Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Op dit moment ben ik in het bezit van een sansa fuze. Daarvoor heb ik een creative zen in het water laten vallen. Als ik nu eens rondkijk voor een opvolger, is er in die categorie eigenlijk niks nieuws bijgekomen. Creative heeft wat Zens in een nieuw jasje gestoken, zonder er wezenlijk iets aan te veranderen. Sansa heeft nog altijd de fuze.

Is het genre simpele mp3 speler met basic video-capaciteiten opgegeven? Verdrongen door de gsm/smartphone? Moet zeggen dat ik mijn nokia 5530 niet echt een vervanging vindt, interface niet lekker genoeg. Staan er nog wat nieuwe spelers op stapel? Mijn sansa was destijds 100 euro voor 8GB + 8GB mSD. Staat er voor die prijscategorie nog iets nieuws op stapel?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

nietorigineel,

Je TS lijkt een ietwat verkapt 'wat er er nieuw en te koop topic.

Ik raad je aan een en ander te nuanceren, zodat hier een gedegen topic uit kan ontstaan (nieuwe spelers op de markt met betreffende info, zie ook TS van andere users voor nieuwe mediaspelers).

Ik geef je even de tijd dit alsnog aan te passen. Indien je het hierbij houdt, vrees ik een vroegtijdig gesloten topic.

Zie ook: Het algemeen beleid

en DMS Beleid

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
OK, laat ik het anders stellen. Zoek een draagbare media speler. Dat wil voor mij zeggen een scherm van laten we zeggen max 3 inch. Zal er af en toe een serie op kijken, maar de voornaamste bezigheid zal muziek luisteren zijn.

Ben nu in het bezit van een sansa fuze van 8GB met een kaartje (er toen gratis bij) van 8GB. Aangezien deze bij sansa goed geintegreerd wordt, wil ik het liefste eentje van minimaal 16GB, of weer met goede SD integratie.

Zijn er buiten de Sansa fuze, en creative zen (die ik hiervoor heb gehad) nog goede alternatieven? Van creative weet ik uit ervaring dat de integratie van de SD pet is, en ik dan een 16GB speler zou moeten kopen. Het scherm van de creative was groter, en beter dan dat van de sansa. Dat voldoet eigenlijk net niet aan mijn eisen.

Touchscreen is geen vereiste, fijne interface, MSC, en fatsoenlijke batterijduur wel. Zijn er speler die ik over het hoofd zie? Zoek eigenlijk wel in de prijscategorie van deze speler, Cowon S9/J3 vind ik eigenlijk te duur voor wat je er voor terug krijgt.

terzijde: een subforum draagbare mediaspelers waarin de enige actieve topics die over e-readers en android tablets zijn, gaf me het idee dat DAPs niet echt meer leven. Gebruikt iedereen tegenwoordig een ipod, of een telefoon? Moet zeggen dat voor mij een symbian telefoon zeker geen alternatief zou zijn voor een dedicated speler. Doen andere telefoons dat beter?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Smartphones nemen langzaam maar zeker het marktsegment over ja. Waar je enige tijd geleden nog fabrikanten als Creative, iriver, Cowon, Apple, Sandisk, Sony, etc met nieuwe modellen uit zag komen is dat nu vrijwel afgelopen. De Aziatische fabrikanten brengen nog wel nieuw spul uit in hun thuislanden, maar dat zijn vaak specifieke apparaten die daar populair zijn.. en die hier dus nooit verschijnen.

Alhoewel, naar mijn mening, smartphones ed bij lange na niet in de buurt komen van een dedicated mediaspeler zoals een Cowon S9 is het volgens mij wel zo dat de consument het allemaal weinig kan schelen en liever een smartphone koopt. Feature clutter, matige geluidskwaliteit, weinig geluidsopties, slechte codecondersteuning, brakke navigatie door media en andere nadelen van smartphones maakt dan blijkbaar niet uit.

Draagbare mediaspelers lopen op hun einde. Fabrikanten moeten andere dingen verzinnen om geld mee te verdienen. Je ziet nu dat Archos bijna volledig overgestapt is op het maken van tablets, en dan voornamelijk met Android. Dat is volgens mij het enige segment waarmee deze fabrikanten kunnen overleven. Je maakt je mediaspelers wat groter, zodat ze wat meer richting de functionaliteit van een laptop gaan en dus geen concurrentie van smartphones meer hebben, en je dan maar proberen te onderscheiden.

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 15:44

MartinMeijerink

Computerrorist

Vroeger kocht ik nog weleens om de zoveel tijd een nieuwe mp3speler, omdat er steeds weer nieuwere uitkwamen met meer geheugen (Mijn eerste MP3speler had 128MB), en in het begin was het altijd te weinig.
Mijn laatste MP3speler was een Creative met 8GB, en daar kon ik mijn meestgedraaide muziek wel op kwijt.
Toen was ik wel min of meer tevreden... maar ik liep wel vaak met een telefoon EN een mp3speler te sjouwen, niet handig dus. Dus ik ging toch maar eens kijken naar een telefoon met dedicated mp3speler.
Doen andere telefoons dat beter?
Een smartphone wou ik dus niet als mp3speler, omdat deze vaak niet responsief genoeg zijn (te bloated), terwijl een goedkopere telefoon (de Nokia XpressMusic 5220) juist weer wel responsief genoeg was (Vergelijkbaar met Windows 98 op een moderne PC ofzo)
Dit is hem dus geworden in april 2009, hij doet alles wat ik wil (en wat ik ook erg belangrijk vind: een 3,5mm jack aansluiting), en tot nu toe wil ik ook niks anders. Ook met een vol kaartje van 8GB werkt deze lekker snel.

An unbreakable toy is useful to break other toys

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Dit is schuld van fabrikanten door spelers te maken die nogal beperkt zijn in mogelijkheden en extra plugins bijkopen om meer te kunnen afspelen IS dure fout. Niemand wil nog een keer geld uitgeven om hoop extra's bij te kopen. Het apparaat kost al geld genoeg.

Op dit moment zijn de Chinese fabrikanten stukken beter met maken van mediaplayers. De nieuwe chipsets zijn sterk genoeg om 1080p media te kunnen weergeven, zelfs meteen naar HDMI. Daar kan bijna geen enkele speler in Europa aan tippen. Ik ben in bezit van Ainol V9000HDA en ik ben bijzonder positief dat het al veel kan afspelen zonder morren. Ik was zelf verbaasd over de kracht van kleine apparaat.
En prijs is ook nog vele malen lager. Zou je soortgelijk ding in Europa kopen van Cowon of Archos, dan betaal je zeker weten dubbele voor, maar dan heb je nog lang niet alles.
En kijk, de Chinese 7 inch speler kost niet eens dubbele t.o.v. 4,3 inch speler, maar zou je DAT in Europa kopen, dan betaal je zeker DRIE keer zoveel voor. Belachelijk.

Ik kan wel voorstellen dat mensen in Europa toch maar kiezen voor sterkere smartphones welke ook wat media kunnen afspelen. De mediaspelers in Europa vallen zeker tegen en gewoon te duur.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk niet dat er heel veel consumenten zitten te wachten op enorme schermen met 1080p en hdmi-output. De meesten willen gewoon simpelweg hun muziek afspelen en af en toe een Youtube-filmpje kijken. Tegenwoordig kan hun telefoon dat ook heel goed. Dan is het niet nodig om nog een tweede apparaat te gebruiken. Ik denk dat dat de voornaamste reden is voor de teruglopende interesse in draagbare mediaspelers.

Zelf gebruik ik tegenwoordig ook vaak mijn smartphone. Die heb ik altijd voorhanden. Ondanks het feit dat de kwaliteit minder is dan een "echte" mediaspeler.
Pagina: 1