5.1 setje werkt niet helemaal goed

Pagina: 1
Acties:

• HarmLess24
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-01 22:07
Hey,

Ik heb gister mijn nieuwe pc in gebruik genomen, die een pricewatch: Asus Rampage II GENE heeft.
Ik heb een pricewatch: Creative Inspire P580 (5.1) als surround set.

Nou heb ik vandaag veel met drivers zitten klooien omdat een headset het wel deed maar 5.1 niet die het wel deed bij mijn vorige pc...
Na lang proberen heb ik voor elkaar gekregen, maar niet op de manier zoals het hoort.

Ik heb namelijk in de audio utility "Enable EAX Effects" aan moeten vinken. Die zorgt ervoor dat er op de een of andere manier toch geluid uit komt. Maar alle effecten die je vervolgens kan kiezen hebben een enorme echo wat niet mooi en praktisch is. Maar zonder dit heb ik dus helemaal geen geluid.

Het gekke is dat bij mij vorige moederbord hetzelfde moest. Dat was daar met een realtec audio chipset en daar heette het anders: EAX effects -> Environment. Daar kon ik uit meer dingen kiezen, maar "Room" was het minst erg.

Nou is mijn vraag dus, heeft iemand een idee waarom ik helemaal niks hoor als ik deze effecten disable?

Mvg,
Harm

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over Audio & HiFi horen daar, niet hier...

Move AH -> OH

Oslik blyat! Oslik!

• HarmLess24
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-01 22:07
dion_b schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:47:
Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over Audio & HiFi horen daar, niet hier...

Move AH -> OH
Exuse me, wist ik niet, bedankt.