Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ik heb hier een pc met een Vista Home Premium Oem product key op de sticker.

3 dagen geleden was de computer gecrasht, dus ik ging Windows opnieuw installeren en vervolgens ook activeren. Maar daarna ben ik erachter gekomen dat de Hdd defect is.

Als ik elke keer windows opstart, krijg ik een melding dat ik snel een backup moet maken. Ik heb met de tool van de HDD fabriekant ook getest, en die geeft ook aan dat de hdd defect is.

Dus ik heb nou een nieuwe HDD besteld en ik heb opnieuw Windows Vista Home Premium geinstalleerd.

Probleem:

Als ik nu de product key invoer, die op de sticker staat dan krijg ik de melding :
GEEF EEN ANDERE PRODUCTCODE VOOR ACTIVEREN OP.

Daar onder kun je op "Details weergeven voor de fout waarvoor deze wijziging nodig" klikken, dan komt een melding van:
De volgende gegeven zijn in deze fout gevonden:
code: 0x004c003
Beschrijving:
De activerngsserver heeft bepaald dat de opgegeven product al wordt gebruikt.

Wat ik gedaan heb:
Ik heb telefonisch contact gehad met Microsoft in Nederland. Die waren gesloten en je kan alleen via optie 1 Windows Xp activeren en via optie 2 server licenties. Vervolgens word je doorverbonden met een Engelse talige customer help.

Vervolgens vertelde ik mijn verhaal aan de customer help en die meneer zegt, omdat je al één keer Windows hebt geinstalleerd en geactiveerd met de product key op de sticker, en vervolgens is die Hdd defect gegaan, mag je die product key niet meer gebruiken. Nou moet je een nieuwe product key aanschaffen. :+ Elke Oem product key is alleen bedoeld voor maar 1 hardeschijf.

Dus ikke balen dat ik iets legaals wilt doen en dan lukt het niet.

Die oude hardschijf heb ik nog en die kan wel opgestart worden en daarop is Windows wel geactiveerd. Kan ik niet op ene of andere manier mijn product installatie activering overzetten naar nieuwe hdd? Kunnen jullie mij iets aanraden, voordat ik via andere kanalen een oplossing voor vind.

Als ik een Image maak van mijn oude HDD en ik zet die Image terug op het nieuwe HDD. Gaat alles goed werken? Moet ik dan alsnog Windows Activeren?

[ Voor 3% gewijzigd door kardox op 09-07-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 22:28
Dit is een beetje het verhaal wat ook wel bekend is met moederborden. Dat die deze registreert en koppelt aan iets.

Heb er nog nooit van gehoord wat je nu zeg maar wel in een gelijke situatie. Image maken van de hdd en overzetten kan je doen, dan is de nieuwe hdd wel geactiveerd gezien die dat al is. Dit zou als het goed is ook moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om Windows telefonisch te activeren? Dit heeft bij mij een keer gewerkt bij een 2008R2 server die ik geïnstalleerd had ik VMWare. Misschien werkt het.

Als je belt met een mobiele telefoon kan je er voor kiezen om de unlock-code per SMS te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Gewoon bellen en telefonisch activeren, optie 1 is niet alleen voor XP maar ook voor latere versies..
Doe dit wekelijks op het werk so trust me, it works.. :)

Systeem Specs