Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met stotterende 1080p .MKV playback

Pagina: 1
Acties:

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 15:52
Beste Forummers,

Ik heb een raar probleem. Ik heb sinds een maand nu een Full HD tv. Nu heb ik als ik een 1080p mkv film afspeel in mediaplayer classic dat het beeld niet vloeiend loopt, het stottert om de paar seconden. Dit probleem heb ik nauwelijks als ik de zelfde film in Windows media player afspeel. Nu zal je denken wat is dan het probleem. Het rare is dat ik het bovenstaande in Windows 7 heb, ik heb een dual boot met ook nog XP er opstaan, en dan speelt mediaplayer classic 1080p gewoon perfect af en ook merk ik dan dat de CPU belasting een stuk lager is dan in Windows 7.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Op beide besturingssystemen heb ik dezelfde K-lite codec pack geinstalleerd.
Verder is het een intel Core 2 Duo 8400 processor met 2 GB DDR2 en een Nvidia 8600GT.

Alvast bedankt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

mediaplayer classic wordt al meer dan 2 jaar niet meer doorontwikkeld en werkt inderdaad niet lekker met windows 7 (want die gebruikt dxva2 en xp gebruikt nog dxva).

Pak dus een recente build van media player classic home cinema. Bijvoorbeeld van: http://www.xvidvideo.ru/m...ssic-home-cinema-x86-x64/
De versie van sourceforge is al aardig oud, maar mag je natuurlijk best proberen.

edit:
Daarnaast ook belangrijk, vergeet niet de renderer van mpc hc op evr of evr custom te zetten.
Zonder evr krijg je wat jij ervaart, schokkend beeld.

edit2: gooi als de wiedeweerga die codecpacks van je pc af. niet nodig met mpc hc en doet eerder kwaad dan goed.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 09-07-2010 13:51 ]

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 15:52
Thanx ga er is mee spelen dan.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Ik gebruik de laatste tijd bij een kale Windows 7 installatie altijd Windows 7 Codecs Shark 007. En voor de rest helemaal niets.

Link: http://shark007.net/win7codecs.html

Ik kan dan altijd alles afspelen na een nieuwe installatie, behalve de Apple *.mov files.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 10-07-2010 11:20 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Je kan ook eens Videolan Player proberen (VLC)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Jumpman schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:19:
IIk kan dan altijd alles afspelen na een nieuwe installatie, behalve de Apple *.mov files.
Verander .mov eens naar mp4, grote kans dat het dan wel werkt.
of converteer de .mov naar .mkv bestanden, dat werkt met h264 films prima.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 10-07-2010 15:58 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
job schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:37:
[...]

Verander .mov eens naar mp4, grote kans dat het dan wel werkt.
of converteer de .mov naar .mkv bestanden, dat werkt met h264 films prima.
Thnx, zal ik eens proberen. Opzich is het voor mij geen probleem, ik kijk alleen maar X264. *.mov is alleen handig voor de Apple Trailer website.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1