Toon posts:

intternet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Sinds vanmorgen wil mijn Macbook 15" i5 heel slecht verbinden met het draadloos netwerk hier in huis. Nu zelfs helemaal niet meer want dan krijg ik de tekst: time-out bij verbinding.

Op mijn andere laptop en de G4 waar ik nu op zit werkt het internet wel.. niet zo snel als normaal.. maar het is te doen.. wat kan het probleem zijn dat het bij mijn macbook pro niet wil lukken?

hoor het graag van jullie

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonder info over hoe/wat/waar aan verbonden zit en met wat voor overige netwerk-apparatuur, zou mijn eerste vraag zijn: zit de stekker er wel in?

Valt me op; de rest werkt ook niet vlekkeloos dus al eens je wireless apparatuur gereset?

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 09-07-2010 18:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ja heb macbook pro net dus weet nog niet hoe het met netwerken zit etc. maar laatste 3 weken heeft het prima gewerkt.

stekker erin? ik heb het over draadloos.. wat gisteravond in één keer wat problemen begon te geven. weet niet welke informatie nog meer relevant is? zeg het maar dan zal ik het er neer zetten ;)

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
Zoals hierboven al gevraagd. Al eens geprobeerd je wireless apparatuur te resetten?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even controleren op welk kanaal jij zit en op welke kanalen al je buren zitten kan wel eens helpen. Bij mij in de flat is het ook druk in de lucht. Toch ging het met mijn Belkin N+ modem/router gewelig goed toen ik deze op automatisch zetten. Dus eigenwijs zijn heeft niet altijd z'n voordelen ;-)

Probeer dus eens het kanaalnummer te veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
al van alles geprobeerd gister. hij wou niet meta ndere netwerken verbinden, niet met die van ons thuis.. dus heb het toen even laten gaan en gedacht: ik ga morgen wel kijken wat er is.. en ik zet hem aan vanmorgen en hij pakt nu wel automatisch ons netwerk en het werkt zoals het hoort...

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
Misschien had je router om een of andere reden last van interferentie. Mijn Mac Pro is ook draadloos verbonden met een router die naast de TV staat, dit ging weken goed totdat ik opeens twee geleden continu signaal verloor. Na diverse dingen te hebben geprobeerd, heb ik uiteindelijk de router wat meer van de TV geplaatst (en de antennes van richting veranderd) en nu werkt alles weer vlekkeloos. De TV scheen dus te interfereren met mijn router, wellicht dat een object in de buurt van jouw router dat ook deed.

Verwijderd

Topicstarter
nadat het enkele dagen goed ging en ik vanmorgen nog internet had, wil hij nu weer niet verbinden, hij vind ook geen netwerken.. PC Beneden. Android G2 (WiFi), G4 hebben allemaal wel gewoon internet

heb een beetje gegoogled maar kom niet ver. Hoe reset ik die Wireless apparatuur

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 10:15 ]

Verwijderd

Ha! Dat probleem heb ik ook gehad:

Ik heb het zo kunnen fixen..

Apple Icoontje > Systeenvoorkeuren > Netwerk > Geavanceerd > Dan zie je als het goed is, 2 draadloze netwerken staan. Delete je er eentje, dan is het probleem over... Werkte bij mij wel :P

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Die Time-out melding krijg ik ook soms op mijn router, het enige wat dan helpt is (meermaals) de router uit en aan zetten en blijven proberen. Anders kan ik dagenlang niet verbinden en dan opeens weer wel.

Welk merk router heb je?

Verwijderd

Topicstarter
nou doet hij het weer even, nadat ik net al een reactie wou plaatsen viel het internet weer weg.. na 3 x router herstellen en opnieuw verbinden deed hij het weer 5 min. hopelijk blijft het zo goed, al ben ik er bang voor..

Geen idee wat voor router ik heb maar het is zwaar irritant zo..

Iemand nog andere oplossingen die kunnen werken?

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
Heb je al geprobeerd om met je MacBook Pro pal voor de router te gaat staan net nadat je internetverbinding is weggevallen? Zo ja, ging deze direct connecten of bleef de verbinding weg?

[ Voor 20% gewijzigd door iRaptor op 14-07-2010 01:10 ]

Pagina: 1