Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Hallo,

Ik was een beetje aan het zoeken op internet en kwam toen dit tegen. Werkt dit met mijn 18-55mm VR kitlens op mijn D3000? En is de site betrouwbaar?

En als ik dit aanschaf, is het dan gewoon tubes op m'n body en mn lens op de tubes?

Mvgr,

Danny

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:09

Spikey

Make it accessible!

kwam de site eerder deze week ook tegen. iemand in het 'post hier je nieuwe stuff' topic heeft er gisteren een dalcon 85 1.4 gepost die bij hun vandaan kwam. verpakking verzending was mager maar er werd i.i.g geleverd.

betreft de tubes: geen merk en/of foto's dus lastig wat over te zeggen. als hun omschrijving klopt dan werkt het inderdaad gewoon. je plaatst inderdaad gewoon de tubes op je body en de lens daar weer op.

let wel: in tegenstelling tot het gebruik van een voorzetlens als de raynox (zie andere topic) heb je bij het gebruik van tubes lichtverlies. omdat je DOF ook enorm krimpt door de kortere scherpstelafstand zul je een hoog diafragma moeten gebruiken wat ook weinig licht doorlaat. de combinatie kan je dus flinke sluitertijden geven als je zonder flits oid macro's wil maken.

The future is accessible | Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:16

chem

Reist de wereld rond

Ik heb zelf deze http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2326 besteld. Voor $8 incl shipping hoef je het voor de prijs niet te laten.

De bouwkwaliteit is wat je er van kan verwachten. Het is leuk om ermee te spelen maar je moet wel een lens hebben met handmatig diafragma (maw een diafragma-ring). De 50 mm f/1.8 gebruik ik er zelf mee.

Voor spelen en proberen is het de moeite waard!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Ik kan met mijn 18-55VR kitlens mijn diafragma niet handmatig aanpassen, ook met mijn 55-200VR niet :(

EDIT: Als ik dit bestel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30437 vertraagd dit het flitsen dan? En werkt het uberhaupt? :+

[ Voor 39% gewijzigd door Danny96 op 10-07-2010 13:16 ]

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Danny96 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:00:
Ik kan met mijn 18-55VR kitlens mijn diafragma niet handmatig aanpassen, ook met mijn 55-200VR niet :(

EDIT: Als ik dit bestel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30437 vertraagd dit het flitsen dan? En werkt het uberhaupt? :+
Nee, het zorgt ervoor dat je een losse flitser kan gebruiken zonder deze *op* je camera te zetten (je kan de flitser bv hoger of lager dan de camera zetten).

Het is een 'verlengkabel' van het schoentje.

Btw, vertragen van de flits kan je ook met 'rear' flash.

[ Voor 5% gewijzigd door chem op 11-07-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
chem schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:51:
[...]

Nee, het zorgt ervoor dat je een losse flitser kan gebruiken zonder deze *op* je camera te zetten (je kan de flitser bv hoger of lager dan de camera zetten).

Het is een 'verlengkabel' van het schoentje.

Btw, vertragen van de flits kan je ook met 'rear' flash.
De functie van een off-camera flits kabel begrijpt ie wel, hij vraagt zich alleen af of het goed zal werken en dus geen weggegooid geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

photofreak schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:05:
[...]

De functie van een off-camera flits kabel begrijpt ie wel, hij vraagt zich alleen af of het goed zal werken en dus geen weggegooid geld is.
Ah ok, dat kan ook ;)

Lijkt me stug dat het vertraagd, zo lang is de kabel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:09

Spikey

Make it accessible!

nee een off-cam kabel vertraagd niet. en al zou het een ietsiepietsiepeuterig beetje vertragen dan is de daadwerkelijk flitduur nog zo kort dat het geen enkel probleem is.

The future is accessible | Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Pagina: 1