Geen volledig beeld met HD5850 na driver update?!

Pagina: 1
Acties:

• minimumtweaker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-07-2025
Hallo

Ik heb de forum een beetje afgezocht en ook gegoogled achter een oplossing maar heb het niet kunnen oplossen. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Situatie:

Ik heb een Ati HD5850 kaart die ik via hdmi verbind met mijn 24" samsung scherm, full hd. Ik draai W7 64 bit. Verdere specs zijn Core i5 en 8GB ram. Anyway, tot nu toe draaide mijn systeem perfect. Ik heb deze al van oktober vorig jaar en mijn videokaart drivers waren ook van wat toen de laatste was bij Ati. Mijn scherm was volledig gevuld (automatisch) en ik had perfect scherp beeld, zowel in games (zoals MW2) als Windows. Gisteren heb ik Prince of Persia geinstalleerd en ik zag meteen dat het scherm precies een beetje trilde in-game. Dacht bij mezelf dat het wel via een driver update zou opgelost geraken, aangezien ik al meer als een half jaar geen update had gedaan van deze. Dus download en installeer ik de laatste, op dit moment 10.6, versie van de Ati website. Ik deinstalleer de vorige ati drivers, installeer de nieuwe en wat zie ik? Mijn scherm wordt niet volledig gevuld.

Ik heb verschillende andere oudere versie geprobeerd, maar het probleem blijft. Ik kan mijn scherm wel vullen door instellingen aan te passen, zoals overscan en zo, maar dan is mijn beeld een beetje wazig.
Directx is ook upgedate volledig. Ik heb al een paar oplossingen geprobeerd die ik op de forum kon vinden of via google, maar deze hielpen niet.

Weet iemand misschien hier een antwoord voor? GPU scaling is aangevinkt by the way, dat wordt veelal voorgesteld maar dat helpt niet.

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

misschien is het een idee om de hele driver er in safe modus met driver sweeper af te halen, en dan nog eens te installeren. Ik geloof dat "deinstalleren" niet alles puur wegsmijt, en dat doet driver sweeper wel.

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik zit met hetzelfde probleem. Een full hd monitor van Acer met hdmi kabel. Ook driver 10.6 en boven en opzij heb ik een paar centimeter die niet benut worden. De kaart is een HD 5670.
Als er oplossingen naar boven komen, in dank aanvaard!

Feel the fear and do it anyway...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Is de overscan optie die je moet aanpassen, zie bv deze handleiding.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Klopt, bij elke ATI driver upgrade wordt de overscan setting weer gereset. Erg irritant.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• minimumtweaker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-07-2025
Nielson schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:05:
Is de overscan optie die je moet aanpassen, zie bv deze handleiding.
Yep, that's it. Maaar, als je in een spel gaat en terug eruit komt, is de scherm ofwel overscanned!! of underscanned!!, dus moet je weer deze setting aanpassen. Daarbij komt er weer het feit (bij mij tenminste) dat de beeld wazig is als ik deze setting aanpas.

Ik ben alle drivers afgegaan vanaf 10.0 tot 10.6, elkeen geeft dezelfde probleem en ik ben precies niet alleen, foei Ati :(

Als ik nu eens wist welke 9.x versie van driver ik hiervoor had, wil ik teruggaan maar ik heb geen zin meer om heel die resem van drivers opnieuw te proberen.

Hopelijk met hun volgende release, ik heb ze een melding gestuurd maar in hoeverre ze dit in acht zullen nemen is nog maar de vraag natuurlijk.
Pagina: 1