Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een abonnement bij Telfort en zou deze graag opzeggen, omdat ik wil overstappen naar een Blackberry en deze ondersteunt Telfort helaas niet. Probleem is echter dat mijn abonnement pas over anderhalf jaar afloopt.

Natuurlijk is er de mogelijkheid om het abonnement af te kopen. Dit kost gewoon teveel en vind ik weggooien van geld. Nou begreep ik dat je ook je contract kan laten overnemen door iemand anders. Waarschijnlijk zal dit de beste oplossing zijn, alleen vraag ik me toch nog wat dingen af.

1. Gaat het nummer mee? Ik zou het namelijk vervelend vinden als mensen die mijn (dan) oude nummer bellen, een onbekend persoon aan de telefoon krijgen. Dit is niet alleen voor hun maar ook voor de nieuwe eigenaar van het abonnement vervelend.

2. Waar vind je iemand die een contract wil overnemen? Gaat de provider zelf voor je op zoek? Op marktplaats bijv. zie ik niet echt dat dit word aangeboden.

3. Als het nummer niet mee gaat, is het dan mogelijk om het nummer mee te nemen naar mijn nieuwe abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

https://www.telfort.nl/KB...Opzeggen/Contractovername
(al gaat dat wel over overlijden.. iets anders kan ik niet vinden, dus bel ze eens).

1 & 3 kan ik je niet beantwoorden, bel telfort eens.
Wat vraag 2 betreft... wat denk jezelf? Jij wil er vanaf... dus jij moet een persoon zien te vinden welke je abonnement over wilt nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 10-07-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Je moet zelf met iemand komen die je contract wil overnemen, bijvoorbeeld je buurman ofzo. Ze gaan niet voor jou op zoek ;)

Besides, vaak kost een overname heel veel geld*, dus je kan kijken wat goedkoper is; afkopen of laten overnemen..

ik zou bij KPN vorig jaar iets van € 100 betalen :X

[ Voor 12% gewijzigd door maarud op 10-07-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 13:23

Kwastie

Awesomeness

Al eens contact opgenomen met Telfort om te vragen wat de mogelijkheden zijn m.b.t. BlackBerry telefoons?
Misschien dat ze zelf nog wel komen met een alternatief en ze kunnen je vertellen of ze misschien BlackBerry gaan ondersteunen in de toekomst.

Overzetten van een nummer tijdens een contract periode is volgens mij niet niet mogelijk zonder dat je abbonoment afkoopt.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:53:
Besides, vaak kost een overname heel veel geld*, dus je kan kijken wat goedkoper is; afkopen of laten overnemen..

ik zou bij KPN vorig jaar iets van € 100 betalen :X
Overname bij telfort kost ongeveer 55 euro. Afkopen is resterende maanden afbetalen. Dat zou 18x 30 euro zijn voor mij dus 540 euro. Dan betaal ik die 55 euro graag:p.
Kwastie schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:55:
Al eens contact opgenomen met Telfort om te vragen wat de mogelijkheden zijn m.b.t. BlackBerry telefoons?
Misschien dat ze zelf nog wel komen met een alternatief en ze kunnen je vertellen of ze misschien BlackBerry gaan ondersteunen in de toekomst.
Hier heb ik met de klantenservice als met mederwerker van een telfort winkel al over gehad. Ze vertelde beide dat Telfort bezig is met KPN, om de ondersteuning voor Blackberry's mogelijk te maken. Echter vertelde de klantenservice dat er een kans bestaat dat dit niet door gaat, terwijl de medewerker van de winkel weer vertelde dat het zeker is alleen nog niet binnen welk termijn ze dit gaan ondersteunen.

Er is dus een onzekerheid en onduidelijkheid. Vind de service van Telfort, ook gewoon slecht. Ik kan dus wel wachten, maar de vraag is voor hoe lang? Twee maanden zou ik bijv graag wachten, een jaar niet.