[Apache2] SSI enablen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik probeer SSI werkend te krijgen op ubuntu 10.04. Een bestaande site heeft .shtml files met
code:
1
 <!--#include virtual=`includes/header-hp.htm` -->
directives.

Ik heb mod_include geinstalleerd. Verder heb ik aan de httpd.conf het volgende toegevoegd:
code:
1
2
3
4
Options +Includes
AddType text/html .shtml
AddOutputFilter INCLUDES .shtml
XBitHack on

Instructies uit de doc van apache, misschien wat dubbelop. Maar het werkt niet..
Ik blijf deze error krijgen:
code:
1
[client 127.0.0.1] mod_include: Options +Includes (or IncludesNoExec) wasn't set, INCLUDES filter removed, referer: http://localhost/

Ik las ergens dat AllowOverride ergens moet worden neergezet maar dit lijkt niet te werken..tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

chmod +x?

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Waarschijnlijk wordt ergens anders die Include-option weer uitgeschakeld. Dat kan in een .htaccess of in je apache configuratie.
Heb je ergens per ongeluk nog een .htaccess staan? Zoek eens door je apache config of Include nog ergens anders wordt genoemd ('grep -R Includes /etc/apache2/*')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik heb de .htaccess verwijderd en de /www/ directory excute rechten geven (had eerst alleen de index die gegeven).

Maar in een laatste poging heb ik via synaptic apache verwijderd (niet herinstall, dom). Maar nu heeft hij iets essentieels ook verwijderd :X Waardoor ik niet meer grafisch kan inloggen.. |:(

Ik gaf tijdens het deinstalleren wel aan dat python essentieel was. Dus deze heb ik met de recovery optie weer geinstalleerd maar het mag niet baten.

Hoe kan ik eventueel de logfile van synaptic bijkijken? En dan alles wat hij heeft gedeïnstalleerd weer installeren?
aptitude installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

via de command line kun je altijd nog in aptitude komen hoop ik. Dan kun je daar kijken wat er mis is.

Luctor et Emergo || specs

Pagina: 1