Hoe van draadloos naar bekabeld

Pagina: 1
Acties:

• bart hermans
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09-2021
Hallo lezers,

Binnenkort organiseer ik een LAN-Party maar wij kampen nog met het probleem dat wij een actieve internet verbinding willen aanleggen, in het pand zelf is er geen internet verbinding dus wilden wij dit op een andere manier oplossen d.m.v. een N-router in een nabijgelegen huis te zetten en dan een laptop in het pand waar de LAN zal georganiseerd worden het signaal laten opvangen en dan via de NIC van deze laptop in een switch te prikken.
IK ben zelf niet bekend met deze methode maar ik hoorde op mijn school dat dit mogelijk zou zijn door de Wireless NIC en de NIC aan elkaar te kopelen.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen om dit mogelijk te maken?

Groetjes.

Verwijderd

Ethernet Bridge is wat jij zoekt :)

• bart hermans
Moet deze dan worden ingeplugt met een utp kabel op de switch en dit zou dan moeten werken , Op dit moment hebben wij geen toegang tot een dergelijke bridge maar dit kan ik regelen , zijn er misschien nog alternatieven of is dit de enige oplossing. Kunt je misschien een Link sturen met een dergelijk product waar je over praat ?

Groet

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon een laptop aan de wireless en aan het ethernet netwerk en dan aangeven bij de wireless netwerkverbinding dat andere deze verbinding mogen gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• bart hermans
Ja inderdaad , Net geprobeerd werkte direct had al dit menu gekeken maar niet echt iets gevonden heb er totaal over heen gekeken.

Heel erg bedankt !

Verwijderd

verwacht trouwens niet de hoogste snelheid en beste ping op deze manier :)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Waarom trek je niet gewoon een kabel? 100m moet tussen twee panden toch wel te halen zijn?

• bart hermans
Er zit een straat tussen en een rubberen mat of iets dergelijks was op een korte tijd niet meer te vinden en toen adviseerde mijn leraar netwerken om met de middelen die wij hadden de optie van een laptop het signaal laten opvangen en zo naar de switch.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-02 09:56

martjah

Appel

is het ook geen optie om de kabel op een paar meter hoogte te hangen ?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03
Ik deed altijd een kabel uit het raam op de bovenverdieping naar het andere gebouw via de bovenverdieping en een lantaarnpaal ertussen om het te ondersteunen.

Overigens moest ik wel alleen maar een fietspad over, ik weet dus niet of er bij jou ook vrachtauto's door de straat rijden, hier moet je dan wel rekening mee houden. Overigens kan een vrachtauto ook het draadloze verkeer hinderen waardoor het uitvalt. Draadloos is vaak niet erg stabiel als het over een straat heen moet.

Edit: Bij een grotere lan had ik overigens 800-1000 meter optic fiber door een bos laten gaan (dit was in een tennishal georganiseerd). Hier zit alleen een wat duurder prijskaartje aan, maar de verbinding is dan wel stabiel.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchKel op 09-07-2010 17:52 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Dat zat ik ook al te denken, waarom hang je geen kabel over de weg heen? Bijvoorbeeld tussen 2 lantaarnpalen.
Hang hem dan wel minstens op 4.10 meter, want anders trekt een vrachtwagenchauffeur of ik de kabel kapot.
heb ik 3 jaar geleden gehad in Holten met Koniginnendag. Hadden ze de vlaggetjes op 3 meter gehangen, mijn trekker was nog nooit zo mooi versiert :+
Je kan ook bij een licht en sound bedrijfje (voor bands concerten e.d.) een rubberen rijmat van een centimeter of 5 dik huren, die zijn niet zo duur. Dan leg de kabel gewoon op de grond over de weg en dan trek je de utp door b.v een tuinslang tegen beschadigen van verkeer aan de kabel. Kost een euri of 5 bij de action.bordje erbij met pas drempel ofzo en klaar.

Dat lijkt mij wel dat 100meter (maximale lengte utp kabel) het moet redden tussen 2 panden. of er moet snelweg tussen de panden zitten :P

[ Voor 7% gewijzigd door BAS80 op 09-07-2010 18:22 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• bart hermans
Ja bij die optie waren we ook nog aanbeland maar het probleem is dat er groot landbouw verkeer door de straat rijd en dat soms hoger is als de lantaarn paal en de gebouwen zijn niet extreem hoog dusja

• bart hermans
de bedoeling is ook niet om het internet echt te gaan gebruiken maar we hebben het alleen nodig om een connectie met Iwnet te kunnen hebben voor call of duty mw2 voor de liefhebbers ;)

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

bart hermans schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:24:
de bedoeling is ook niet om het internet echt te gaan gebruiken maar we hebben het alleen nodig om een connectie met Iwnet te kunnen hebben voor call of duty mw2 voor de liefhebbers ;)
en een 3g modem huren is ook geen optie?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Kabelgoten neerleggen, daar al aan gedacht? Daar kan zelfs vrachtverkeer overheen! Hoef je ook niet de hoogte in.
Pagina: 1