HP laptop dood/geen reactie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357922

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem

Wij hebben hier een HP dv7-1080ed staan die tot voor de vakantie prima heeft gewerkt.
Nadat mijn broer dus op vakantie was geweest en terug kwam deed zijn laptop het niet meer.
De laptop is deze 11 dagen niet gebruikt en deze heeft de hele tijd op een koele plek in het huis gelegen.

Nadat hij hem probeerde op te starten geeft de laptop geen reactie, de aan knop werkt niet.
ook heb ik het eens geprobeerd met een andere accu van mezelf (dv7-1090ed) en daar de oplader van. Ook dit geeft geen reactie. Tevens gaan de led lampjes aan de voorkant en zijkant niet aan wanneer de accu is aangesloten.

Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Voor mij is het iniedergeval volkomen onduidelijk wat het probleem kan zijn. De laptop is nu ongeveer 1 jaar tot anderhalf jaar oud en ik weet dus niet zo of hij nog wel garantie heeft.

iniedergeval alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-06 15:13
Probeer eens accu eruit, stekker erin en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek de accu en de netstroom er eens uit, houdt de powerbutton 30s ingedrukt en probeer vervolgens nog eens te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
helaas beide opties willen niet werken :(
weet niet of ik het al vermeld had maar het ledje dat netstroom is aangesloten brand dus ook niet met oplader erin en andere accu en oplader ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-05 02:18
Anoniem: 357922 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:22:
helaas beide opties willen niet werken :(
weet niet of ik het al vermeld had maar het ledje dat netstroom is aangesloten brand dus ook niet met oplader erin en andere accu en oplader ook niet...
Dan zit er waarschijnlijk in de laptop iets niet helemaal goed qua bedrading.
Zou je aan de hand van een handleiding de laptop durven te demonteren?

Als dit kan dmv garantie, dan raad ik dat aan voor de mensen die geen ervaring hebben met het demonteren van een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik denk eigenlijk eerder dat het moederbord stuk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
teruggaan naar de winkel waar ie gekocht is?

Uiteraard eerst zelf mogelijke dingen uitsluiten, dus bv met alleen adapter en zonder accu.

Loshalen enz kan maar ja, dan heb je geen garantie meer.
HP zal of 1 of 2 jaar garantie geven. Maar goed, daar heb je officieel niets mee te maken, je hebt m immers ergens gekocht.

Dat ding mag, als je er normaal mee omgaat, langer dan een jaar meegaan. Dus ook al geeft HP je 1 jaar, dan kun je nog altijd bij de winkel aankloppen. Wordt vaak wel een discussie, recht hebben en krijgen zijn verschillende dingen. Maar in SF is hier genoeg over te vinden.

Vooropgesteld: Als je m zelf openhaald verspeel je uiteraard alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceejay_be
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12-2021
DV7 = Pavilion = 2 jaar garantie. Best terug naar de winkel voor een nieuw mobo. Waarschijnlijk is het laadcircuit van de batterij stuk en is die volledig leeg na een poosje niet te gebruiken. Wat ook wel eens durft gebeuren is dat de DC-connector loskomt van het moederbord. Als je kan solderen kan je dat zelf herstellen, maar als er nog garantie op zit zou ik hem gewoon even binnenstoppen waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel erg bedankt ik denk dat er nog garantie op zit dus dan moet ik er maar mee naar de winkel.
Best wel kut want ik ben er vorig jaar ergens ook geweest omdat mijn HP toen kapot ging door warmte o.i.d. en toen was er ook al een hele discussie met hun geweest i.v.m. garantieregeling. Ze zullen me dus weer zien aankomen...

Ik weet iniedergeval wel dat ik hierna nooit meer een HP neem ik heb een en al problemen met de laptops van hun. maar wat ik me nu nog wel steeds afvraag, hoe kan het moederbord dan zo ineens kapot zijn gegaan. Er is tenminste niks raars mee gebeurd en hij heeft op een koele plek gelegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54
Volgens mij staat er bij HP op de productsticker aan de onderkant meestal wel hoeveel fabrieksgarantie erop zit. Zie verder ook het kopje 'Garantie' in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm even nagekeken maar we hebben hem nu sinds december 2009 dus anderhalf jaar, maar op de onderkant staat dat we 1 jaar garantie hebben:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 17:27
Anoniem: 357922 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:54:
hmm even nagekeken maar we hebben hem nu sinds december 2009 dus anderhalf jaar, maar op de onderkant staat dat we 1 jaar garantie hebben:(
Volgens mij is dat nog altijd 7 maanden dat je die laptop hebt dan. Tenzij je 2008 bedoeld natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
OK13 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:07:
[...]
Volgens mij is dat nog altijd 7 maanden dat je die laptop hebt dan. Tenzij je 2008 bedoeld natuurlijk
In ieder geval heb je wettelijk gezien recht op zeker 2 jaar garantie. Of je het krijgt is een ander verhaal, bedrijven komen daar heel makkelijk mee weg zolang je niet naar de rechter stapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 14:15
Er is een verschil tussen fabrieksgarantie en garantie.

Als ik mij niet vergis zijn winkels verplicht 2 jaar garantie te leveren, als HP maar 1 jaar geeft moet de winkelier het maar uit eigen zak betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Ga der maar van uit dat je Mobo defect is, aangezien dit ook 1 van de modellen is waarbij de GPU kapot gaat vanwege een fabrieksfout van Nvidia

Zelfde als de Hp DV9 / 7 / 6 / 5 serie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@OK13 excuses ik bedoelde inderdaad 2008

Hmm heb al zitten zoeken maar kan nergens iets vinden over de wettelijke 2 jaar garantie, ik lees op vrij veel plekken dat deze regel niet in nederland is overgenomen.

Wel hebben we nog even goed gezocht en we hebben ook bij Dixons nog onze Garantieplan Plus Premium regeling. Hierin staat wel het volgende:

"in geval van ongevalschade ontstaan tijdens en na de garantieperiode (veroorzaakt door uiterlijk zichtbare krachten) of defect ontstaan na de garantieperiode van het product, betalen wij de reparatiekosten. Indien het product niet kan worden gerepareerd vervangen wij het product met een gelijkwaardig product of betalen wij u naar onze keuze de zelfde waarde tot een maximum van de aanschafwaarde.

We hebben dus inderdaad nog wel bij de dixons garantie. Ook hebben we bij de voorwaarden staan dat de claim binnen 14 dagen moet zijn ingediend. Maar hij is eerst 11 dagen op vakantie geweest en toen hij terug was kwamen wij erachter. Tellen deze 11 dagen dan ook nog onder die 14 of gewoon op tijdstip van ontdekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Anoniem: 357922 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:30:

Hmm heb al zitten zoeken maar kan nergens iets vinden over de wettelijke 2 jaar garantie, ik lees op vrij veel plekken dat deze regel niet in nederland is overgenomen.

Wel hebben we nog even goed gezocht en we hebben ook bij Dixons nog onze Garantieplan Plus Premium regeling. Hierin staat wel het volgende:

"in geval van ongevalschade ontstaan tijdens en na de garantieperiode (veroorzaakt door uiterlijk zichtbare krachten) of defect ontstaan na de garantieperiode van het product, betalen wij de reparatiekosten. Indien het product niet kan worden gerepareerd vervangen wij het product met een gelijkwaardig product of betalen wij u naar onze keuze de zelfde waarde tot een maximum van de aanschafwaarde.

We hebben dus inderdaad nog wel bij de dixons garantie. Ook hebben we bij de voorwaarden staan dat de claim binnen 14 dagen moet zijn ingediend. Maar hij is eerst 11 dagen op vakantie geweest en toen hij terug was kwamen wij erachter. Tellen deze 11 dagen dan ook nog onder die 14 of gewoon op tijdstip van ontdekking
Zoiezo als je premium plus garantie hebt gekocht erbij, dan valt je laptop daar onder.
Ik zou gewoon contact op nemen met dixons waar je hem gekocht hebt, en anders in hoge nood HP bellen.
Al zijn die vaak niet erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178310

Voor garantiewetgeving moet je http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa daar dus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 357922 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:30:

De richtlijn van EU is in Nederland anders (=beter) geimplementeerd. Je hebt recht op garantie binnen de normaal te verwachten gebruiksduur van een apparaat. Een laptop hoort langer mee te gaan dan 2 jaar, dus heb je ook langer dan 2 jaar garantie. Je moet dan wel kunnen aantonen/aannemelijk maken (na de eerste 6 maanden) dat het stukgaan niet jouw schuld is. Daarin zit vaak het probleem (recht hebben vs. recht krijgen).

De fabrieksgarantie of meerjarengarantie die je vaak bij dit soort producten krijgt/kan kopen is daarom meestal een "geen gezeur" garantie en/of garantie bovenop de wettelijke garantie.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:08:
[...]

De richtlijn van EU is in Nederland anders (=beter) geimplementeerd. Je hebt recht op garantie binnen de normaal te verwachten gebruiksduur van een apparaat.
Ik durf dit te ontkennen :P
De Nederlandse implementatie had moeten zijn: "minimaal 2 jaar", nu komen veel fabrikanten weg met "1 jaar", en de consument heeft het nakijken zonder rechtzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 17:27
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:08:
[...]

De richtlijn van EU is in Nederland anders (=beter) geimplementeerd. Je hebt recht op garantie binnen de normaal te verwachten gebruiksduur van een apparaat. Een laptop hoort langer mee te gaan dan 2 jaar, dus heb je ook langer dan 2 jaar garantie. Je moet dan wel kunnen aantonen/aannemelijk maken (na de eerste 6 maanden) dat het stukgaan niet jouw schuld is. Daarin zit vaak het probleem (recht hebben vs. recht krijgen).

De fabrieksgarantie of meerjarengarantie die je vaak bij dit soort producten krijgt/kan kopen is daarom meestal een "geen gezeur" garantie en/of garantie bovenop de wettelijke garantie.
Ik kom best wel vaak van dit soort verhalen tegen op internet, echter is hier wel jurisprudentie voor?
Pagina: 1