Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Mijn naam is Jon en op dit forum ben ik helemaal nieuw.
Het heeft voor mij dan ook nog even tijd nodig om enigszins wegwijs te (gaan) worden hierzo.

Momenteel heb ik het probleem dat ik (op de laptop van mijn ouders) in Vista bestanden niet (meer) kan downloaden en/of kan opslaan en openen.
Als ik aanklik 'opslaan' of 'openen', valt dit beeldscherm (met deze keuze) daarna weg en gebeurt er vervolgens
helemaal niets meer.
Waar kan dit aan liggen?

En verder wordt er ook voortdurend om een 'update' voor Java gevraagd.
Dit probleem heb ik in Windows XP nooit gehad en ook nog nooit in Windows-7.

Jon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Een gedownloaded bestand moest je dacht ik vrijgeven, om in je pc te gebruiken. Rechtertoets op de file dacht ik.

Java update komt op elke pc voor, dus updaten dan is je pc weer veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, Jan.

Er zijn echter nog veel meer problemen op de laptop van mijn ouders.
Zo kan ik de virusscanner (AVG) met geen mogelijkheid meer activeren.
Alles lijkt nogal 'vast' te zitten.
Ook heb ik een aantal keer systeemherstel gedaan, maar ook dit mocht niet baten.
Wat zou ik verder nog kunnen doen?

En zou ik wellicht Windows-7 over deze Vista kunnen gaan 'heenzetten'?
Nogmaals; ben hier niet zo bekend mee en ben de mogelijkheden momenteel hierin nader aan het onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:24
Welke browser gebruiken je ouders?

Die java-update is redelijk normaal. Je krijgt dan een meldingen waarbij je de java-updater de toestemming geeft om up te daten. Probeer dit te doen. Over welke versie van Java beschikken jullie momenteel? Dit kan je makkelijk controleren door: start -> configuratiescherm -> programma's verwijderen (of zoiets). Zoek hier java tussen de lijst, en kijk naar de recentste versie. Normaal gezien gaat dit je probleem niet oplossen, maar het kan nooit kwaad om je programma's bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41
Ik denk dat de beste mogelijkheid is om het OS ( Operating System ) opnieuw te installeren.
Zorg er wel voor dat belangrijke gegevens gebackupped zijn, zodat je die niet kwijt raakt.

Dit omdat je aangeeft dat er meerdere problemen zijn met de laptop van je ouders.

Zucht...