Toon posts:

Constant verlies van internet connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een extreem vervelend probleem met mijn Wireless Linksys Router, als er 2 of meer mensen op de wireless zitten dan disconnect ik elke 5 seconden-5 minuten voor 20 seconden - 10 minuten lang. Iedereen vliegt er tegelijk uit.

Het is onmogelijk iets te klaar te krijgen.

Enkele Details:
- Router: Wireless-N Broadband Router WRT160Nv2, DHCP ingesteld
- Drivers: laatste versies
- Het lijkt erop dat de DNS-server het probleem is.
- Mensen op een vaste lijn hebben meestal nergens last van (soms dus wel).
- Ik heb onze oude router gebruikt en nu deze nieuwe, zelfde probleem bij beide.
- We hebben een Optical Fiber ingang en de router zou deze moeten kunnen ondersteunen.

Ik heb van alles geprobeerd maar mijn kennis gaat niet verder dan net boven de basis.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb geprobeerd te googlen maar vind nergens een soortgelijk probleem.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:13
Dat Optical Fiber is je internetverbinding? Wat voor soort modem zit daarbij? Misschien dat het al een modem/router is. In dat geval kan je in de Linksys DHCP server uitzetten en aansluiten op de LAN poort van de Optical Fiber modem, dan fungeert ie als draadloos access point.

Of je moet de Optical Fiber modem instellen als modem alleen (als ie als modem/router staat ingesteld) en dan aansluiten op de WAN poort van de Linksys, dan gebruik je de Linksys als router.

Maar nogmaals, wat is het merk en type van de Optical Fiber modem?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-02 13:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Inderdaad, lijkt me gewoon een DHCP probleem...

Heb je trouwens nieuwste firmware voor je router?
En probeer eens van channel te wissellen (mijn WAG160N werkt om een of andere reden ook ongeveer zo als ik hem op channel 5 zet - maar dat is een defect)

[ Voor 5% gewijzigd door Dima_2005 op 24-07-2010 09:29 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)