Toon posts:

[OSX] Computernaam veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik, ( een beginnende Apple gebruiker, MPB 15 Inch 2010)
Toen, ik hem voor het eerste opstartte heb ik mijn naam + achternaam ingevoerd. Nu zou ik dat graag willen wijzigen. Voorbeeld: Als je iets moet installeren, heb je altijd eerst 'toestemming' nodig van de echte gebruiker. Dan krijg je een scherm voor je waarin je je naam ziet ( die je hebt ingevoerd bij de installatie ) Hoe, kan ik die naam wijzigen?!

Apple Greetings,

Cybexify! ;)

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-02 07:45
Systeemvoorkeuren > Delen > Computernaam

[ Voor 174% gewijzigd door Headshot_NL op 10-07-2010 16:55 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Open Systeemvoorkeuren (in het Apple menu of in je Applicaties map), en ga naar Accounts. Daar kun je de naam veranderen :).

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Headshot_NL schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:53:
Win7: start> rechtermuisknop op deze computer> eigenschappen. hier staat je gegevens, kies instellingen wijzigen en verander de naam.
Iets zegt mij dat er geen Win7 op deze Apple draait :+

Je kijkt in OSX bij Systeemvoorkeuren > Accounts
De volledige naam kun je wijzigen, de accountnaam (korte naam) alleen door een nieuw account aan te maken en hierin verder te werken (evt de oude te verwijderen).

[ Voor 31% gewijzigd door Korakal op 10-07-2010 16:56 . Reden: quote vanwege tussendoorpost ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Thandor

SilverStreak

Is dat niet gewoon Apple logo > System Preferences > Accounts? Daar kun je in ieder geval je profiel met 'Full Name' aanpassen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de "[HELP!]" uit de titel gesloopt, aangezien het nogal schreeuwerig overkomt. Daarnaast hoef je niet te groeten :) Wij Tweakers groeten elkaar continu.

Je gebruikersnaam kun je veranderen in Systeem Voorkeuren > Accounts en dan je account kiezen en je naam wijzigen. Je computernaam (zoals dat in je topictitel staat) kun je wijzigen via Systeem Voorkeuren > Delen.

Dit had je overigens ook makkelijk zelf kunnen vinden via Google door te zoeken naar bijvoorbeeld change user name mac os x. Hier krijg je dan een waslijst aan instructies en howto's hoe je je gebruikersnaam kunt veranderen :)

offtopic:
*kuch* slow poke *kuch*

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:55:
[...]

Iets zegt mij dat er geen Win7 op deze Apple draait :+

Je kijkt in OSX bij Systeemvoorkeuren > Accounts
De volledige naam kun je wijzigen, de accountnaam (korte naam) alleen door een nieuw account aan te maken en hierin verder te werken (evt de oude te verwijderen).
Als ik een nieuwe account moet aanmaken, moet ik dat alles ook weer installeren enzo? Alles nieuw in Dock zetten, of kom ik nu een beetje Windows over?!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:59:
[...]

Als ik een nieuwe account moet aanmaken, moet ik dat alles ook weer installeren enzo? Alles nieuw in Dock zetten, of kom ik nu een beetje Windows over?!
Hoezo, dat hoeft bij windows ook niet hoor. Programma's blijven bij windows in het start menu staan, bij OSX taan ze bij 'applications' (appeltje A). Als je een programma gestart hebt kan je op het icon in de dock klikken en hem daar vast zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ow, ik heb een screenie gemaakt, om mijn probleem te verduidelijken:

http://img709.imageshack.us/img709/7565/screeniez.png

Die 'Gerben Vink' zou ik graag willen wijzigen in Gerben. Hoe?
*Link van gemaakt, anders kwam hij niet overeen met de 600x die Tweakers aan eisen stelt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 17:07 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoe je die naam kunt veranderen, is al een paar keer gezegd. Je hoeft geen nieuw account te maken, je moet gewoon de naam wijzigen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:15:
Hoe je die naam kunt veranderen, is al een paar keer gezegd. Je hoeft geen nieuw account te maken, je moet gewoon de naam wijzigen.
Geprobeerd, werkt niet... Ik wil die 'Vink' uit mijn naam, standaard.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:18:
[...]

Geprobeerd, werkt niet... Ik wil die 'Vink' uit mijn naam, standaard.
Die kun je gewoon bij Accounts -> jouw user -> Full Name aanpassen.

In je username zelf (short name) kun je 'm niet zomaar veranderen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:21:
[...]

In je username zelf (short name) kun je 'm niet zomaar veranderen.
Thx, dat antwoord had ik nodig.

@Mod: Lock the topic please. _/-\o_

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:35:
[...]

Thx, dat antwoord had ik nodig.
Dat antwoord had ik ook al gegeven 8)7
@Mod: Lock the topic please. _/-\o_
Topics blijven op dit forum gewoon open, tenzij er een reden is om ze dicht te maken (zodat er niet meer gereplied kan worden). Denk dat je nog even een keer Het algemeen beleid het beste kan doorlezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Korakal, ik ben net nieuw hier, dat begrijp je wel zeker? :P
Pagina: 1