Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord herkent toetsenbord niet tijdens POST, ook kan ik niet in veilige modus opstarten... moederbord herkent totaal niet mn toetsenbord, heb een USB toetsenbord geprobeerd en een PS2 toetsenbord geen van beide word herkent....

heeft iemand een idee?

Het betreft een Maximus Formula moederbord en een logitech wave keyboard, default BIOS en windows 7 OS

batterij heb ik er al uitgehad ( 5 min), clear CMOS heb ik ook al gedaan, tijdens de post toetsenbord er uit en er weer in werkt ook niet,..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de clear cmos de stroom van het systeem afgehaald? Heb je nog een ander ps2 toetsenbord? Had ooit een logitech bord waarbij de functie toetsen niet werkten totdat je een knopje op het toetsenbord indrukte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Exact hetzelfde probleem bij ook een ASUS moederbord en Logitech Wave toetsenbord. Ik heb hiervoor een USB toetsenbordje liggen, want er is niks aan te doen.

Ik had dit overigens niet bij mijn vorige moederbord, een Gigabyte EP45-DS3R.

[ Voor 20% gewijzigd door DM.Aram op 10-07-2010 15:21 ]

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf ook een Logitech Wave toetsenboard op een Asus P6T board zitten maar wanneer je de draadloze ontvanger rechtstreeks insteekt op een usb poort werkt ie niet. Wanneer je het bijgeleverde verlengstuk gebruikt en daar de draadloze ontvanger in steekt dan werkt ie prima mits je een draadloos set hebt natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 10-07-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@e65, ja heb nog een PS2 keyboard, deze akt hij ook niet. stroom is idd van het systeem geweest tijdens de CLR CMOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agil1ty
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
@ice_killer, krijg je tijdens de boot ook piep signalen, of geeft hij alleen aan dat er geen toetsenbord gevonden word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

Erg lastig probleem, want zonder toetsenbord kun je natuurlijk ook niet in de bios komen. Dus dan denk ik dat je iets verkeerd hebt gewijzigd ofzo, in de bios. Probeer de batterij die op het moederbord zit eens te verwijderen, voor een uur en kijk ook even of je ook zo'n jumpertje hebt, waarmee je ook de instellingen kunt resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agil1ty
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
@R15, zoals ice_killer al aangaf, heeft hij dit al geprobeerd (clear CMOS). Wat ik erg vreemd vind is dat hij zowel usb als ps2 niet oppikt. Was het toetsenbord wel echt USB, of was het PS2 met verloopstekker naar usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
echt PS2 toetsenbord. een compaq KB-0133

R15, das hem nou net. heb niks gewijzigt....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhumbuCloWn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09-2010
Heb dat probleem ook met een Razor Keyboard. Opgelost door een 2e ps2 toetsenbord. Probeer eens een ander PS2 bord, ps2 connector kan defect zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
Misschien een keer opstarten met dat USB toetsenbord eraan? indien dit mogelijk is met drivers die die als eerst nog moet installeren op de USB poort?

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens batterij eruit, stroom eraf, tig keer aan/uit knop indrukken, ps2- en usb keyb beide erin, batterij retour, stroom erop, op beide keyb's een toets ingedrukt houden, systeem aanzetten en toetsen ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Doen de toetsenborden het alleen tijdens de POST niet, of ook niet in je besturingssysteem?

Als het laatste het geval is dat kun je een PCI insteekkaartje met PS/2 en USB proberen, bijv deze. Ik denk niet dat je POST problemen zijn opgelost, maar in windows zal het werken.

Toetsenbord van een ander geprobeerd? (zou wel erg toevalig zijn als beide defect zijn...)

Heb een dergelijk kaartje ooit op mijn werk gehad aangezien mijn MS Natural keyboard alleen een PS/2 connector had, en mijn Dell te weinig USB poorten om een simpele PS/2->USB connector te gebruiken.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oscar, in windows werkt het toetsenvord ook niet, ook kan ik geen windows instaleren, omdat dan mijn toetsenbord dan ook niet werkt, in windows daarin tegen prima, heb ondertussen 3 toetsenborden geprobeerd, 2x met ps2 aansluiting een adapter en een gewoon via de USB niks werkt, meschien bios flashen in windows en hopen dat dat werkt of weer een gevalletje garantie? Vorig jaar ook al een nader bord onder garantie gekregen omdat die ook na een jaar dood was.... nu weer 1 na een jaar kaput zo te zien,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moederbord is retour asus, is vorig jaar onder garantie ook al vervangen, toen was hij compleet overleden
Pagina: 1