Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC valt ineens ui

Pagina: 1
Acties:

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:07
Beste allemaal.

Ik was vandaag bij een lanparty. Was een beetje aan het msnen, we gingen later pas gamen.
Alleen toen viel ineens mijn pc uit! en die wilde ook niet meer aan. Oke, geen paniek, alles is repareerbaar.
Dus eventjes naar huis, andere pc gehaalt. En de pc die uitviel thuis neer gezet. Kom ik dus net weer thuis, sluit de uitvallende pc aan. Werkt perfect!
MAAR
We hadden bij de lanparty maar 210 volt, is hierdoor mijn goedkope Component Pro voeding(350 Watt) uitgevallen? (onderspanningbeveiliging) Thuis heb ik namelijk 230 volt...

Alvast bedankt voor het meedenken!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Zou zo maar kunnen, maar dan vraag ik mij af. Waarom had je daar maar 210 volt?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
@OK13:
Misschien dat er een op een aggregaat werd gewerkt die niet genoeg leverde? Ik zou echter mijn PC ook niet toevertrouwd hebben aan zo'n onderspanning. :X

• GeertH
Lage spanning, te veel kabel :P

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Komt dit vaker voor als je op een LAN party bent. Zo niet, dan zou ik me er niet druk om maken. Anders zou ik eens een andere voeding proberen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 21:01

BHQ

Hmm, voltage kan inderdaad zakken onder deze omstandigheden. Lange kabel (en waarschijnlijk ook dunne aders) is met een hoog verbruik echt -niet- aan te raden, kan flink warm worden en zeker met dit weer :X

210 volt is niet enorm weinig, een beetje deugelijke voeding zal daar niet teveel om morren. Door het lagere voltage schiet het verbruik echter wel omhoog, en dan kom je terug bij de dunne kabels.. Vicieuze cirkel.

Haal een fatsoenlijke haspel met goede dikke aderen die over de lengte ook geschikt zijn voor het verbruik.

• GeertH
is nog niet vaker gebeurd, heb deze pc dan ook nog niet zo lang:P
Denk toch dat het door te lage spanning komt, zal wel is kijken voor een nieuwe voeding

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou voor de zekerheid eens naar je CPU temp kijken. Als je CPU te heet wordt kan de PC zichzelf ook uitschakelen en daarna een tijdje niet aan willen.

Hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar ik zou er voor de zekerheid even naar kijken.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 21:01

BHQ

Is het een voeding die enkel rond de 220V lust of pakt ie 'breed' (~90/110 tot ~230)? Zonder te schakelen, dus.
Pagina: 1