2 laptops op elkaar aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01 15:22
Tweakers,

Ik heb hier 2 laptop's staan, beide met vga-output. Ik zou graag het scherm van mijn een laptop gebruiken als uitgebreid scherm van mijn andere laptop. Is dit mogelijk? en heb ik er een progje voor nodig of zo?

Matthias

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
Dat kan met een programma. Als het goed is met MaxiVista ofso. Je kunt het niet met een VGA kabeltje af, wel met een cross UTP kabel

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

En wat heb je zelf al geprobeerd en gevonden?

Een female sub-d-connector op een computer is doorgaans alleen een uitgang, dus met een vga-kabel gaat het niet lukken.

Met VNC bijvoorbeeld wel.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MatthiasH
Bij maxivista, kan ik het ook gewoon altijd met de trial versie doen, of is dit een gewoon een gelimiteerde versie?

Matthias

• DP Kunst
CodeCaster schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:58:
En wat heb je zelf al geprobeerd en gevonden?

Een female sub-d-connector op een computer is doorgaans alleen een uitgang, dus met een vga-kabel gaat het niet lukken.

Met VNC bijvoorbeeld wel.
Voordat je antwoord lees dan ook eerst wat ie wil :) . VNC is niets meer als een vervanger voor Remote Desktop. Hij wil alleen z'n scherm voor een multi monitor setup gebruiken.

De trial van MaxiVista is uiteraard een gelimiteerde versie, zoals je zelf ook op de site had kunnen vinden ;). Als je hem volledig wil zal je hem dus moeten kopen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

DP Kunst schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:26:
[...]

Voordat je antwoord lees dan ook eerst wat ie wil :) . VNC is niets meer als een vervanger voor Remote Desktop. Hij wil alleen z'n scherm voor een multi monitor setup gebruiken.
Dat kan ook met VNC. In ieder geval met Win2VNC. :)

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 10-07-2010 12:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MatthiasH
Ik heb het geinstalleerd op een laptop, een utp crosskabeltje gebruikt, maar hij vind de andere laptop niet... Iemand een oplossing?

Matthias

• DP Kunst
Je moet het wel op beide laptops installeren. En hebben beide laptops een ip adres, zo niet, moet je deze eerst instellen...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Als je de laptops met een crosskabel aan elkaar aansluit zal je zelf ip adressen moeten toekennen.

Ik zou zeggen hang je laptops gewoon beiden bedraad/draadloos aan je router, dan zorgt de routers voor de ip adressen.

• MatthiasH
Ok, bedankt! Ik probeer het! :)
Ik laat wel iets weten als het werkt ;)

• MatthiasH
Het werkt wel, maar het is echt héél traag!
Pagina: 1