Hete processor scannen Ad-aware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben er zojuist achter gekomen dmv Speefan en het fangeluid van mijn CPU koeling (stock) dat mijn CPU erg heet wordt wanneer ik Ad-aware gebruik.

De CPU usage is ook erg hoog.

DIt zou toch niet zomaar morgen gebeuren op een i5 750 CPU met standaard koeling? Voor de rest staat er niets open en er draait nauwelijks iets op de achtergrond in Windows 7.

De BIOS instellingen zijn allemaal default en de koeling zit er perfect op met de standaard koelpleister.

Groetjes,

Muzzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij zit er een instelling in AAW dat je de hoeveelheid CPU resources die AAW pakt kunt limiteren. Kan een oplossing zijn :)

Maar definieer: wat is erg heet volgens jou:?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt een beest van een CPU, maar een app mag het niet gebruiken voor het geval het heet wordt? Waarom koop je dan een zware CPU? 8)7

Maar goed, voordat we hier iets over kunnen roepen moeten we idd weten hoe heet je CPU is, hoe heet de omgeving (hier is het 34C. Mijn CPU is ook wat warmer dan als het 15C is...), en wat dan die hoge CPU usage is (allevier de cores? en is het AdAware zelf die CPU usage omhoog gooit, of drivers (te herkennen door hoge totale usage, maar >90% niet actieve systeemprocessen))

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:03
Bovendien heeft Intel ingezien dat hun standaard boxed coolers niet meer van deze tijd zijn. Voornamelijk op een hyperthreading cpu zuigen deze coolers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat dion_b zegt, hoe warm is 'heet' in graden Celcius?
En meet niet alleen met Speedfan. Speedfan moet je vaak kalibreren voordat je er een nuttige meting uit krijgt, doe je dat niet: heb je niks aan zijn output.
Pak ook een programma als RealTemp, daar heb ik vele betere ervaringen mee.

Met dit hete weer ligt hier de idle aardig hoger, alleen browsen is hier nu goed voor 40 graden C in een ruimte van 33 graden C. Als ik heb ga belasten durf ik ook te wedden dat de eindtemperatuur wat hoger zal zijn, helemaal als je een boxed koeler gebruikt.

[ Voor 27% gewijzigd door Ultraman op 09-07-2010 19:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:20
je kunt ook coretemp gebruiken, die geeft de core-temps aan, die is ook (redelijk) betrouwbaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ook een goed programma wat hetzelfde doet als RealTemp.
Hoe meer metingen hoe beter, helemaal als ze overeenkomen.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 09-07-2010 23:17 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik merk dat core 2 heel intensief gebruikt word en zal de instellingen van Ad-Aware wel even doorlopen.

De temperatuur is tussen de 55-60 graden Celcius. Dit lijkt me vrij hoog, ook al is het een stock koeler.

Correct me if I'm wrong, maar ondersteund de i5 750 uberhaupt wel Hyperthreading?

Ik zal Realtemp vanavond wel even downloaden om vandaar daar uit de temperatuur te meten.

Ik merk ook aan de RPM van de stock koeler dat die een stuk hoger is, en alleen bij het gebruiken van Ad-Aware.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Je kun beter een andere koeler kopen zo spaar je de levensduur ook. Elke aftermarket koeler is beter dan de stock koeler. http://tweakers.net/price.../488/239453;248921;252114

ik denk dat je met een andere koeler al gouw naar de 40 zal gaan dus die 60 valt wel mee.
Want hoe warmer het is. hoe dichter de lucht moleculen op elkaar zitten en zo doende nog makkelijker warmte geleiden. Dus 2 graden extra in kamertemp kan wel 4graden extra cpu temp betekenen.

Ook de stock bios voltage is vaak veel te hoog, als je zelf een beetje kunt OCen .
Kun je hem makkelijk veel lager zetten dan default. Zo draait de mijne op default 1.2 en nu op 0.9.
Dit moet echter wel 8uur prime95 blend ''stabiel'' zijn .

Nee i5 750 heeft geen Hyper threading alleen de 860, 875, 875k op 1156 socket.

[ Voor 49% gewijzigd door jbkappirossi op 22-07-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
60 graden is heel normaal... de stock coolers zijn echter over het algemeen niet toereikend, voornamelijk niet voor de I7 860 met HT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
jbkappirossi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:23:
Je kun beter een andere koeler kopen zo spaar je de levesduur ook. Elke aftermarket koeler is beter dan de stock koeler. http://tweakers.net/price.../488/239453;248921;252114
Sorry, maar ik ben het niet eens met je advies.

Als een stockkoeler goed gemonteerd is, functioneerd hij gewoon naar behoren en hoef je helemaal niet in te zitten over de levensduur (mits de cpu op default draait natuurlijk ;) ).
De temps zijn weliswaar wat hoger dan bij een aftermarket koeler maar ze zitten nog wel binnen de marges.

@ TS:
Zit de koeler wel goed gemonteerd op de cpu? Zit de koelpaste wel gelijkmatig op de cpu en is er niet teveel gebruikt?
En hoeveel casefans heb je? Is de aitflow wel ok?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ChojinZ schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:50:
[...]

Sorry, maar ik ben het niet eens met je advies.

Als een stockkoeler goed gemonteerd is, functioneerd hij gewoon naar behoren en hoef je helemaal niet in te zitten over de levensduur (mits de cpu op default draait natuurlijk ;) ).
De temps zijn weliswaar wat hoger dan bij een aftermarket koeler maar ze zitten nog wel binnen de marges.
Jij verdraait mijn woorden. naar jou gelijk !

Dit is een feit. Maar niet alleen dat maar ook het stroomverbruik wordt minder bij lagere temps en het belangrijkste Lawaai.

We kunnen hier wel het bekende wellis nietes spelletje spelen maar feit is dat een aftermarket koeler gewoon beter is . ;)
ChojinZ schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:50:
[...]

@ TS:
Zit de koeler wel goed gemonteerd op de cpu? Zit de koelpaste wel gelijkmatig op de cpu en is er niet teveel gebruikt?
En hoeveel casefans heb je? Is de aitflow wel ok?
Stock koeler zit pasta op.

[ Voor 17% gewijzigd door jbkappirossi op 22-07-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33

Haan

dotnetter

jbkappirossi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:59:
[...]
Dit is een feit. Maar niet alleen dat maar ook het stroomverbruik wordt minder bij lagere temps en het belangrijkste Lawaai.
Kan je dat onderbouwen?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Haan schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:02:
[...]

Kan je dat onderbouwen?
Waarom wordt er uberhoupt over tempraturen gesproken dan . als het toch niks uit zou maaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

jbkappirossi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:07:
[...]

Waarom wordt er uberhoupt over tempraturen gesproken dan . als het toch niks uit zou maaken.
Jij zegt dat stroomverbruik lager wordt bij lagere temps, en ik denk dat dat niet klopt, daarom graag een onderbouwing. Uiteraard worden de temps wel lager als de processor minder te doen heeft, maar dat is precies het omgekeerde van wat jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
jbkappirossi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:23:
Je kun beter een andere koeler kopen zo spaar je de levensduur ook. Elke aftermarket koeler is beter dan de stock koeler. http://tweakers.net/price.../488/239453;248921;252114
Ben je er weer? Je spreekt jezelf nu tegen:

Ik citeer vanuit jouw post: "En wat is nou tien minuten op 50000 uur wat een moeder of processor mee moet gaan. Juist niks!!. En dan nog dit zijn gewoon verkoop praatjes, want een proseccor mag 100graden worden voordat hij past meer begint te slijten. Dus dan maakt het niet uit hoe snel die van 70 naar kamertemp koelt."

Een CPU met stock cooler op stock instellingen worden zelden 100gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Haan schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:11:
[...]

Jij zegt dat stroomverbruik lager wordt bij lagere temps, en ik denk dat dat niet klopt, daarom graag een onderbouwing. Uiteraard worden de temps wel lager als de processor minder te doen heeft, maar dat is precies het omgekeerde van wat jij zegt.
niet erg duidelijk maar staat in de onderste regel van Stroom verbruik processor.
Ik kan dr nog wel meer vinden voor je maar dat vind ik niet nodig omdat ik dat wel weet.
Want er is ook zoiets dat TDP heet. Ofwel de processor chip kan op een hogere tempratuur meer stroom lekken. in vorm van warmte.
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=77146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Picaroon schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:22:
[...]

Ben je er weer? Je spreekt jezelf nu tegen:

Ik citeer vanuit jouw post: "En wat is nou tien minuten op 50000 uur wat een moeder of processor mee moet gaan. Juist niks!!. En dan nog dit zijn gewoon verkoop praatjes, want een proseccor mag 100graden worden voordat hij past meer begint te slijten. Dus dan maakt het niet uit hoe snel die van 70 naar kamertemp koelt."

Een CPU met stock cooler op stock instellingen worden zelden 100gr.
stroomverbruik en temp zijn twee verschillende dingen . je denkt met nu te hebben !! haha
dus zeg maar eens letterlijk woord voor woord waar ik mezelf tegen spreek.

[ Voor 8% gewijzigd door jbkappirossi op 22-07-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
jbkappirossi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:59:
[...]

We kunnen hier wel het bekende wellis nietes spelletje spelen maar feit is dat een aftermarket koeler gewoon beter is . ;)
Klopt. Ik heb ook nooit wat anders beweert. Sterker nog, als je mijn post nog een keer leest, dan zie je dat ik dat alleen maar bevestig. Maar dat wil nog niet zeggen dat een stockkoeler niet voldoende is.
Jij adviseert iemand een andere koeler omdat een stockkoeler, volgens jou, niet voldoende is. En dat is mijns inziens onzin.
Klopt. Maar dan weet je waarschijnlijk ook wel dat op stockkoelers veels te veel pasta wordt gebruikt en dat de padding regelmatig schreef zit. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

jbkappirossi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:30:
[...]

niet erg duidelijk maar staat in de onderste regel van Stroom verbruik processor.
Ik kan dr nog wel meer vinden voor je maar dat vind ik niet nodig omdat ik dat wel weet.
Want er is ook zoiets dat TDP heet. Ofwel de processor chip kan op een hogere tempratuur meer stroom lekken. in vorm van warmte.
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=77146
Niet erg betrouwbare bron, ook zonder onderbouwing.
En je hebt geloof ik geen idee wat TDP inhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Haan schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:39:
[...]

Niet erg betrouwbare bron, ook zonder onderbouwing.
En je hebt geloof ik geen idee wat TDP inhoudt..
Thermal design power jij dan ?
wel erg voor de hand ligend he wiki dat kan iedereen vinden 8)7

maar genoeg oftopic

[ Voor 11% gewijzigd door jbkappirossi op 22-07-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Ofwel de processor chip kan op een hogere tempratuur meer stroom lekken. in vorm van warmte.
jbkappirossi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:33:
[...]
stroomverbruik en temp zijn twee verschillende dingen . je denkt met nu te hebben !! haha
dus zeg maar eens letterlijk woord voor woord waar ik mezelf tegen spreek.
Eerst geef je aan dat er een verband is tussen stroomverbruik en temperatuur vervolgens weer van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

jbkappirossi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:42:
[...]

Thermal design power jij dan ?
wel erg voor de hand ligend he wiki dat kan iedereen vinden 8)7

maar genoeg oftopic
Het gaat me er meer om dat je uit je nek blaat wat betreft de TDP:
Is klinkklare nonsens.

[ Voor 35% gewijzigd door Haan op 22-07-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, wat een gezeur. De temperaturen van TS vallen gewoon binnen de marges, en kunnen prima voor zo'n CPU.
Een processor verbruikt stroom en daarbij onstaat inderdaad warmte (=verloren energie). Dan maakt het helemaal geen donder uit of die nou 10 graden celcius is of 100 graden celcius, het stroomgebruik blijft hetzelfde, alleen de temperatuur is anders.
Uiteraard, hoe koeler de CPU, hoe zachter de fan hoeft te draaien, en dat scheelt inderdaad lawaai natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 13:54 ]

Pagina: 1