Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opeens geen beeld meer PS3 HDMI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik was zojuist fifa aan het spelen en wilde de PS uitdoen omdat ik naar het strand zou gaan. Echter besloot ik om nog 1 potje te doen ((&*^@$(&*^$(^($@^(@$*^ achteraf gezien). Ik speelde het laatstje potje en haalde de disc uit de PS en hier ging het mis.

In plaats van het hoofdmenu wat ik te zien zou horen te krijgen, bleef het beeld zwart. Ik zit nu al een uur van alles te proberen om het weer aan de praat te krijgen, maar zonder succes. De standaard meegeleverde kabels werken natuurlijk wel :( en qua beeldkwaliteit ga ik daarmee 10 jaar terug in de tijd.

Wat heb ik geprobeerd:

- de activeringsknop 5 seconden ingedrukt houden - geen succes
- beide kabels aangesloten en van AV naar HDMI geswitched - geen succes
- Stroom voor 5 min van de PS af - geen succes
- In het hoofdmenu naar HDMI gaan - geen succes

Ik begin het nu aardig zat te worden en zweet me rot van ergernis. Ik hoop dat jullie de voor mij gouden tip hebben, want ik wil zorgeloos weg en lekker genieten van mijn zaterdag.

Wat heb ik:

PS3 slim
Samsung full HD led TV 1080P 5100
HDMI kabel 1080P

Deze setup zou moeten werken. Sterker nog daar heb ik mij de hele middag mee vermaakt, totdat ik het ding uit wilde zetten :( :F

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probeer eens een andere HDMI kabel.

Mocht dat ook niet werken dan is er waarschijnlijk wat mis met de HDMI uitgang van de PS3 of de HDMI ingang van de tv. Om dat laatste te testen kun je nog even een andere ingang op de tv proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel het erg op prijs dat je probeert te helpen uiteraard :), maar zoals ik al zei: ik heb de hele middag zitten gamen op dat ding. Pas toen ik de fifadisc eruithaalde ging het mis.

Tevens heb ik inderdaad ook andere poorten geprobeerd :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 19:01 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:01:
Ik stel het erg op prijs dat je probeert te helpen uiteraard :), maar zoals ik al zei: ik heb de hele middag zitten gamen op dat ding. Pas toen ik de fifadisc eruithaalde ging het mis.
Dus? Dingen kunnen spontaan kapot gaat, quod erat demonstrandum ;).

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:01:

Tevens heb ik inderdaad ook andere poorten geprobeerd :)
Ja toch zal er wat kapot zijn gegaan, dat heb je met apparatuur het kan spontaan kapot gaan. Als alles nog goed was dan had je nu gewoon beeld dus ik zou toch maar gaan zoeken waar het probleem zit.

Met ^^ dus.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 18:54
Is ie niet oververhit ?
Dan moet hij een tijdje afkoelen en gaat niet aan.
Volgens mij bleef het rode lampje aan/knipperen.
Sinds ik de mijne in de kast heb gezet, is dit met het mooie weer wel voorgekomen.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik denk dat het niet stuk is, is omdat het signaal op de een of andere manier telkens naar AV wordt gestuurd, terwijl als ik de PS3 alleen via HDMI aansluit hij ook via HDMI beeld geeft. De PS stuurt zijn signaal naar de AV terwijl hij via HDMI is aangesloten. Resetten verhelpt dit niet.

Als ik de AV-kabel aansluit krijg ik namelijk wel gelijk beeld.

Verwijderd

Topicstarter
FUCK YEAH. Alles werkt weer via HDMI. Wat heb ik gedaan (mss hebben anderen er ook wat aan).

- TV uitgezet
- PS uitgezet/stroom erafgehaald
- HDMI kabel aan beide zijden unplugged

Vervolgens alles opnieuw aangesloten en toen werd het signaal via HDMI wel gedecteerd door de PS. Toch bedankt iedereen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon puur toeval dut dat hij het opeens niet deed... wel een beetje dom dat je dat niet hebt geprobeert VOORDAT je hier om hulp vroeg, want het was nogal een simpele oplossing :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1