Ik ben bezig om een HTPC samen te stellen en weet niet of ik nou een behuizing met of zonder display moet nemen. Wat voor info zie je op een display, kan je bv zien hoelang een DVD/Blu-ray nog duurt en wellicht de titel ook nog ?
Of en wat je op een display kan zien is 1. Afhankelijk van het display wat er in de case zit, en 2. de software welke je wilt gebruiken om bijvoorbeeld je blurays af te spelen.
Vertel daar eerst eens wat over, zonder die informatie kan je niets.
Vertel daar eerst eens wat over, zonder die informatie kan je niets.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 10-07-2010 11:42 ]
Dus de case maakt ook nog uit. Ik weet nog niet welke case omdat ik me nog aan het oriënteren ben. De Antec MicroFusion Remote 350 lijkt me wel wat voor die prijs. Als software ga ik Boxee gebruiken.
Ja, de case maakt uit... niet elke case bevat dezelfde lcd.
Zoek uit welk lcd-display/controller er in de microfusion gebruikt wordt (volgens mij een imon) en kijk of er voor boxee een plugin oid is wat de info van boxee doorstuurt naar de lcd.
Daarnaast maakt het ook nog eens verschil welk os je wilt gebruiken. Voor linux moet je de lcd ook weer anders aan de praat krijgen dan met windows. Dus wees eens volledig met wat je allemaal wilt.
Zoek uit welk lcd-display/controller er in de microfusion gebruikt wordt (volgens mij een imon) en kijk of er voor boxee een plugin oid is wat de info van boxee doorstuurt naar de lcd.
Daarnaast maakt het ook nog eens verschil welk os je wilt gebruiken. Voor linux moet je de lcd ook weer anders aan de praat krijgen dan met windows. Dus wees eens volledig met wat je allemaal wilt.
[ Voor 67% gewijzigd door job op 10-07-2010 21:04 ]
De Microfusion heeft inderdaad imon en je vraagt of ik volledig wil zijn met wat ik allemaal wil en dat is nou juist wat ik probeer in kaart te krijgen. Mijn eisen zijn een zo weinig mogelijk stroom verbruikende HTPC waarbij ik ook wil dat Dolby True-HD wordt doorgegeven.
Na veel googlen is mijn voorlopige keuze een GigaByte GA-MA785GM-US2H als mobo met de AMD Athlon II X2 240e 2.80 GHz als proc en de Sapphire Radeon HD 5450 512MB als video/geluidskaart voor het Dolby True-HD signaal, als optische drive de Samsung SH-B083 8x Blu-ray Combo Drive S-ATA.
Als besturingssysteem ga ik Windows 7 64 bit gebruiken. Harde schijf heb ik nog liggen zo ook 4 reepjes DDR2 ram van elk 1GB.
Voor de behuizing had ik eerste instantie gekozen voor de MS-TECH-1200 maar nu onderzoek ik dus wat de meerwaarde van een LCD display kan zijn, verder wil ik je bedanken voor je hulp elk advies is welkom.
Na veel googlen is mijn voorlopige keuze een GigaByte GA-MA785GM-US2H als mobo met de AMD Athlon II X2 240e 2.80 GHz als proc en de Sapphire Radeon HD 5450 512MB als video/geluidskaart voor het Dolby True-HD signaal, als optische drive de Samsung SH-B083 8x Blu-ray Combo Drive S-ATA.
Als besturingssysteem ga ik Windows 7 64 bit gebruiken. Harde schijf heb ik nog liggen zo ook 4 reepjes DDR2 ram van elk 1GB.
Voor de behuizing had ik eerste instantie gekozen voor de MS-TECH-1200 maar nu onderzoek ik dus wat de meerwaarde van een LCD display kan zijn, verder wil ik je bedanken voor je hulp elk advies is welkom.
Zelf heb ik een silverstone met lcd gehad, maar ik vond de meerwaarde te beperkt.
De belangrijkste info, zoals over de media die je afspeelt, werd niet ondersteund door de software die ik gebruikte (mpc), alleen door de IMON software. Deze software was destijds (ca. 3 jaar geleden) bovendien zelf veel te beperkt, o.a. geen mkv volgens mij. Heb uiteindelijk voor een kleine silverstone case zonder lcd (lc19) gekozen, ook omdat ik passieve psu wilde.
De belangrijkste info, zoals over de media die je afspeelt, werd niet ondersteund door de software die ik gebruikte (mpc), alleen door de IMON software. Deze software was destijds (ca. 3 jaar geleden) bovendien zelf veel te beperkt, o.a. geen mkv volgens mij. Heb uiteindelijk voor een kleine silverstone case zonder lcd (lc19) gekozen, ook omdat ik passieve psu wilde.
De standaard software van imon werkt niet met boxee samen, daarom moet je hopen dat er voor de imon plugins of andere software is te krijgen. Voor xbmc bijvoorbeeld is dat er volgens mij zowel voor windows als linux. Boxee wordt door minder mensen gebruikt en de kans is ook kleiner dat er plugins te vinden zijn.
Boxee heeft wel gewoon een forum, dus ik zou zeggen kijk daar eens of er iets voor de imon.
Boxee heeft wel gewoon een forum, dus ik zou zeggen kijk daar eens of er iets voor de imon.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 11-07-2010 11:54 ]
Pagina: 1