Toon posts:

Via4in1 4.28 install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze 4in1 gedownload en ik hem hem geinstalleerd (op MSI K7T TURBO) maar ik krijg alleen maar in het installatie scherm de keuze om AGP vxd nogwat en de new inf update, dus niet de IDE driver. Is dit normaal wordt ie automatisch geinstalleerd of is dit vreemd?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Misschien moet je iets meer geduld hebben...

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
eigenlijk begrijp ik geen **** van je vraag...iets beter het probleem omschrijven
wat ik altijd doe met dat service pack...ok...ok...ok...ok...ok
kijken of mijn 3d mark score nog goed is, zoja..niks veranderen, zo nee, opnieuw installeeren en dingutjes veranderen

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb hier de 4in1 driver van VIA gedownload http://www.via.com.tw/drivers/index_new2.htm - http://www.via.com.tw/Drivers_2/4in1428v.zip maar ik heb bij de installatie niet de keuze gehad om de IDE controller driver te installeren, wordt ie automatisch geinstalled?.

• mad_dog
  • Laatst online: 19-07 12:28
dat lijkt me wel, ja
kan je dat niet controleren door naar configscherm, systeem, apparaatbeheer, en hier kijken of hij in het rijtje staat (kan je gelijk zien of windows vindt dat ie wel of niet goed werkt)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu dit in device manager:

Device Manager

Hard disk controllers
Primary IDE controller (dual fifo)
Secondary IDE controller (dual fifo)
VIA Bus Master PCI IDE Controller

System devices (o.a)

VIA CPU to AGP controller
VIA Standerd CPU to PCI bridge
VIA TECH VT82C686 PCI to ISA bridge
VIA TECH VT82C686 Power Management

btw ik draai WinME

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

'VIA Bus Master PCI IDE Controller'

Bus Master driver staat dus geinstalleerd?

Probeer anders 4.29 final!

Verwijderd

Topicstarter
Dan stond ie dus al geinstalled, vreemd want ik heb mijn systeem net nieuw en er stond nog geen OS op toen ik hem kreeg en ik hem er niet op gezet. Hij stond er ook al voordat ik de 4in1 had geinstalleerd

• UnderFlow
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik heb dat hier ook gehad. Ik kon alleen de inf driver en de agp driver aanvinken. Heb het toen zo geinstalleerd en dacht dat het wel goed was, niet dus. De prestaties van bijvoorbeeld mijn HD waren ver beneden de maat. Ik heb toen op de via site alle drivers van de 4-in-1 set los gedownload en geinstalleerd en nu werkt alles perfect. Ik raad je aan om dat ook te doen. In ieder geval de losse busmaster driver. Veel succes.

Verwijderd

Als je oudere versies van de via drivers wilt updaten moet je eerst met het via install progje de oude versie verwijderen dan pas de nieuwste versie installen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het vreemde is dat die via Ide drivers wel in de 4in1 horen te zitten,
btw waar kan je de ide driver los downloaden?

• UnderFlow
  • Laatst online: 15-01-2024
Gewoon op de via site.

www.viatech.com/drivers/
Pagina: 1