Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexusReloaded
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
Hey,

Ik heb een paar dagen geleden de Netgear WNR3500L gekocht omdat ik thuis WiFi wil hebben. Ik krijg alleen geen internet binnen via de Netgear.

Internet komt bij mij binnen via Speedtouch 546i ADSL-2+ modem, en gaat dan naar de Netgear. Het lampje van internet op de Netgear is ook groen, maar via mijn laptop zie ik dat ik geen internettoegang heb.

Ik heb ook de Wizard van de CD laten lopen, die heeft alles geinstalleerd, alleen op het laatst lukt het die wizard niet om verbinding te krijgen. Ik heb een beetje lopen spelen met de inlog gegevens, als ik daar wat aan verander gaat het lampje van groen naar rood (dus ik laat het maar op de basis settings).

Enig idee waar dit aan kan liggen? Internet verbinding via de Speedtouch modem is goed.

Alvast bedankt.

PS. Ik heb internet via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

LexusReloaded schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:39:
Ik heb een paar dagen geleden de Netgear WNR3500L gekocht omdat ik thuis WiFi wil hebben. [...] Internet komt bij mij binnen via Speedtouch 546i ADSL-2+ modem
De Speedtouch is al een router, je had dus beter een simpel access point kunnen kopen. Scheelt geld en gedoe met configureren.

Omdat de Netgear ook een router is zul je ervoor moeten zorgen dat deze in een andere IP-range zit, en daarnaast dat hij routeert richting je Speedtouch. Hiervoor zul je hem als DHCP-client moeten instellen.

Je zegt verder dat je geen internet hebt, maar aangezien je deze router hebt gekocht voor het draadloze gedeelte neem ik aan dat je draadloze verbinding wel werkt? Je krijgt dus gewoon een IP-adres uit de 192.168-range?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

verbind de netgear met de speedtouch via de LAN poorten, en zet DHCP uit in de netgear, hierdoor zet je hem als accesspoint ipv router.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexusReloaded
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
Van harte bedankt, dit heeft het probleem verholpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
chim0 in "Speedtouch 560 en ZIO"

Dit is nog beter eigenlijk (en logischer).