Pertinente onzin van jouw zijde die inderdaad aantoont dat je nog nooit Ikea, Gamma, Praxis, etc. spul hebt gekocht en in elkaar hebt gezet. Al dit soort dingen werkt op basis van klemmen, ook al doe je dat met speciale schroefjes en deuvels. Toch maar eerst eens wat van die dingen in elkaar gaan zetten voor je dit soort onzin uitkraamt en anderen onterecht van allerlei dingen gaat lopen beschuldigen. Vooral als er ook duidelijk staat dat er schroeven worden gebruikt icm het klemmen. Bij dit soort snel-in-elkaar-zet-systemen is dat normaal, dat is nou net wat het zo snel en gemakkelijk in elkaar te zetten maakt.
Je weet jezelf inmiddels wel erg goed als Ikea-fanboy te presenteren en niet als techneut die objectief naar dingen als de constructie kan kijken. De systemen waarmee je dingen snel in elkaar kunt zetten hebben allemaal wel een probleem op gebied van stevigheid, dat is een concessie die je doet om het makkelijk en snel in elkaar te kunnen zetten (denk aan de achterwandjes van kasten die je erin kunt schuiven en die vervolgens met maar een paar spijkertjes onderaan vast te zetten zijn, ik timmer ze dan altijd zelf aan alle kanten dicht zodat ze er goed tegenaan zitten en niet zomaar losraken of bol gaan staan). Mijn persoonlijke ervaring is dat de Ikea de wat mindere is op dit vlak vergeleken met spullen van o.a. de Gamma.
De onderstellen van de Galant serie zitten oerdegelijk in elkaar met degelijke metalen frames, die mits fatsoenlijk aangedraaid, geen speling hebben. De poten zijn zwaar uitgevoerd en zitten zonder speling of buiging aan het frame vast. Tenslotte, het blad zit met een overdaad aan schroeven aan het metalen frame vast geschroefd. Komt dus geen klem aan te pas.
Ook dit laat zien dat je technisch inzicht wel erg klein is. Als je goed kijkt naar de constructie is het al heel snel duidelijk dat dit wel moet gaan wiebelen, het kan nooit stevig zijn hoe strak je de boel ook aandraait. De poten zijn qua lengte geklemd, je kunt ze namelijk in de gewenste hoogte verstellen. Dit zie je ook bij de profi spullen. Bij de Ikea heb ik niet gezien dat je hierin speling hebt. De overdaad van schroeven is niets van waar. Hij zit met een aantal schroeven vast op diverse punten. Het frame is daarmee goed genoeg vastgezet, dat wankelt ook niet. Desondanks wiebelt het hele systeem alsnog wat 'm meer in de poten zit dan in het frame wat je onder het blad schroeft.
Als je zo'n ding fatsoenlijk monteert is het even solide als elk ander bureau van minstens dezelfde prijs. Je moet het natuurlijk niet met een Ahrend van 1000 of 2000 euro gaan vergelijken.
Ehh nee, een constructie die beroerd in elkaar steekt kun je nog zo hard in elkaar schroeven maar het blijft een beroerde constructie en dat is ook te merken aan het gewiebel. Ik heb inmiddels diverse Ikea bureaus met eenzelfde constructie mogen aanschouwen die allemaal door verschillende mensen in elkaar zijn gezet. Tot dusver is het aantal dat niet wiebelde 0. Daarbij vergelijk ik het ook niet met dure bureaus, gewoon een kwestie van aan het bureau gaan zitten en wat proberen te tikken en te schrijven.
Dat ziet er op zich wel mooi uit maar lijkt mij nou niet bepaald ergonomisch als ik het vergelijk met een gewoon tafelblad. Je hebt met een gewoon tafelblad meer ruimte en kunt bijv. je armen op het blad laten rusten. Die iGo lijkt daar iets te krap voor. Verder handig in kleine ruimtes lijkt het, je kunt overal op het ding spullen plaatsen. Bij Macworld hebben ze er een
filmpje van voor wie het zich interesseert.