[UNR 10.04] Backup gemaakt zonder Tar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik zou mijn partities even opnieuw indelen dus alle data mooi even gebackuped op een externe schijf.
Mijn niet draaiende Ubuntu installatie gewoon met een root Nautilus venster overgezet naar de nieuwe partitie.
Nou wou Grub 2 dus niet meer opstarten want de bootloader was weg deze opnieuw geinstalleerd en de UUID recht gezet. Maar nou begint gnome wat te zeuren over toegangsproblemen met Ice authority en ook iets met X in mijn home directory.
Dat kan wel kloppen want daar zitten nu rootrechten op en ik login met standaard gebruikersrechten. Zou chown en chmod me hier bij kunnen helpen ? Wie heeft uberhaupt ervaring met zulke fratsen ? Is er een manier om de rechten weer naar default te kunnen krijgen door evt bepaalde pakketten opnieuw te installeren ?

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Je kan alle rechten natuurlijk handmatig instellen, maar ik gok dat dat bijna ondoenlijk is. Een herinstallatie waarbij je de configs behoudt lijkt me dan beter.
Of er andere opties zijn weet ik niet, al betwijfel ik het.

Ik zie wel dat cp een preserve optie heeft voor de rechten, maar nautilus lijkt die volgens Google niet volledig te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Een chown over mijn home directory en apt-get purge gdm en ubuntu-netbook waarna een install volgt doet wonderen. Het enige wat nu niet meer werkt is het ubuntu plymouth splash screen dit ook al eens gepurged en geherinstalleerd maar dat mocht niet baten. Vreemde is wel dat hij bij het afsluiten wel gezien wordt !
Ik kan er zo wel weer mee leven maar als iemand hier de oplossing voor heeft, hou ik mij zeker aanbevolen.

And this !! Is to go even further beyond!!!