Toon posts:

Kan ik in dit bord een Celeron II laten werken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier in een 2e pctje een Dataexpert MBX8440 zitten. Het is een Intel 440BX bordje en ik heb al een en ander geprobeerd:

- Celeron 300A -> werkt (ook op 504 MHz)
- Celeron II 566 (1.5v) -> no post
- Celeron II 700 (1.7v) -> no post
- Pentium II 266 -> werkt (kan op 3.5x100 posten zelfs)
- Pentium III 450 -> post gewoon

Aldus het boekje loopt de multiplier maar tot 6, zou daarom de Celeron II's niet werken ? Op de site van DataExpert zijn in de laatste 2 jaar ofzo al geen biossen meer uitgebracht :( en degene die erin zit blijkt de nieuwste te zijn:

Award Modular BIOS v 4.51 PG
Rev 1.3
09/22/1998 - i440BX-w977TF-2A69KD0AC-00

Iemand enig idee of ik hier een andere bios in kan flashen zonder het bord om zeep te helpen ?

tnx!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat je dan gebonden bent aan de multiplier. (pIII-600 ...)

Flashen met een ander BIOS is iig zelfmoord.

Verwijderd

Misschien dat je kan proberen op die Celeron II op 1,8 V te zetten, veel oude BX borden kunnen namelijk minimaal maar 1,8 V leveren

Verwijderd

en over de multiplier hoef je je geen zorgen te maken...die is toch gelocked en werkt dus gewoon, ook al kun handmatig die klok niet zo hoog instellen...en 1.8 volt is prima om lekker te oc-en :)

Verwijderd

Topicstarter
ehm.. ik heb een Celeron II 566 op een converterkaartje zitten, waar ik een paar pinnen van heb afgehaald, zodat ie standaard 2.20 volt geeft, maar ook die wilde het niet doen :( (converter staat op 2.20 omdat de voltage range anders van 1.50-1.85 loopt op mn BE6-II en nu van 1.50 tot 2.5 loopt :))

En als ik deze CPU op de BE6-II zet of op mijn 2 jaar oude Aopen AC6BC dan doet ie het wel perfect op 1.50 volt...

Verwijderd

Ik denk dat 2.2 Volt ook wel een beetje te veel van het goede is. Ik zou het proberen met 1,8 tot 2,0 V.

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Een celeron heeft een fsb van 66mhz. Als de multiplier op je mobo tot maximaal 6 keer kan betekend dit 6x66=400mhz. Het lijkt mij dat het om deze reden niet wil posten....

Ik weet niet ofje ook multiplier instellingen via je converterkaart kunt doen, anders zou ik dat eens proberen.

Overklokken kan natuurlijk ook altijd, 6x100 zal ongeveer het maximaal haalbare zijn voor de celeron, maar daar moet je al geluk bij hebben... tenzij je aan extreme koeling gaat doen.

Anaywayz, Suc6 :)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

|:( Multiplier boeit niet mensen!! Die is gelockt bij Intel weet u wel.

Je mobo moet het goede voltage en de juiste microcode onmdersteunen voor die Celeron II, en aangezien er al in 2 jaar geen nieuw bios is geweest, zie ik het somber in, want de celeron II is nog geen 2 jaar oud dacht ik.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Mmhhm, zal wel dan, sorry for the mis-information dan maar....:?

Verwijderd

Topicstarter
multiplier zou niets uit moeten maak idd, maar het mooie is dat ie nog wel een P3-450 pakt (klamath, geen coppermine) en ik weet niet of die er al was in september 1998, het zal er om hangen denk ik..

wel jammer, dan moet daar maar de C300A (504 dus), had er liever een nieuwe CPU ingezet, maar dat wordt nu dan doorschuiven denk ik..
Pagina: 1