Internet valt uit als ik bezig met met downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Sinds ik een nieuwe pc en sneller internet heb, gaat voor mij de wereld van downloaden open :o . Nou is er iets raars aan de hand. Als ik dus iets download van een aantal GB dan valt het mij op dat als de download ongeveer op de helft zit mijn internet ermee stopt. In het hele huis stopt deze er dan mee. Er is nog wel connectie volgens mij pc. Je ziet dan zo een uitroeptekentje bij je netwerk icoontje staan.

Nadat ik dan mijn router 5x achter elkaar reset en de stroom eraf haal, de connectie op mijn computer uitzetten weer aanzetten en mijn ip adres veranderen en weer terug veranderen. Dan pas doet mijn internet het weer.
Ik heb geen idee of al deze stappen een moer ermee te maken hebben maar goed...

Mijn vraag is nu dus: Hoe kan het dat mijn internet ermee stopt ? Ik krijg het idee dat er een soort van download limiet op onze internet zit. Kan dat dat je bij de provider een download limiet hebt? (KPN) Als ik paar dagen achter elkaar niets download en dan weer iets ga downloaden doet die dit zonder moeite. Als ik dan paar dingen snel achter elkaar ga download nokt die er dus weer mee. Het lijkt dus alsof die moet opladen ofzo :S
Ik download trouwens met Utorrent.

Iemand een idee hoe dit kan?

P.S. Ik hoop dat ik nou wel eens in het goeie forum zit...

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Teveel connecties. Of een betere router kopen, of het aantal connecties verlagen.

• Pablo11392
Teveel connecties zeg je? Normaal gesproken zit op de router mijn broertje zijn pc aangesloten, mijn pc en de draadloze netwerk verbinding van mn pa. Alleen is mijn hele familia op vakantie (ben dus alleen thuis :) ) Ik heb nu mijn broertje zijn internet er al uitgetrokken. Voor de rest zit er niets in de router... Ja oke, mijn xbox 360 verbinding, maar die staat niet aan als ik op mijn pc zit.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

pablo11392 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:15:
Teveel connecties zeg je? Normaal gesproken zit op de router mijn broertje zijn pc aangesloten, mijn pc en de draadloze netwerk verbinding van mn pa. Alleen is mijn hele familia op vakantie (ben dus alleen thuis :) ) Ik heb nu mijn broertje zijn internet er al uitgetrokken. Voor de rest zit er niets in de router... Ja oke, mijn xbox 360 verbinding, maar die staat niet aan als ik op mijn pc zit.
Teveel Torrent connecties hé, geen aangesloten apparaten op je netwerk ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Met connecties wordt niet het aantal computers bedoeld :).
1 computer kan honderden verbinden opzetten met andere pc's, bijvoorbeeld als je met torrents bezig bent.

Niet alle routers kunnen daar goed tegen, daarom het advies het aantaal gelijktijdige connecties in utorrent te verlagen. Begin eens met maximaal 50 connecties, de upload flink verlagen en probeer het nog eens.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 10-07-2010 12:18 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Te veel connecties in uTorrent bedoelt hij.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Pablo11392
Ah, Volgens mij is het probleem inderdaad verholpen. Heb het nu op 100 connecties max staan en upload limiet wel op oneindig. Maar so far so good. Bedankt ;)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
eventueel kan je ook een koeler zetten op je router.
Let er maar eens op: als de connectie uitvalt is die heel heet, en als je die even zonder stroom zet zodat die kan afkoelen gaat het terug: een koeler er op laten blazen zorgt voor een stabielere connectie als je wilt blijven leechen met veel connecties.

andere oplossingen - zoals reeds gemeld: het aantal connecties beperken, andere (betere) router kopen, ..

onderbuur: hoogst wrs, maar zelf merkte ik vroeger bij bv b-merk switches dat ze vaak heel warm waren op de moment dat mijn internet niet of zeer slecht ging, en zodra ze afgekoeld waren het beter ging.
(of zelfs bij het kopieren van veel data tussen verschillende pc's thuis)
met een koeler erop hielden ze het vaker langer vol, en moest ik tussendoor niet of minder vaak resetten.
(zelfs met een beperking van het aantal connecties)
Met dat er hier niet gezegd wordt welk merk het is, maar het hoogst wrs geen a-merk is...

[ Voor 39% gewijzigd door soulrider op 11-07-2010 01:43 . Reden: adhv onderbuur ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05
De warmte zal het niet zo zeer zijn denk ik, eerder een NAT table die volloopt door de vele connecties.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:48
pablo11392 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:34:
Ah, Volgens mij is het probleem inderdaad verholpen. Heb het nu op 100 connecties max staan en upload limiet wel op oneindig. Maar so far so good. Bedankt ;)
Ik zou niet je upload op oneindig zetten. Bij veel internetverbindingen blijft er bar weinig over van je downloadsnelheid als je je uplink helemaal voltrekt ;)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

Betere router kopen. Je hebt idd gewoon te veel connecties waardoor het RAM van je router volloopt, zoals Thralas al zegt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Compizfox schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:15:
Betere router kopen. Je hebt idd gewoon te veel connecties waardoor het RAM van je router volloopt, zoals Thralas al zegt.
Als hij KPN heeft met een Experiabox dan kan hij deze niet vervangen door een fatsoenlijke router. KPN geeft een aantal instellingen niet vrij die nodig zijn om in te voeren op je nieuwe router :(

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Je kan die experiabox natuurlijk altijd in bridge mode zetten. Degelijke router erachter en gaan maar.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

job schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:32:
Je kan die experiabox natuurlijk altijd in bridge mode zetten. Degelijke router erachter en gaan maar.
Kan niet, hele router zit dichtgespijkerd. Daarmee wil ik zeggen: Je kunt er haast geen instellingen in veranderen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Saeverix
  • Laatst online: 23-02 23:31
pablo11392 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:34:
Heb het nu op 100 connecties max staan en upload limiet wel op oneindig.
Ik zou je upload ook verlagen. Bijvoorbeeld de helft van de maximale upload snelheid.

Zodra je maximaal aan het uploaden bent kun je niet/nauwelijks meer downloaden.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Saeverix schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:47:
[...]

Ik zou je upload ook verlagen. Bijvoorbeeld de helft van de maximale upload snelheid.

Zodra je maximaal aan het uploaden bent kun je niet/nauwelijks meer downloaden.
Dit stamt vooral uit de oude kabelinternet tijd waarbij je nog maar 16K/sec upload had. Voor de return packets van download op 10mbit heb je nog maar iets van 4K/sec nodig. Dus je up op de helft cappen is niet zo fijn voor je medetorrent gebruiker. Laat gewoon 10K/sec over, dus cap em 10K onder je max, gegarandeerd dat je geen problemen krijg met je downloadsnelheid en je houdt nog een beetje een leuke share ratio over ook.
Pagina: 1