Overclocken: AGP probleem, hij werkt wel op 66 maar niet op 100MHz.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Hoi,

(system specs onderaan message)
Ik zit hier met een probleempje.
Het volgende is het geval:

Ik heb een PII 333 die ik wel wat hoger wil laten lopen. (Totdat ik m'n nieuwe CPU heb).
Ik heb een Diamond Viper V770 (TNT2).
Als de busspeed op 66 MHZ staat werkt ie perfect bij 83 MHz werkt 'ie ook nog perfect, maar zogauw ik hoger ga dan heb ik opeens geen 3D meer (LEES: Hij HANGT bij 3d-applicaties/spellen). Dat vind ik uiterst vreemd aangezien bij 100 MHz FSB de AGP devider op 2/3 moet gaan staan dus dan zou de AGP weer op normale snelheid (100 : 2/3 = 66MHz) moet lopen. Het kan ook niet aan de PCI liggen want die loopt dan ook op 33 MHz. (volgens BIOS). Verder werkt alles normaal op 4X100 MHz, stabilitytest heeft een hele nacht gedraait en het werkt perfect. Behalve met 3D, want zogauw ik een spel opstart blijft het hele ding hangen. Ik kan soms de muis nog WEL bewegen maar zelfs CTRL-ALT-DEL werkt dan niet meer en dan is er dus echt wat mis.

Wat kan er mis zijn?
Ik dacht persoonlijk aan een kaduuke AGP-Devider ofzo.
Kan ik dat ergens (mee) checken¿

SYSTEM SPECS:

-PII 333
-MSI 6163 PRO MOBO
-96 MB 66 MHZ RAM
-Diamond Viper V770 TNT2 AGP
-IBM 8,4 GB HD
-nog wat meer troep die er (denk ik) niet toe doet.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 17:38
Volgens mij ligt het eerder aan verkeerd geinstalleerde drivers dan aan de bussnelheid. Installeer de laatste drivers enzo.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 14:31
soms helpt het opnieuwd instaleren van de drivers na het overclocken ook.

.