Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Pluspunten: Er zitten nette platen tussen. Er zit een goede afwisseling qua vlindersoorten in, wat de serie interessant maakt. Lekkere bokeh, en goede scherpte op het punt waar dat hoort te zitten.
Verbeterpunten: Sommige platen zijn erg plat, ondanks de kleine DOF. Ook stoor ik me enigszins aan de ruis in de achtergrond. Het onderwerp op foto 2 is nogal donker t.o.v. zijn achtergrond, en 3 is in zijn geheel wat donker imo.
Voor mij springt #9 eruit, het is geen cliché macro-foto. Mooie momentopname. #6 heeft op zich best mooi licht.
Verder had je, aangezien je heel veel vlinders beeldvullend erop hebt staan, inderdaad baat gehad bij een macrolens. Al met al een nette testcase in mijn ogen.
Verbeterpunten: Sommige platen zijn erg plat, ondanks de kleine DOF. Ook stoor ik me enigszins aan de ruis in de achtergrond. Het onderwerp op foto 2 is nogal donker t.o.v. zijn achtergrond, en 3 is in zijn geheel wat donker imo.
Voor mij springt #9 eruit, het is geen cliché macro-foto. Mooie momentopname. #6 heeft op zich best mooi licht.
Verder had je, aangezien je heel veel vlinders beeldvullend erop hebt staan, inderdaad baat gehad bij een macrolens. Al met al een nette testcase in mijn ogen.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Goede opmerking vwb die platte platen, daar had ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Ruis kan idd een issue zijn, er zijn een aantal platen op 6400 iso geschoten en ik heb in de nabewerking niet geprobeerd het weg te halen. Dank voor de reactie!
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Gewoon prima platen wat mij betreft. De ruis stoort mij niet. Ik vind neer 7, 8 en 9 het fijnst wegkijken, waarbij 9 zeker origineel is. Bij 1 en 2 zou ik net iets meer van de foto scherp willen zien, de vleugels zijn nu half scherp. Verder niks op aan te merken.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Hele nette serie, met mooie vlinders als onderwerp waarvan je de kleuren netjes op foto hebt gezet.
De ruis stoort mij absoluut niet, die zie ik voornamelijk in de achtergrond en vind het daar best wel passen op zich. Wel nette prestaties voor iso 6400
Ik krijg zulke resultaten niet eens bij ISO 800 
Jammer dat foto 1, 3 en 7 bij de vleugels niet helemaal scherp lijken.
Verder, hele nette set!
De ruis stoort mij absoluut niet, die zie ik voornamelijk in de achtergrond en vind het daar best wel passen op zich. Wel nette prestaties voor iso 6400
Jammer dat foto 1, 3 en 7 bij de vleugels niet helemaal scherp lijken.
Verder, hele nette set!