Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft Word picture resize probleem

Pagina: 1
Acties:

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 23:14
Beste mensen ik zit met het volgende probleem.
Ik moet met Microsoft Word 2003 meer dan 80 foto's in een document plaatsen.
Er stond een voorbeeld in die handmatig verandert was van grote, nou heb ik deze gekopieerd naar gimp.
Op deze manier de grote van de foto in word bepaald in pixels, als ik nou ga resizen met een extern programma en dan weer in het word document plaats worden deze foto's nog kleiner.

Nou mijn vraag hoe kan ik de foto's copy pasten en dat hij op de goeie grote in de tabel komt. Ik ben geen programmeur vandaar dat ik heb geprobeerd te resizen met een externe programma.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

1. Microsoft Word is een tekstverwerkingsprogramma en geen slideshowprogramma.
Als dat Word document enkel 80 foto's bevat, gebruik dan een ander programma.
Indien de foto's echter illustraties zijn bij tekst, zie dan punt 2.

2. Hoe plaats je de foto's opnieuw in Word nadat je ze geresized hebt?
Via copy-paste uit je fotobewerkingsprogramma of via Word -> Insert -> Illustration?

Je zou de illustatie met het fotobewerkingsprogramma moeten resizen en dan op de HD opslaan (batch/action gebruiken indien veel foto's) en deze nadien importeren in Word.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerlijk gezegd snap ik vanwege het taalgebruik je verhaal maar half, maar misschien komt dat doordat het bijna weekend is en ik wat duf word :P

Als je inderdaad een een willekeurig fotobewerkingsprogramma de foto's precies het juiste formaat geeft, ben je zo klaar. Importeren via het menu of slepen vanuit de verkenner en klaar. Dan kan je er ook een paar tegelijkertijd slepen.

Alternatief is de te grote versies importeren en per stuk rechtermuisknop op de foto ===> Grootte.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Wat ook verstandig is om indien mogelijk eerste even een blanco word document te gebruiker en ze daar in te zetten nadat ze de juiste grote hebben.
En de foto’s te importeren, neemt deze minste gekke settings mee.
Maar ook wat Neobahamuth zegt, als je allen de foto’s wil hebben zou ik geen word gebruiken maar een ander programma zoals bijvoorbeeld PowerPoint.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 23:14
Ze moeten in dat word document.

Het probleem is dat word de foto's bijschaald, dus dacht ik als ik de foto's nou de afmetingen geef van wat nou al in het document staat dat ik niet in word hoef te gaan lopen rotsooien. Zat een voorbeeld foto in, van deze heb ik in word de eigenschappen bekeken. En de foto's die ik heb extern geschaald naar dat formaat. Nou als ik die in het document zet worden deze foto's ook verkleind. ipv dat ze de betreffende formaat behouden.

Hopelijk iets duidelijker, had een beetje haast vrijdag

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

:(
80 foto's in een word-document. Waarom? ('Ze moeten in dat document' is niet heel duidelijk... misschien zijn er opties die je niet ziet of bedacht hebt door je op die kreet te focusssen)
Hoe dan ook, zoals Neobahamuth en gulie ook al zeggen, Word is niet een goeie manier om foto's te bewerken of te presenteren. Je zult dus 'gewoon' moeten werken met de beperkingen van het pakket. Kijk wat dat betreft ook nog een keer naar de vragen van Neobahamuth.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1