Onlangs heb ik een paypal rekening geopend die later de status 'beperkt' kreeg.
Om weer volledige controle over mijn rekening te krijgen moest ik van paypal een kopie van mijn identiteitsbewijs opsturen.
Nu vind ik het niet zo nodig dat er bij allerlei instanties kopieën van mijn paspoort rondslingeren, dus heb ik aangegeven dit niet te willen doen en of er een andere mogelijkheid was.
Er bleek geen andere mogelijkheid, oké, daar heb ik me bij neergelegd.
Maar wat ik wel vreemd vond (en dit is ook de reden dat ik dit topic open) is dat ze aangaven van IEDEREEN een kopie van het identiteitsbewijs te MOETEN vragen.
Hier een stukje uit de email:
Ik heb op internet gezocht en kon dit nergens bevestigen.
Het lijkt me toch sterk dat alle klanten van paypal hier zonder morren mee instemmen.
Hopelijk heb ik wel het goede forum te pakken.
Om weer volledige controle over mijn rekening te krijgen moest ik van paypal een kopie van mijn identiteitsbewijs opsturen.
Nu vind ik het niet zo nodig dat er bij allerlei instanties kopieën van mijn paspoort rondslingeren, dus heb ik aangegeven dit niet te willen doen en of er een andere mogelijkheid was.
Er bleek geen andere mogelijkheid, oké, daar heb ik me bij neergelegd.
Maar wat ik wel vreemd vond (en dit is ook de reden dat ik dit topic open) is dat ze aangaven van IEDEREEN een kopie van het identiteitsbewijs te MOETEN vragen.
Hier een stukje uit de email:
Dus mijn vraag; klopt dit?Dit vragen we bij elke klant omdat we dit echter verplicht zijn. Wij zijn een officiele bank en hebben dan ook een kopie van identiteitsbewijs nodig om zeker te weten dat we met de juiste persoon te
maken hebben.
Ik heb op internet gezocht en kon dit nergens bevestigen.
Het lijkt me toch sterk dat alle klanten van paypal hier zonder morren mee instemmen.
Hopelijk heb ik wel het goede forum te pakken.