Beste tweakers.
Ik heb van het weekend mijn nieuwe site online gebracht en die werkt helemaal perfect op alle browsers behalve IE6.
Wat ik wil is dat browsers IE6 en lager worden ge-redirect naar ie6.shtml en al het andere naar index.shtml.
Ik heb al veel gevonden en ik zie veel scripts met kilometer lange teksten om elke browser te detecteren maar ik wil het simpel houden en dat moet ook kunnen denk ik. Daarnaast werken ze niet waarschijnlijk omdat ik iets fout doe.
Wat ik weet is dat dit scriptje gedeeltelijk doet wat ik wil:
Ik weet niet of ik het goed doe maar ik denk dat het aangepaste script zoiets als:
Nu ben ik niet heel erg thuis in programmeren en hij geeft dan nu ook errors maar ik kan vaak vanuit codes heel wat voor elkaar krijgen door knippen en plakken behalve in dit geval, ik krijg telkens line errors. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb van het weekend mijn nieuwe site online gebracht en die werkt helemaal perfect op alle browsers behalve IE6.
Wat ik wil is dat browsers IE6 en lager worden ge-redirect naar ie6.shtml en al het andere naar index.shtml.
Ik heb al veel gevonden en ik zie veel scripts met kilometer lange teksten om elke browser te detecteren maar ik wil het simpel houden en dat moet ook kunnen denk ik. Daarnaast werken ze niet waarschijnlijk omdat ik iets fout doe.
Wat ik weet is dat dit scriptje gedeeltelijk doet wat ik wil:
PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php $get_user_agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if (strpos($get_user_agent,'MSIE') != false && strpos($get_user_agent,'Opera') === false){ if (strpos($get_user_agent,'Windows NT 5.2') != false){ if(strpos($get_user_agent,'.NET CLR') === false) return; } if (substr($get_user_agent,strpos($get_user_agent,'MSIE')+5,1) < 7){ header('Location: http://www.mozilla.com/firefox/'); }} ?> |
Ik weet niet of ik het goed doe maar ik denk dat het aangepaste script zoiets als:
PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php $get_user_agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if (substr($get_user_agent,strpos($get_user_agent,'MSIE')+5,1) < 7){ header("Location: ie6.shtml"); elseif header("Location: index.shtml") ; } ?> |
Nu ben ik niet heel erg thuis in programmeren en hij geeft dan nu ook errors maar ik kan vaak vanuit codes heel wat voor elkaar krijgen door knippen en plakken behalve in dit geval, ik krijg telkens line errors. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.