Scythe 1366/1156 Mounting Clips losmaken

Pagina: 1
Acties:

• morew0rk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022
Beste tweakers,

Mijn e6600 quad core heeft een Scythe cooler die vastzit met de bovengenoemde mounting clips. Omdat ik niets overhaasts wil doen en het liever rustig aanpak dan dat ik per ongeluk iets afbreek, vroeg ik me af of iemand mij kan vertellen hoe ik deze cooler losmaak van de cpu's. Wat hulp zou ik erg op prijs stellen!

Alvast dank.

Edit: het gaat om deze clips: http://www.scythe-eu.com/uploads/pics/4way-775-1366.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door morew0rk op 10-07-2010 16:26 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De vier zwarte pennen naar rechts draaien dus tegen de klok in totdat je ze los hoort klikken, en dan kan je natuurlijk met een beetje voorzichtigheid de koeler eraf halen. Kan wel zijn dat je hem een klein tikje omhoog moet trekken omdat onderaan die doorzichtige weerhaakjes nog wel eens vast kunnen blijven zitten in de gaten van het moederboard. En verder hoeven zwarte die pennen trouwens maar een kwartslag gedraaid te worden maar dat hoor je vanzelf wanneer ze los klikken.

[ Voor 29% gewijzigd door Roel1966 op 10-07-2010 17:23 ]

• morew0rk
Thanks alvast ;).

Je zegt tegen de klok in draaien, maar naar rechts... Bedoel je met de klok mee toevallig?

• Roel1966
  • Niet online
Ehm sorry, het is inderdaad naar links en tegen de klok in draaien, maar je kan ook letten op het plat gedeelte bovenaan wat nu nog haaks staat en dat moet je naar de koeler toe draaien.

• morew0rk
Ok. Ik keek net in de kast en het lijkt erop dat een pin niet goed vast zit. Ik denk dat het de hoge temperaturen verklaart die deze computer al sinds ik hem heb laat zien (hij's tweedehands). Het plastic lijkt nogal vermolmd en de sink zit op dat punt dan ook los. Ik hoop dat ik het verkeerd beoordeel en hem alsnog vast kan krijgen, anders zal er zo een nieuw mounting systeem op moeten.

Maar bedankt voor je hulp, nogmaals.

• Roel1966
  • Niet online
Als er 1 vermolmt is dan kan je inderdaad beter een nieuwe erop zetten maar persoonlijk raad ik je aan om er een koeler op te zetten met schroefverbindingen. Ik heb even gekeken bij mijn vaste webshop Highflow en daar hebben ze dat bracket gewoon op voorraad.

http://www.highflow.nl/cp...-mounting-clips-4way.html

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Je kan natuurlijk ook het complete moederbord uit de behuizing schroeven en de weerhaakjes iets buigen, zodat ze goed vastklemmen in het moederbord.

• morew0rk
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:59:
Je kan natuurlijk ook het complete moederbord uit de behuizing schroeven en de weerhaakjes iets buigen, zodat ze goed vastklemmen in het moederbord.
Yeah daar zat ik ook aan te denken. Het enige probleem is dat ik niet alle connectoren en bekabeling goed weet te plaatsen, vooral wat betreft led lampjes enzo. Maar ik kom er wel uit denk ik zo. Hartelijk bedankt voor alle hulp jongens :).

• Roel1966
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:59:
Dat zal niet veel helpen want door het trillen van de fan op de cpukoeler, en het gewicht van de koeler zelf trekt ie zich toch weer los. Die zwarte pennen zijn er net voor dat er een pinnetje door die 2 weerhaakjes heen gaat waardoor die zich weer uit mekaar duwen.
Pagina: 1