[iPad] Digitaal boek van Bol.com opent niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:27
Ik heb een vraag. Ik heb via Bol.com een digitaal boek gekocht. Pas na de aanschaf en betaling kwam ik erachter dat deze boeken alleen werken met een Adobe Digital Editions account. Geen probleem zou je zeggen. Proggie gedownload, account aangemaakt en ik kon inderdaad daarna netjes het boek downloaden.

Echter, ik krijg het niet voor elkaar om het boek op de iPad te krijgen. Omdat ik vanuit Agobe DE geen mogelijkheid heb om het boek daar uit te exporteren naar de iPad of iTunes ben ik gaan zoeken waar het .epub bestand stond. Dat heb ik gevonden en ik heb daarna het bestand naar iTunes gesleept. Daar verschijnt het tussen m'n boeken maar zonder hoesafbeelding. iTunes synchroniseert met de iPad en het boek verschijnt -ook zonder afbeelding- in iBooks. Maar als ik het open dan krijg ik eeb foutmelding dat de indeling niet goed is en dat het niet geopend kan worden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iBooks ondersteunt de door bol.com gebruikte Adobe DRM niet. V.z.i.w. ondersteunt iBooks alleen Apple's FairPlay DRM. Als je dus de boeken van bol.com op je iPad wilt kunnen lezen, zul je op een manier de DRM er vanaf moeten halen. Hoe dat eventueel kan gaan we alleen hier op GoT niet bespreken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Ter info: ik had je vraag/probleem afgesplitst van het App Store topic, daar heeft het immers weinig mee te maken. Je mag gerust voor dit soort vragen een eigen topic openen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:27
Bedankt Hoedje, ik was mijn posting daar al kwijt. ;)

Ik snap dat we hier niet gaan praten over het verwijderen van DRM (daar ben ik al naar op zoek en heb misschien al iets gevonden). Mijn vraag was meer bedoeld wat mijn mogelijkheden zijn zouden kunnen zijn. Zoals contact opnemen met Bol.com en uitleggen dat ik niet wist (echt niet dus!) dat de iPad DRM beveiligde boeken niet opent en of ze misschien uit coulance iets kunnen regelen (ben een vaste klant bij Bol) of dat er misschien apps zijn die wél deze boeken kunnen openen op een iPad (via Installous of Cydia).

Dus alle reacties zijn welkom! :)

Overigens is het mij gelukt om die DRM beveiliging er af te krijgen en heb ik het boek op m'n iPad....

[ Voor 7% gewijzigd door Ferret op 11-07-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 22:33
Ik denk niet dat Bol.com akkoord zal gaan. Ten slotte is er geen fout van hun kant gemaakt en dan zeggen ze vrij snel dat je geen poot hebt om op te staan, sorry volgende klant (misschien tikje minder bot van organisatie tot organisatie, maar dit is het idee). Ik heb zo bij Azerty een mobo besteld met AM3 soccet waar mijn processor prima op moest passen. Helaas had ik eerst een BIOS update nodig en dat is niet te doen zonder CPU. Dus ik heel lief mailen en ik kreeg ten antwoord dat zij niets fout hadden gedaan maar ik het bord terug kon sturen (op eigen kosten, uiteraard) en dat zij dan die BIOS update wel eens voor een paar centen voor me wilden doen. Dit is het enige voorbeeld dat ik heb, maar zeker niet het enige geval. Als jij niet aan kan tonen dat zij fout zitten wordt je al heel snel afgedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:23:
Hoe dat eventueel kan gaan we alleen hier op GoT niet bespreken.
Ik vind dit maar vreemd. Je collega mods buiten het apple gedeelte denken daar toch anders over. In bijv. het ereader topic is hier al een tijd terug over gesproken en de mods waren het er ook mee eens dat dit gewoon legaal is mits het voor eigen gebruik is.

Maar met google ben je er ook snel achter, dus verder geen discussie waard.

Die hele DRM shit van bol.com geeft gewoon vaak problemen, lang niet alleen op de ipad. Genoeg e-readers bijvoorbeeld die er ook problemen mee hebben. Bol.com zal er echter weinig aan doen, kom vaak mensen met problemen tegen en die duiken dan usenet op en downloaden het maar en kopen ook nooit meer een DRM beveiligd boek.

Op een bijeenkomst bij Ugame Ulearn op de TUE waren o.a. de Benelux man van Sony, topman van Bol.com en nog wat uitgevers / ebookontwikkelaars aanwezig en ze waren er allemaal van overtuigd dat DRM noodzakelijk was en dat de boeken zo duur moesten zijn. Tja, even google opstarten om DRM eraf te halen of usenet aan te zwengelen om gratis een boek te krijgen is dan snel gedaan.

Bol.com komt waarschijnlijk wel met ebooks voor de ipad binnenkort, zoals meerdere Nederlandse uitgeverijen content gaan ontwikkelen. Maar zolang er nog geen ipad hier in de winkel ligt is het nog even behelpen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:52:
[...]

Ik vind dit maar vreemd. Je collega mods buiten het apple gedeelte denken daar toch anders over. In bijv. het ereader topic is hier al een tijd terug over gesproken en de mods waren het er ook mee eens dat dit gewoon legaal is mits het voor eigen gebruik is.

Maar met google ben je er ook snel achter, dus verder geen discussie waard.
Ik vraag me af of dat dan gezien is en ook echt inhoudelijk beoordeeld. Er is in ieder geval geen wettelijke exceptie voor het verwijderen van technische beschermingsmaatregelen / DRM voor eigen gebruik ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:55:
Ik vraag me af of dat dan gezien is en ook echt inhoudelijk beoordeeld. Er is in ieder geval geen wettelijke exceptie voor het verwijderen van technische beschermingsmaatregelen / DRM voor eigen gebruik ;).
Volgens mij kletste een mod erover mee, maar het was al een tijd terug. Was verder ook niet zo boeiend aangezien het niet zo lastig is. Ik vond het interessanter om te zien dat er meer / best veel mensen hier tegenaan liepen. Zowel met een ipad als met e-readers die gewoon in de winkel in Nederland liggen. Dat weet bol.com vast ook wel, maar ze willen er absoluut niet van afwijken. In bibliotheken heb je dit ook al, probeer maar aan een klant uit te leggen dat een digitaal boek uitgeleend is, dat wordt niet begrepen. Staat in het tijdschrift Informatie Professional van deze maand een aardig stuk over geschreven (al deel ik weer niet de conclusies van dat artikel, maar het gaat in op deze problematiek).

Je kan trouwens als je een epub hebt die een conflict geeft met het programma Calibre wel aanpassingen doen zodat hij wel goed werkt. Weet even niet uit mijn hoofd of de ipad er al als conversiestandaard inzit, maar dat zal bijna wel aangezien bijna alle ereaders / boekenlezers erin staan en anders neem je het standaard conversiesjabloon.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 21:02 ]

Pagina: 1