hard, maar het krast veel sneller dan je denkt, bij heel normaal gebruik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 09:51
Wij hebben ook van die glazen galant bureau's op het werk (in 1 kantoortje tenminste), maar die gaan er nu uit. Zelfs met de airco aan gaan je polsen misschien een beetje zweten en dat irriteert nogal, het blijft plakken aan het glas en ik krijg zelfs rode vlekken hiervan. Heb je wel eens eerder een glazenbureau gehad? Want ik kan me best voorstellen dat het niet bevalt. Wij gaan nu de glazenbovenkanten vervangen door houten.

Zoals je in het Show je mac topic kan zien heb ik thuis ook een galant, dit keer in een hoek:
http://relart.net/files/werkplek/IMG_0030.JPG

Galant opzich is trouwens perfect. Je hebt overigens ook een 120 x 60 blad mocht je toch minder diep willen, mijn bureau was 240 x 260, die heb ik inmiddels opgedeeld in 120 x 60 en 200 x 200.

Ik zou voor een zwartbruin bureau gaan, maar dan moet je als het een oud huis is wel elke dag afstoffen.

Wat ik ook een leuke combi vind:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59861342

Het is natuurlijk allemaal je eigen keuze :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naxul
Scr33x0r schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:54:
Zelfs met de airco aan gaan je polsen misschien een beetje zweten en dat irriteert nogal, het blijft plakken aan het glas en ik krijg zelfs rode vlekken hiervan. Heb je wel eens eerder een glazenbureau gehad?
Dit is toch (voor mij) een groot minpunt dan aan glazenbureau's. Het ziet er fantastisch/strak eruit, maar ik moet er niet aanblijven plakken (met dit weer gebeurd dat al snel).

De EXPEDIT is een mooie oplossing en goedkoop, daar ga ik dan even over nadenken O-).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die van mij is onderweg. Het is een eigen ontwerp, uitgevoerd door mijn broertje i.c.m. een spuiterij.

Het ontwerp (zonder de poten die wel op deze tekening staan) wordt uitgevoerd met 4 IKEA Stolmen palen waar e.e.a. tussen wordt gemaakt. Het geheel is 220*80 cm (b*d) en voorziet in 2 werkplekken. In het midden komt een ronde matglazen plaat waar een X aantal ledjes in worden gefabriceerd.

- Ontwerp
- Blad
- Logo

IKEA is perfect om in combinatie met je eigen ontwerpen aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Ik heb een zelfbouw bureau met een 27" iMac. Het bureau is 60cm diep, past prima. Als je voor het eerst achter een 27" inch scherm zit dan lijkt het allemaal erg groot, maar daar wen je heel snel aan.

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sypie schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:38:
Die van mij is onderweg. Het is een eigen ontwerp, uitgevoerd door mijn broertje i.c.m. een spuiterij.
Mooi stuk freeswerk :) Ik zou in de cirkel van de appel een ronde plaat matglas leggen en eronder verlichting maken :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naxul
Wauw, Sype die van jou is echt gaaf :P

Ik heb nog eens rond zitten kijken bij Ikea en ben deze tafel tegen gekomen. Alleen zou ik een 100% zwart tafelblad willen hebben. Ik heb dan ook een tafelblad gevonden, alleen hoe weet ik nou dit gaat passen? :P

Bedankt alvast voor het meedenken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:44
sypie schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:38:

Het ontwerp (zonder de poten die wel op deze tekening staan) wordt uitgevoerd met 4 IKEA Stolmen palen waar e.e.a. tussen wordt gemaakt. Het geheel is 220*80 cm (b*d) en voorziet in 2 werkplekken. In het midden komt een ronde matglazen plaat waar een X aantal ledjes in worden gefabriceerd.

- Ontwerp
- Blad
- Logo

IKEA is perfect om in combinatie met je eigen ontwerpen aan de slag te gaan.
Ow wat cheezy met zo'n Apple logo. Verder mooi blad hoor :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een goed bureau begint eigenlijk al bij de goede afmetingen, met name in de zin van hoogte en diepte die je beiden zo rond de 75 cm wil hebben (het is wel afhankelijk van je eigen lengte e.d.). Qua bureaublad oppervlak kun je het beste voor iets gaan wat zeer duurzaam is en prettig aanvoelt in zowel de zomer als de winter. Glas is geen optie omdat je daar altijd aan blijft plakken vanwege de warmte van je eigen lichaam. In de winter e.d. is het minder omdat je dan eerder lange mouwen draagt en dus niet in direct contact met het glas komt (dit nadeel heb je dus ook bij die nieuwe glazen trackpad van de MacBook Pro). De duurzaamheid van het oppervlak is belangrijk op lange termijn. Als je veel achter je bureau zit dan heb je ook meer slijtage. Die Ikea dingen zijn leuk als je niet vaak achter je bureau zit en een muismatje voor je muis gebruikt. Zit je er echter vaker achter dan kun je beter een ander niet-Ikea bureaublad uitzoeken die een stuk slijtvaster is want met die Ikea dingen heb je op een gegeven moment van die witte vlekken op je bureau.

Bij de bouwmarkt heb je ook nog mogelijkheden. Daar verkopen ze losse poten (die je overigens ook bij de Ikea kunt kopen) en losse tafel/bureau/keukenbladen. Die keukenbladen zijn vaak veel slijtvaster omdat je in de keuken nou eenmaal meer met dingen heen en weer aan het schuiven bent. Je zou ook daar eens kunnen gaan kijken of daar niet wat bij zit. Verder zijn er natuurlijk ook de diverse winkels waar je kantoorartikelen zoals bureaus kunt kopen. Qua prijs hoef je het niet te laten, zo goedkoop is de Ikea op gebied van kantoorspullen niet (vaak zijn ze even duur maar is de kwaliteit wel wat minder).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saeverix
Naxul schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:09:
Wauw, Sype die van jou is echt gaaf :P

Ik heb nog eens rond zitten kijken bij Ikea en ben deze tafel tegen gekomen. Alleen zou ik een 100% zwart tafelblad willen hebben. Ik heb dan ook een tafelblad gevonden, alleen hoe weet ik nou dit gaat passen? :P

Bedankt alvast voor het meedenken :)
Dat gaat gewoon passen. Is namelijk van dezelfde serie en afmetingen zijn gelijk.
Je kunt alle onderdelen zelf samenstellen op de Werkplek afdeling en afrekenen bij de kassa. Vervolgens kun je alles afhalen bij de (hoe verassend) afhaalbalie en klaar is kees.
ppl schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:26:
Als je veel achter je bureau zit dan heb je ook meer slijtage. Die Ikea dingen zijn leuk als je niet vaak achter je bureau zit en een muismatje voor je muis gebruikt. Zit je er echter vaker achter dan kun je beter een ander niet-Ikea bureaublad uitzoeken die een stuk slijtvaster is want met die Ikea dingen heb je op een gegeven moment van die witte vlekken op je bureau.

Die keukenbladen zijn vaak veel slijtvaster omdat je in de keuken nou eenmaal meer met dingen heen en weer aan het schuiven bent. Qua prijs hoef je het niet te laten, zo goedkoop is de Ikea op gebied van kantoorspullen niet (vaak zijn ze even duur maar is de kwaliteit wel wat minder).
Ik heb meerdere bureaus gehad, dure en goedkope. Maar een slijtvast bureaublad van een bouwmarkt van maar liefst 100 euro begon ook slijtage bij de muis te vertonen. Het beste is gewoon om een muismat te gebruiken. Beter voor je bureau en voor je muis.

Een keukenblad is inderdaad slijtvast, maar kun je niet mooi afwerken aan de zijkanten.

Kwaliteit op lange termijn kan ik nog niets over zeggen. Maar duur zijn de bureau's van Ikea zeker niet. Een beetje bureau van een "bedrijfsmerk" betaal je al snel 300 euro voor. Of je moet ergens 2e hands eentje kunnen kopen.

[Voor 45% gewijzigd door Saeverix op 11-07-2010 14:42]

Get Schwifty

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Wat ik bedoelde te zeggen was dat de Ikea soms goedkoop lijkt maar het eigenlijk niet echt is. Ook daar kost een bureau een aardige duit en dan vind ik niet dat je dan ook zo snel slijtage moet krijgen op die bureaubladen van ze. Dan zijn ze ook nog eens vrij gammel (ze wiebelen nogal) ook al schroef je er extra schroeven in. Gezien de mindere kwaliteit vind ik de prijs die ze vragen eigenlijk wat aan de hoge kant.

Een keukenblad kun je prima afwerken en sommige zijn al standaard afgewerkt. Het ligt er ook maar net aan wat je zelf onder "mooi" verstaat.

De tweedehandsmarkt is inderdaad ook een goede om eens naar te gaan kijken. Vaak vindt je daar meer dan prima meubilair (soms zelfs met garantie) voor een zacht prijsje. Er is namelijk zat meubilair van failliete firma's of grote bedrijven die hun meubilair hebben afgeschreven en vervangen dat via die markt nog verkocht wordt. Zo heb ik een ladeblok op de kop getikt die iets goedkoper was dan die van Ikea maar wel een behoorlijk hogere kwaliteit had (laden die wel soepel lopen, die van metaal zijn ipv goedkoop kunststof).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ppl schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:31:
Wat ik bedoelde te zeggen was dat de Ikea soms goedkoop lijkt maar het eigenlijk niet echt is. Ook daar kost een bureau een aardige duit en dan vind ik niet dat je dan ook zo snel slijtage moet krijgen op die bureaubladen van ze. Dan zijn ze ook nog eens vrij gammel (ze wiebelen nogal)
Tot nu toe heb ik bij mensen die over IKEA klagen altijd een volstrekt gebrek aan technisch inzicht en vaardigheid om iets fatsoenlijk te monteren aangetroffen. Misschien heb jij een ander bureau dan ik, maar de Galant opstelling met T-poten die ik heb staan staat als een huis. Een solide bureau van 2m bij 2m voor 300 euro, ik zie het een ander merk niet nadoen. Het blad is keurig, al moet je 'm natuurlijk niet als werkbank om te klussen gebruiken.

Ik ben meestal wel van de wat duurdere merkspullen, en heb bijvoorbeeld ook een dure Ahrend bureaustoel staan, maar ik ben echt meer dan tevreden over de bureaus van IKEA. En hoezo kunststof laden in een ladeblok? Ik heb het IKEA ladeblok dat loodzwaar opgebouwd is, met prima stevige metalen laden inclusief een ondersteunend wieltje voor de zware archieflade.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naxul
Saeverix schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:29:
Het beste is gewoon om een muismat te gebruiken. Beter voor je bureau en voor je muis.
Ik ga zeker een muismat gebruiken, zo'n XL mat lijkt me wel wat van Steelseries. Ik ben het eens dat Ikea duur kan zijn, maar als je het zelf goed in elkaar kan zetten moet het gewoon staan als een huis. Snelle slijtage bij producten van de Ikea heb ik nog niet meegemaakt, maar kan natuurlijk bij iemand anders wel voorkomen. Mijn huidige bureau van de Ikea heeft absoluut geen slijtage, en daar zit ik bijna elke dag achter (3uur p/dag zeker). Ik gebruik geen onderzetters oid, maar je ziet geen plekken van flessen of glazen die ik er soms heb opstaan. Het is alleen nu tijd voor een mooier bureau :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind ikea eigenlijk ontzettend slappe standaard brol. Het ziet er na 3 jaar mi. niet meer uit bij stevig gebruik (ik zit >8 uur per dag @ bureau, ben ondernemer) en zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken een ikea te hebben.

Buiten dat: het is ontzettend standaard, en stiekem helemaal niet zo goedkoop. Wat heeft iedereen er toch mee?

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Boudewijn schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:15:
Ik vind ikea eigenlijk ontzettend slappe standaard brol. Het ziet er na 3 jaar mi. niet meer uit bij stevig gebruik (ik zit >8 uur per dag @ bureau, ben ondernemer) en zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken een ikea te hebben.
Heb je er uberhaupt wel eens eentje geprobeerd? :) Afgezien daarvan, we zijn natuurlijk niet allemaal mensen die beroepsmatig thuis achter ons bureau zitten. Het gros van de mensen gaat gewoon naar z'n werk en zit alleen 's avonds en in het weekend regelmatig aan z'n bureau. Na 3 jaar is zo'n ding dan gewoon nog als nieuw. M'n vorige bureau kreeg ik toen ik naar de brugklas ging en dat ding is VEEL gebruikt. Een slordige 20 jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Exirion schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:05:
Afgezien daarvan, we zijn natuurlijk niet allemaal mensen die beroepsmatig thuis achter ons bureau zitten. Het gros van de mensen gaat gewoon naar z'n werk en zit alleen 's avonds en in het weekend regelmatig aan z'n bureau. Na 3 jaar is zo'n ding dan gewoon nog als nieuw. M'n vorige bureau kreeg ik toen ik naar de brugklas ging en dat ding is VEEL gebruikt. Een slordige 20 jaar.
Ikea heeft ook een 'business'-afdeling met speciaal voor bedrijven ontworpen meubelen. Voor iets van 150 euro heb je een bureau wat een tiental 1U-servers niet erg indrukwekkend vind. En als je er genoeg voor overhebt kun je hetzelfde bureau elektrisch verstelbaar kopen, zodat je zittend en staand kunt werken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja dan wordt het mischien interessant...
Ikea bureau's: ik zie ze bij vrienden staan maar vind het eerlijk gezegd helemaal niets. Heb dan ook zelf vziw geen ikea spullen (koop liever een goede bank tweede hands dan een eerste hands ikea ding).

offtopic:
ik heb zelf een Hulsta bureau, en dat vind ik persoonlijk (!) veel fijner werken. Blad is ook tamelijk hard.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:54:
[...]

Mooi stuk freeswerk :) Ik zou in de cirkel van de appel een ronde plaat matglas leggen en eronder verlichting maken :Y)
Vergeten te melden: Er komt inderdaad ook matglas in. Op die manier krijg je lekker verstrooid licht in de vorm van het Appeltje.

Mocht je voor de bovenkant van je blad gaan kijken zoek van van tevoren al het verschil uit tussen HPL en spuitwerk. HPL is slijtvaster en krasvaster dan spuitwerk, zeker als je buro niet altijd schoon is op het vlak waar je muist. Krassen in HPL vallen zowat niet op en in spuitwerk nagenoeg altijd.

[Voor 29% gewijzigd door sypie op 12-07-2010 00:03. Reden: hpl/spuitwerk toevegoegd.]

• ppl
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:54:
[...]

Tot nu toe heb ik bij mensen die over IKEA klagen altijd een volstrekt gebrek aan technisch inzicht en vaardigheid om iets fatsoenlijk te monteren aangetroffen. Misschien heb jij een ander bureau dan ik, maar de Galant opstelling met T-poten die ik heb staan staat als een huis. Een solide bureau van 2m bij 2m voor 300 euro, ik zie het een ander merk niet nadoen. Het blad is keurig, al moet je 'm natuurlijk niet als werkbank om te klussen gebruiken.
Dan vergeet je 1 heel belangrijk aspect die je ziet wanneer je technisch inzicht hebt. Alles wordt in elkaar geklemd met af en toe een schroefje. Dat het dan gammel is, is ook niet zo heel erg raar want dat krijg je nou eenmaal met dit systeem. Je krijgt het nooit zo mooi als wanneer je het verlijmd en schroeft. Bij veel Ikea spul verbeterd de boel ook al aanzienlijk wanneer je dat er als extra bij doet. Als je verder kijkt naar de constructie van bijv. de Galant bureaus en dat vergelijkt met echte bureaus zul je ook zien waarom de Ikea versie een stuk gammeler is. De constructie is gewoon niet dusdanig dat het echt heel erg stevig is. Nou is dit laatste ook wel een beetje afhankelijk van welke poten je eronder zet maar goed.

Inmiddels al aardig wat van die Ikea en non-Ikea schroef-het-zelf-in-elkaar dingen onder handen gehad met daarbij toch zeer wisselend resultaat. Tot dusver vind ik de spullen van de Gamma een stuk degelijker en minder gammel dan die van de Ikea. Wellicht persoonlijke voorkeur maar mij ontbreekt het in ieder geval niet aan technisch inzicht en kunde afgezien van de nodige ervaring met dit soort producten. Overigens ging het hier ook om een Galant met T-poten.
En hoezo kunststof laden in een ladeblok? Ik heb het IKEA ladeblok dat loodzwaar opgebouwd is, met prima stevige metalen laden inclusief een ondersteunend wieltje voor de zware archieflade.
De Gustav heeft kunststof laden, zijn voorganger die niet zo'n onhandige indeling heeft van een lade in het hangmapgedeelte (wat bij Ikea overigens vrij vaak hun eigen formaat is en niet het gangbare) waardoor je dus 2 lades open moet maken. De Erik heeft hele dunne metalen lades en is ook vrij klein. De enige echt goede ladeblok die Ikea heeft is de Gustav met een onhandige indeling en kunststof lades. Het probleem is de grotere slijtage bij dit soort lades. Je moet ze dus niet al te vaak gebruiken. Voor mij waren deze redenen om 'm niet te kopen en voor nog iemand die ik ken was het de reden om het ook niet meer te kopen (eens maar nooit weer; hij investeert liever in een fatsoenlijk ladeblok die dan maar wat meer mag kosten).
Exirion schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:05:
[...]

Heb je er uberhaupt wel eens eentje geprobeerd? :) Afgezien daarvan, we zijn natuurlijk niet allemaal mensen die beroepsmatig thuis achter ons bureau zitten. Het gros van de mensen gaat gewoon naar z'n werk en zit alleen 's avonds en in het weekend regelmatig aan z'n bureau. Na 3 jaar is zo'n ding dan gewoon nog als nieuw. M'n vorige bureau kreeg ik toen ik naar de brugklas ging en dat ding is VEEL gebruikt. Een slordige 20 jaar.
Ik heb het hier ook gezien bij diverse ondernemingen die klein zijn begonnen. Men dacht ook dat ze wel goed zaten bij Ikea maar je hoort ze klagen over de prijs die niet zo gek veel anders is als andere winkels en na verloop van tijd beginnen ze ook te klagen over de kwaliteit van het spul. Dat is niet zo raar omdat Ikea hoofdzakelijk voor de thuismarkt produceert. Dan krijg je rare designkeuzes als kunststoflades. Nadeel van het gebruik van iets als kunststof is dat het niet zo slijtvast is bij veelvuldig gebruik. Leuk voor als je 1x per maand een lade open trekt maar als dat wekelijks, dagelijks of zelfs meerdere keren per dag wordt dan is de souplesse waarmee het in het begin ging heel snel weg. Met echt fatsoenlijk spul dat wellicht wat duurder is heb je dat niet zo rap. De Ikea staat er verder ook om berucht dat ze hun eigen standaarden gebruiken en niet de algemeen geldende. Hun hangmappen zijn van een eigen formaat en veruit de meeste spullen van hun die je icm hangmappen kunt gebruiken hebben datzelfde formaat. Helaas is dat formaat net wat kleiner dan wat wij in Nederland als gangbaar kennen dus mag je al je hangmappen opnieuw aanschaffen.

Voor thuisgebruik is bovenstaande allemaal niet zo erg maar er zijn ook zat thuisgebruikers die wat meer eisen stellen. Ik kan me goed voorstellen dat een ladeblok en een bureau een jaartje of 10 of zelfs langer mee moet gaan. Bij bedrijven is minder ook prima, daar schrijven ze dingen af en dat bepaald de "levensduur".
Naxul schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:06:
Ik ben het eens dat Ikea duur kan zijn, maar als je het zelf goed in elkaar kan zetten moet het gewoon staan Mijn huidige bureau van de Ikea heeft absoluut geen slijtage, en daar zit ik bijna elke dag achter (3uur p/dag zeker). Ik gebruik geen onderzetters oid, maar je ziet geen plekken van flessen of glazen die ik er soms heb opstaan. Het is alleen nu tijd voor een mooier bureau :P
Sja, als jij altijd goede ervaringen met een merk hebt dan zou ik daar ook gewoon weer naar gaan kijken. Zo simpel is het dan ook wel weer :)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 22:15

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Naxul schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:03:
27" met frost glas :P
http://tweakers.net/ext/f/1lodtFsAZEyRVT6dRkMubsaU/thumb.jpg

[Voor 9% gewijzigd door Hubert op 28-07-2010 11:46]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 21:19
ook van de ikea. 80CM diep. Ik vind hem ideaal qua diepte.

Soundcloud | Planet Coaster Blueprints

• Scr33x0r
offtopic:
@Hubert, welke hub is dat? Ziet er netjes uit..

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 22:32
catbread schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:48:

Weet jij toevallig hoe diep het smalle stuk is?
Ik ben op zoek naar zoiets (ook voor een 27" iMac) en ik zou hem het liefste in een hoek zetten. Maar aan de andere kant mag hij niet dieper zijn van 60cm, in verband met een deur :)

Op de site van IKEA staan alleen de maximale afmetingen, dus daar word ik niet wijzer van...

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Scr33x0r
Dat hoekblad van Galant is 120 x 160 en de het gedeelte van 160 is 80cm diep en het gedeelte van 120 is 60cm diep :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ppl schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:36:
Dan vergeet je 1 heel belangrijk aspect die je ziet wanneer je technisch inzicht hebt. Alles wordt in elkaar geklemd met af en toe een schroefje.
Pertinent onzin dit. Nu weet ik gewoon zeker dat je zo'n ding nog nooit van dichtbij bekeken hebt en gewoon maar wat blaat.

De onderstellen van de Galant serie zitten oerdegelijk in elkaar met degelijke metalen frames, die mits fatsoenlijk aangedraaid, geen speling hebben. De poten zijn zwaar uitgevoerd en zitten zonder speling of buiging aan het frame vast. Tenslotte, het blad zit met een overdaad aan schroeven aan het metalen frame vast geschroefd. Komt dus geen klem aan te pas.

Als je zo'n ding fatsoenlijk monteert is het even solide als elk ander bureau van minstens dezelfde prijs. Je moet het natuurlijk niet met een Ahrend van 1000 of 2000 euro gaan vergelijken.

• franssie
  • Laatst online: 06:52

franssie

Save the albatross

hebben jullie er eigenlijk geen last van dat de optische muis niet werkt op dat frost glas? Ik hadmaar een trackball gekocht want vind een muismat lelijk ...

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
Dit is in mijn ogen het ideale (i)Mac bureau:

George Nelson Home Desk
Kost wat, maar dan heb je ook wat. :)

• breinonline
  • Laatst online: 10:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je het dan toch over kosten maken hebt, deze is al eens in het grote show je Mac topic genoemd als ideaal bureau:

Blijft een gaaf ding, http://www.milk.dk/.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Scr33x0r
Dat bureau is wel nice opzich, maar mij te strak :) Ook stom dat die kabels rechts eruit komen, op de nieuwe MBP's zitten alle kabels links..

Overigens, ikea, en dan met name galant serie is echt rete stevig. In mijn hoekbureau is geen beweging te krijgen, maar dan moet je het wel goed gemonteerd hebben natuurlijk..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Scr33x0r schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:14:
Overigens, ikea, en dan met name galant serie is echt rete stevig. In mijn hoekbureau is geen beweging te krijgen, maar dan moet je het wel goed gemonteerd hebben natuurlijk..
Het is hetzelfde verhaal als met de keukens: prima spul maar je moet het natuurlijk wel fatsoenlijk installeren en stellen. Ik heb mensen horen klagen over IKEA keukens, maar dan wil je ook niet weten hoe die keuken door 'een mannetje' geinstalleerd was. Alles schots en scheef, en passend gemaakt door de boel krom te trekken. Ja, zo krijg je geen enkele keuken goed. Ik heb een IKEA keuken met m'n vader samen zuiver gesteld zodat het blad zonder vastschroeven helemaal vlak lag zonder te klapperen. De kastjes precies op 1 lijn zodat de afwerkplint eronder kaarsrecht aansloot. Ook de deurtjes allemaal keurig recht zonder scheve kieren.

Helaas krijgt IKEA vaak de schuld van prutswerk geleverd door mensen die het in elkaar zetten. Natuurlijk is het allemaal geen topkwaliteit van de hoogste orde, maar voor de prijs is het keurig.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Scr33x0r
offtopic:
Nog 1 vraagje dan, werkt dat samen met iPhone docking enzo, want krijg nu de melding dat opladen niet ondersteund wordt als ik hem via mijn hubje doe?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
Maak eem zelf ? :), mooi keuken blad mooie allu voetjes die je kan kopen.
Bouw het zoals je zelf wilt

• Naxul
Mektheb schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:27:
Maak eem zelf ? :), mooi keuken blad mooie allu voetjes die je kan kopen.
Bouw het zoals je zelf wilt
Zo handig ben ik ook weer niet, hehe. Maar ik ga voor het volgende:

Het schapje gaat eraf, en het blad word zwart. De linker 'tafelpoot' wordt wit. De kabels werk ik op deze manier weg. Ik ga de tafel Maandag halen, ik zal foto's plaatsen als de (refreshed) iMac erop staat :).

offtopic:
Iedereen bedankt voor het meedenken! en ik zal wat vaker mijn gezicht hierzo laten zien. Wel vreemd dat er geen soortgelijk Topic nog bestond :P. Nu is de jacht geopend op een mooi bureaulampje & muismat.

[Voor 4% gewijzigd door Naxul op 13-07-2010 21:16]

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-05 21:20
Mooie combo, ben benieuwd !

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:02
Wat te denken van de iGo.
Erg duur (€ 479,00) maar wel heel mooi. ;)
Verkrijgbaar bij 2Serve.
De 24" versie is ook geschikt voor de 27".

In combinatie met de iMac G4 (bolletje) vind ik de iGo het mooist.

• Bosmonster
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

fr3z schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:45:
Dit is in mijn ogen het ideale (i)Mac bureau:
[afbeelding]
George Nelson Home Desk
Kost wat, maar dan heb je ook wat. :)
Dat ziet er heel leuk uit, maar is mij te klein om langdurig op te werken.

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
sonderpa schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:33:
Verkrijgbaar bij 2Serve.

Oei ik kan nou niet echt zeggen dat ik dat mooi vind.
Volgen mij smeek je op die manier ook om een muisarm.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53
Ik zoek eigenlijk zoiets als deze van de Ikea:

Maar dan niet van 80cm diep maar 60cm. Iemand enig idee waar je zoiets kan vinden? Ik heb al bij Ikea, Leenbakker, Pronto enz. gekeken maar niks te vinden :{

Zou mooi zijn voor mijn 27" iMac die er rond september komt :)

PSN / Xbox Live : Thomaszki

• JottemJ
  • Laatst online: 29-05 19:56
Thomaszki schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:45:

[afbeelding]

Maar dan niet van 80cm diep maar 60cm. Iemand enig idee waar je zoiets kan vinden? Ik heb al bij Ikea, Leenbakker, Pronto enz. gekeken maar niks te vinden :{

60cm diepte en 27" iMac is echt veel te weinig ruimte kan ik je uit ervaring vertellen, dan zit je er bovenop en kan je de pixel gaan tellen.

JottemJ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:14:
[...]

60cm diepte en 27" iMac is echt veel te weinig ruimte kan ik je uit ervaring vertellen, dan zit je er bovenop en kan je de pixel gaan tellen.
JottemJ, wat is jouw afstand totaan het beeldscherm? ;)

• JottemJ
  • Laatst online: 29-05 19:56
Anoniem: 365539 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:41:
[...]

JottemJ, wat is jouw afstand totaan het beeldscherm? ;)
Bureau is 80cm diep, iMac staat bij mij bijna tegen de muur. Als ik zit, zit ik meestal rechtop en niet voorover gebogen. Dus ik denk rond de 80~100 cm tussen mijn ogen en het scherm :)

• Bosmonster
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

1 meter afstand van je scherm? :D

• Scr33x0r
Ik zit van mijn 24" ook gauw een 80cm hoor.. zo raar is dat niet denk ik?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53
Scr33x0r schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:46:
Ik zit van mijn 24" ook gauw een 80cm hoor.. zo raar is dat niet denk ik?
Klopt, maar 80cm is niet echt een optie voor mij :)

Zou graag een hoekbureau van 60cm diep willen vinden. In de hoek is hij natuurlijk wel wat dieper dan. Maar die zijn er bijna niet. Waarschijnlijk ook wel met een reden.

PSN / Xbox Live : Thomaszki

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Thomaszki schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:45:

[afbeelding]

Ik heb deze ook, maar volgens mij bestaat deze niet met een werkblad van 60 cm. alleen de rechte bureaus uit deze Galant series zijn met 60 cm werkblad te krijgen.
Overigens zoals andere kan zeggen, houd er rekening mee dat 60 cm wel minimaal is, de 80 cm is perfect.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
Vind het allemaal maar klein hoor.

Heb gelukkig zelf me eigen bureau gemaakt :), lekker 3 meter breed en 80 cm diep.

Kan all me spullen erop kwijt en zelfs nog denk ik het bigger moet maken op sommige momenten haha :)

• Xcalibur
Scr33x0r schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:54:
Dat hoekblad van Galant is 120 x 160 en de het gedeelte van 160 is 80cm diep en het gedeelte van 120 is 60cm diep :)
Dat is jammer, ik zou hem precies andersom nodig hebben, dus 60 cm diep op het lange stuk...

Edit: hetzelfde als wat Thomaszki zoekt dus...

[Voor 6% gewijzigd door Xcalibur op 14-07-2010 16:43]

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik heb een baantje bij de Zweedse meubelvriend. De stevigheid hangt af van de serie, dus aan het materiaal, de bouwkwaliteit en de prijs. Betaalbare meubels leveren staat voorop dus ja...
Als je dan bijv. een Lack of een Expedit neemt dan weet je dat het gewoon goedkope, eenvoudige open kasten zijn. Lack is van binnen gewoon karton en lucht maar het kost ook geen drol. Verder prima maar wil je er zware spullen in kwijt dan kun je al snel beter voor wat anders gaan. Grote kasten kunnen aan de muur worden vastgeschroefd en dan moet er geen probleem zijn.
Montage en opstelling spelen vooral een rol. Al kan elke handige Harry zo'n meubel in elkaar zetten, toch is het vaak net even die ene draai.

• rhodium
  • Laatst online: 29-05 21:19
Scr33x0r schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:54:
Ik heb het 60cm gedeelte naar links staan en rechts het bureau is 80CM diep. 60CM lijkt mij te klein. Het scherm staat zowat tegen de muur hier en ik gebruik de armleuningen van mijn bureaustoel.

Soundcloud | Planet Coaster Blueprints

• Scr33x0r
Hmm, aangezien ik nu nog thuis werk, maar we vanaf 01-08 een kantoor hebben in Groningen hoef ik mijn kamer niet meer als kantoor only te gebruiken (iets met teveel afleiding enzo :P). Ik wil daarom mijn "game-kamer" (met twee stoelen, lcd, xbox360 en ps3 + windows pc om te gamen) in mijn huidige kamer passen. Maar er moet nog wel ruimte zijn om mijn MBP plus scherm hier neer te zetten, Van de game-kamer wordt een logeer kamer gemaakt. Maar omdat mijn Galant bureau zo massive is (260 x 240 of in de huidige vorm 200 x 200) heb ik wat zitten spelen, Hieronder het resultaat (de stoelen komen niet van ikea en kon geen dikke feautuils vinden in de planner) Op de Expedit kasten op de kant komen dan mijn TV + Consoles.. Wat vinden jullie? Je moet toch wat met zo'n kamer...

Het is overigens de bedoeling om iets op maat te zagen, want deze plank is maar 60 diep en ik moet minimaal iets hebben wat 170 lang is, terwijl alles van 80/75cm bij 150cm ophoudt. Misschien maar iets van de gamma en dan gewoon een meubelpaneel oid.
En met stoelen:

Edit:

Iemand trouwens interesse in een Galant bureau, wat mag zoiets nog opbrengen?
Ik heb de volgende onderdelen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19836972
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S89806740
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09837477
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S79848118

Je kan er dus een bureau van maken van 120x60 en 200x200 of 240 x 260

[Voor 14% gewijzigd door Scr33x0r op 15-07-2010 00:17]

• ppl
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:17:
[...]

Pertinent onzin dit. Nu weet ik gewoon zeker dat je zo'n ding nog nooit van dichtbij bekeken hebt en gewoon maar wat blaat.
Pertinente onzin van jouw zijde die inderdaad aantoont dat je nog nooit Ikea, Gamma, Praxis, etc. spul hebt gekocht en in elkaar hebt gezet. Al dit soort dingen werkt op basis van klemmen, ook al doe je dat met speciale schroefjes en deuvels. Toch maar eerst eens wat van die dingen in elkaar gaan zetten voor je dit soort onzin uitkraamt en anderen onterecht van allerlei dingen gaat lopen beschuldigen. Vooral als er ook duidelijk staat dat er schroeven worden gebruikt icm het klemmen. Bij dit soort snel-in-elkaar-zet-systemen is dat normaal, dat is nou net wat het zo snel en gemakkelijk in elkaar te zetten maakt.

Je weet jezelf inmiddels wel erg goed als Ikea-fanboy te presenteren en niet als techneut die objectief naar dingen als de constructie kan kijken. De systemen waarmee je dingen snel in elkaar kunt zetten hebben allemaal wel een probleem op gebied van stevigheid, dat is een concessie die je doet om het makkelijk en snel in elkaar te kunnen zetten (denk aan de achterwandjes van kasten die je erin kunt schuiven en die vervolgens met maar een paar spijkertjes onderaan vast te zetten zijn, ik timmer ze dan altijd zelf aan alle kanten dicht zodat ze er goed tegenaan zitten en niet zomaar losraken of bol gaan staan). Mijn persoonlijke ervaring is dat de Ikea de wat mindere is op dit vlak vergeleken met spullen van o.a. de Gamma.
De onderstellen van de Galant serie zitten oerdegelijk in elkaar met degelijke metalen frames, die mits fatsoenlijk aangedraaid, geen speling hebben. De poten zijn zwaar uitgevoerd en zitten zonder speling of buiging aan het frame vast. Tenslotte, het blad zit met een overdaad aan schroeven aan het metalen frame vast geschroefd. Komt dus geen klem aan te pas.
Ook dit laat zien dat je technisch inzicht wel erg klein is. Als je goed kijkt naar de constructie is het al heel snel duidelijk dat dit wel moet gaan wiebelen, het kan nooit stevig zijn hoe strak je de boel ook aandraait. De poten zijn qua lengte geklemd, je kunt ze namelijk in de gewenste hoogte verstellen. Dit zie je ook bij de profi spullen. Bij de Ikea heb ik niet gezien dat je hierin speling hebt. De overdaad van schroeven is niets van waar. Hij zit met een aantal schroeven vast op diverse punten. Het frame is daarmee goed genoeg vastgezet, dat wankelt ook niet. Desondanks wiebelt het hele systeem alsnog wat 'm meer in de poten zit dan in het frame wat je onder het blad schroeft.
Als je zo'n ding fatsoenlijk monteert is het even solide als elk ander bureau van minstens dezelfde prijs. Je moet het natuurlijk niet met een Ahrend van 1000 of 2000 euro gaan vergelijken.
Ehh nee, een constructie die beroerd in elkaar steekt kun je nog zo hard in elkaar schroeven maar het blijft een beroerde constructie en dat is ook te merken aan het gewiebel. Ik heb inmiddels diverse Ikea bureaus met eenzelfde constructie mogen aanschouwen die allemaal door verschillende mensen in elkaar zijn gezet. Tot dusver is het aantal dat niet wiebelde 0. Daarbij vergelijk ik het ook niet met dure bureaus, gewoon een kwestie van aan het bureau gaan zitten en wat proberen te tikken en te schrijven.
sonderpa schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:33:
Verkrijgbaar bij 2Serve.

Dat ziet er op zich wel mooi uit maar lijkt mij nou niet bepaald ergonomisch als ik het vergelijk met een gewoon tafelblad. Je hebt met een gewoon tafelblad meer ruimte en kunt bijv. je armen op het blad laten rusten. Die iGo lijkt daar iets te krap voor. Verder handig in kleine ruimtes lijkt het, je kunt overal op het ding spullen plaatsen. Bij Macworld hebben ze er een filmpje van voor wie het zich interesseert.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 14:36
Wat maakt de iMac nu anders dan andere computers? Heb er zelf ook 1 maar tis toch gewoon een scherm…. die je op een bureau zet die in jouw kamer past. Kijk hoeveel ruimte je hebt en welke kleur je mooi vindt. Life is simple.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

Het enige ideale bureau voor een iMac is toch echt deze

Heb hem nog wel eens op MP zien staan voor 2.5k. Maar mij iets te duur... later als ik groot ben... zucht :O :/

[Voor 17% gewijzigd door Underworld op 17-07-2010 21:03. Reden: werd uiteraard al in bovenstaande post genoemd :)]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 12:11
Ziet er mooi uit?

Is het van ikea?

[Voor 1% gewijzigd door Lisadr op 27-07-2010 22:05. Reden: quote en fafbeelding gaan niet samen :(]

GoT, You have to love it!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 23:05
Ziet er mooi uit, alleen lijkt die poot in het midden ontzettend onhandig als je even je benen wil strekken.

Macbook Pro, 640 WD extern

Anoniem: 116571

Same here, mag er leuk uit zien, maar verre van ideaal... Je kunt niet ff lekker je benen strekken, en als je vriendin ofzo even op de rand van het bureau leunt/gaat zitten dondert de hele zooi om :F

Persoonlijk vind ik wallmounted nogsteeds vet, alhoewel het minder praktisch is met kabels, en je er ook niet op kunt zitten.

En anders gewoon iets in hoogglans wit, dat ziet er altijd strak uit.

Anoniem: 203565

Die laatste kost je €3225,- ex BTW. Maar dan is ie wel elektrisch in hoogte verstelbaar :9~

Eenzelfde model, zonder lades en niet in hoogte verstelbaar, vind je hier voor €1250,-
En als je geluk hebt komt ie hem nog zelf brengen vanuit Berlijn :)

• Lisadr
Anoniem: 203565 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:38:
Die laatste kost je €3225,- ex BTW. Maar dan is ie wel elektrisch in hoogte verstelbaar :9~

Eenzelfde model, zonder lades en niet in hoogte verstelbaar, vind je hier voor €1250,-
Belachelijk duur!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Lisadr schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:05:
[...]

Ziet er mooi uit?

Is het van ikea?
hij komt inderdaad van de ikea. galant serie wit glas.

@Scr33x0r: mijn ipod laat ieder geval op, iphone heb ik niet.

• Lisadr
Dacht zelf ook aan een ikea tafel, totdat ik dit las

http://www.modeblog.nl/ikea-glazen-tafel-ontploft/0727/

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-05 21:20
Doet me denken aan die ontploffende iPhone's.. ;)

Anoniem: 116571

Anoniem: 203565 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:38:

Je moet ze dan ook gewoon zelf bouwen ;) Die ronde tafel bouw je in een avondje of 8 met een goede frees machine en een zooi plamuur :) (niet hoogte verstelbaar zonder lades). Met lades moet je er een avondje of 4 bijrekenen.

* Anoniem: 116571 is best van het zelfbouwen voor die prijzen.

• JunkieVirus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 18:25
Underworld schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:02:
Het enige ideale bureau voor een iMac is toch echt deze
[afbeelding]

Heb hem nog wel eens op MP zien staan voor 2.5k. Maar mij iets te duur... later als ik groot ben... zucht :O :/
dit ding kan ik zelf ook bouwen, alleen dan wel mooi afgewerkt.
op de website zie je bij de vakken links dat het niet zo mooi afgewerkt is allemaal.

deze tafel is zijn geld niet waard.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• engessa
  • Niet online
Ik heb ooit zelf een buro gebouwd van een keukenblad en wat houten balken. De kamer was een meter of vier breed, ik heb toen wat balken tegen de muur aan geschroefd en daar 2 keukenbladen op vast gelijmd. Voorkant ondersteunen met wat poten en klaar. Super simpel, super veel ruimte en erg lage kosten. Maar je moet dan wel een kamer hebben die niet te groot is.

Anoniem: 202651

Heb deze bij de kwantum gehaald, mooi zwart glas (met bijbehorende nadelen, maar ziet er wel :9~ uit)

Foto is niet al te best, maak straks anders wel een pic van mijn eigen bureau

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 14:36
Anoniem: 116571 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:06:
[...]

Je moet ze dan ook gewoon zelf bouwen ;) Die ronde tafel bouw je in een avondje of 8 met een goede frees machine en een zooi plamuur :) (niet hoogte verstelbaar zonder lades). Met lades moet je er een avondje of 4 bijrekenen.

* lowfi is best van het zelfbouwen voor die prijzen.
Ik weet niet wat jouw tijd waard is maar naar 8 tot 10 uur op mijn werk te hebben gezeten heb ik geen zin meer om vervolgens dagen lang in het schuurstof te zitten. Laat staan dat ik er de ruimte voor heb. Oh ja over stof gesproken. Ik heb geen stofvrije spuitcabine waar ik in hoogglans kan spuiten. Jij wel?

Denk dat je het allemaal een beetje te simpel ziet ;)

[Voor 3% gewijzigd door lowfi op 02-08-2010 15:27]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ppl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:42:
Pertinente onzin van jouw zijde die inderdaad aantoont dat je nog nooit Ikea, Gamma, Praxis, etc. spul hebt gekocht en in elkaar hebt gezet. Al dit soort dingen werkt op basis van klemmen, ook al doe je dat met speciale schroefjes en deuvels. Toch maar eerst eens wat van die dingen in elkaar gaan zetten voor je dit soort onzin uitkraamt en anderen onterecht van allerlei dingen gaat lopen beschuldigen. Vooral als er ook duidelijk staat dat er schroeven worden gebruikt icm het klemmen. Bij dit soort snel-in-elkaar-zet-systemen is dat normaal, dat is nou net wat het zo snel en gemakkelijk in elkaar te zetten maakt.
Blablabla... Er staan hier twee grote Galant opstellingen van 2mx2m die ondanks de volgens jou beroerde constructie staan als een huis. Idem overigens voor de grote IKEA kledingkast en de verschillende Billy kasten in slaap- en studeerkamer. Maar nee, ik heb inderdaad nog nooit zo'n kast gekocht en zelf in elkaar gezet hoor 8)7

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 19:14

RoyK

Illustrator

Ik ben ook druk bezig met het zoeken naar een mooi bureau. Ik denk dat ik eens lans rij bij een bedrijf als deze http://www.buro-depot.nl/index.html Maar dan een bedrijf in de buurt van Rotterdam. Je weet wel, van die winkels die faillissementen opkopen etc,

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Anoniem: 107117

Heb ook een GALANT van de Ikea, heerlijk ruim, mooi wit en staat stevig op z'n poten (het bureau dan).
Gebruik hem wel voor mijn MBP Unibody met de mStand en een Samsung LD220 monitor!

Ideale setup, lekker clean ook met alles wireless!

Anoniem: 373238

ik heb zelf een galant bureau van IKEA met een 27" imac erop. Dat werkt prima. Alleen ... mijn imac gromt soms alsof ie honger heeft. weet iemand wat dat is?

• Xcalibur
Ik heb inmiddels ook een Galant van IKEA, populair ding wel.
Staat inderdaad erg stevig, ruimte genoeg voor een 27" iMac...

Ik vind het alleen een beetje irritant dat de bovenkant van het blad niet erg glad is, maar wat stroef.... je muis maakt relatief veel herrie als je hem eroverheen schuif...

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 10:32
Zelf gebruik ik de Expedit serie.

http://www.ikea.com/PIAimages/0094342_PE232228_S4.JPG

Hier staat een 27 inch imac op, binnenkort zal ik wel even een foto plaatsen.

• Koffiekoppen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een Ikea transparante glas plaat met 2 zwarte I poten. ( getikt plaatje :P |---| en dan 90 graden draaien)
Zelf vind ik dit echt een geweldig bureau. Kan er alles op kwijt en als je je snoeren mooi weg werkt creëer je nog veel ruimte in je kamer ook.

Kan alleen geen link bij Ikea.nl hier van vinden :(

edit:
150x80 btw. gebruik hem met een 22 inch scherm maar 27 inch schermen zullen ook geen probleem zijn op deze afstand lijkt me
edit:
volgens Ikea is dit een instabiele combo maar merk daar niks van als je de poten goed neer zet... :?

[Voor 27% gewijzigd door Koffiekoppen op 10-09-2010 05:14]

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-05 22:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik vind dit stiekem wel een mooi bureautje.
Kost wel wat, maar dan heb je ook iets ;)

is everything cool?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:36

Hertog

Aut bibat, aut abeat

FREAKJAM schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:54:
Ik vind dit stiekem wel een mooi bureautje.
Kost wel wat, maar dan heb je ook iets ;)
379, valt toch nog best mee? Er zijn beduidend duurdere bureau's langs gekomen hier :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• enverlin
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hertog schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:55:
[...]

379, valt toch nog best mee? Er zijn beduidend duurdere bureau's langs gekomen hier :P
379 valt inderdaad nog in de categorie: 'affordable'.

Ik heb zelf een uber simpele Melltorp van ikea. Goedkoop en stevig (en in mijn geval in het wit).

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-04 10:27

Ramquin

Nu ook met icon!

Alphaxe schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:41:
Hier staat een 27 inch imac op, binnenkort zal ik wel even een foto plaatsen.
Zou je die nog willen plaatsen? Ben erg benieuwd naar hoeveel ruimte er dan overhoudt.

Anoniem: 363338

@Alphaxe: As you can read above. Heb precies hetzelfde bureau en ga een 27" iMac aanschaffen dus ben zeer benieuwd!

Nu werk ik op het bureau met een 13" MacBook Pro. Werkt natuurlijk erg fijn maar als ik dit ga combineren met een M-stand (of dergelijke en een 27" iMac ben ik benieuwd hoeveel ruimte ik overhoud voor een studieboek er naast.

• RoyK

RoyK

Illustrator

Heeft er iemand ervaring met dit tafelblad in bruin/zwart? VIKA AMON

Ik heb de witte variant hiervan en vond dat er al snel slijtage zichtbaar was in de lak. Ik ben bang dat deze kleur misschien wel af gaat geven of lichte kale plekken gaat geven.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80071164

Het is wel de kleur waar ik naar toe wil.

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 12:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sowieso is het op elk bureau raadzaam onder de muis iets te leggen, zeker als je zweterige polsen hebt. Ikzelf heb een galant bureau al bijna 10 jaar en dat bevalt me prima, heb er alles op gedaan van kantoorwerk, solderen en timmeren :P

• RoyK

RoyK

Illustrator

Ik heb voor mijn muis een nette mat. Maar ik heb vooral slijtage onder mijn polsen inderdaad. En dat met licht intensief werk. Dus daar was ik een beetje verbaasd over. de Galant serie is wel mooi trouwens

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39837013

[Voor 21% gewijzigd door RoyK op 03-11-2010 10:38]

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 12:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Daarom. Beter even iets meer geld uitgeven en daarna jaren er mee doen :) Het mooie is, voor mijn bureau kan ik nog gewoon een nieuw blad kopen als ik deze echt zat ben, en ik heb dan voor 60 euro een nieuwe werkplek :P

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 14:03

freddyathlon

McLaren Mercedes

Nu heb ik vandaag bij IKEA een nieuw bureau aangeschaft. Een losse, zwart/bruine plaat van 150x80 cm en daarbij 2 metalen poten.

In elkaar gezet, alleen is dit echt een klankkast voor de iMac lijkt 't. Ik heb een 2011 iMac.

Je hoort de iMac nu echt luider zoemen dan eerst. Ook het typen op het toetsenbord klinkt gewoon harder doordat je het via het tafelblad harder hoort...

Beetje jammer wel, maar helaas...

Is er iets aan te doen? Iets onder de voet van de iMac ofzo??

Apple iPhone 14 Pro Max  Macbook Air M1 2020 ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 16:09

Flappiewappie

Hier nog meer

freddyathlon schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:36:
Nu heb ik vandaag bij IKEA een nieuw bureau aangeschaft. Een losse, zwart/bruine plaat van 150x80 cm en daarbij 2 metalen poten.

In elkaar gezet, alleen is dit echt een klankkast voor de iMac lijkt 't. Ik heb een 2011 iMac.

Je hoort de iMac nu echt luider zoemen dan eerst. Ook het typen op het toetsenbord klinkt gewoon harder doordat je het via het tafelblad harder hoort...

Beetje jammer wel, maar helaas...

Is er iets aan te doen? Iets onder de voet van de iMac ofzo??
Van die viltjes onder je iMac voet (die je anders onder de stoel doet, of eventueel veen siliconen/plastig spul zodat het wat minder makkelijk glijd) ik denk dat dat het komt doordat het helemaal doorwerkt naar de vloer/poten.

Hier staat wat

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 14:03

freddyathlon

McLaren Mercedes

RoyK schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:31:
Heeft er iemand ervaring met dit tafelblad in bruin/zwart? VIKA AMON

Ik heb de witte variant hiervan en vond dat er al snel slijtage zichtbaar was in de lak. Ik ben bang dat deze kleur misschien wel af gaat geven of lichte kale plekken gaat geven.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80071164

Het is wel de kleur waar ik naar toe wil.
Ik heb dus deze set, alleen is mijn blad zwart/bruin van kleur.

Wordt echt een klankkast. Je hoort je iMac meer zoemen en typen klinkt ook harder...

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99843742/

Apple iPhone 14 Pro Max  Macbook Air M1 2020 ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• RobertJRB
  • Laatst online: 20-05 19:49
Een imac verdient wel een mooi bureau,

Heb hem zelf nog niet, maar vind de LESS van Jean Nouvel toch wel het ultime bureau:

Door de sterkte uit het midden te halen zijn de randen van het bureau erg dun en lijkt het bijna onmogelijk dat zo'n groot bureau zo dun is. Beetje als bij de imac waar ze hetzelfde gedaan hebben (midden dik om randen

En op kantoor hebben we de eames tafels die bij de alu series horen:

Die LESS is wel prijzig, maar de vitra's zijn goed te doen.

En een mooie stoel voor erbij:

Leica MM + Sony A9

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Let wel op dat als je een computerbureau koopt of je muis er ook op werkt. Laatst een computerbureau gekocht bij de ikea, werkt de muis er niet op (Razer Copperhead). :@

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee