Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 13:36

Jer0entjeh88

display: grid;

Topicstarter
Om even een situatie te schetsen, we hebben een Thomson router/modem in de meterkast staan van UPC. Helaas ben ik niet zo tevreden over zijn WiFi capaciteiten en heb dus een tijd geleden besloten om voor de bovenverdieping een TimeCapsule aan te schaffen. Deze dient als WiFi bridge voor de boven verdieping.

Nu met het lekkere weer had ik graag ook WiFi verbinding op het terras. Deze bevind zich direct achter het huis. Zowel de Thomson als de Timecapsule halen dit niet. Daarom ben ik afgelopen zondag naar de Mediamarkt gereden om een extra krachtige router te kopen. De verkoper adviseerde mij de linksys WRT610N.

Eenmaal aangesloten vond ik het bereik ronduit belabberd. Ik kwam net zover met de Thomson als met de Linksys. Deze heb ik vandaag daarom ook weer direct omgeruild. Maar ben daarom nog steeds opzoek naar een router met een extra groot bereik. Ik heb goede verhalen gehoord over Draytek... maar hebben deze ook een extra groot bereik?

We hebben een redelijk groot huis, maar zoals gezegd hoeft de bovenverdieping geen WiFi meer te hebben van de nieuwe router.

ps. Ik heb ook al gedacht om een extra router in de keuken te plaatsen, maar dit vond ik niet echt een mooie en praktische oplossing.

edit: prijs maakt me niet zoveel uit.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:16

Rmg

Engenius heeft routers met een hoog zendvermogen

http://www.routershop.nl/...0mw-accesspoint-11b-g.htm bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:15
Je router is 1, maar de gegevens moeten ook weer terug naar ja router.

Als het zendvermogen van je computers simpelweg niet voldoende is kan je nog zoon sterke router hebben maar dan gaat het nog niet werken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Ballebek schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:20:
Je router is 1, maar de gegevens moeten ook weer terug naar ja router.

Als het zendvermogen van je computers simpelweg niet voldoende is kan je nog zoon sterke router hebben maar dan gaat het nog niet werken.
Wat bedoel je precies met zendvermogen van de computers? Ik heb zo'n 5 WiFi apparaten hier in huis. Deze beschikken allemaal over het N-protocol. Verder nog 2 macbooks (2009 en jonger) en een iPad. Neem aan dat deze toch een goed zendvermogen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
heb je die WRT610 eens op de 5ghz band geprobeerd? want het is echt geen slechte router oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 21:15

w4rguy

Team Manager NAB Racing

zendvermogen is kracht waarin stralen worden uitgezonden (Gemeten in mW of W (Watt)

**edit**
5 GhZ kan hij alleen gebruiken als hij hardware heeft dat op 802.11n werkt. :) B en G is 2.4 GhZ

[ Voor 39% gewijzigd door w4rguy op 09-07-2010 13:31 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:27:
[...]

Wat bedoel je precies met zendvermogen van de computers?
Je kunt een 100W accesspoint neerzetten, die kun je in Engeland nog ontvangen. Maar aangezien je computers nog steeds maar met een paar mW zenden (en waarschijnlijk nog met crappy antennes ook, kan de router de computers nooit verstaan.

Oftewel, het is verstandig te kijken naar een accesspoint met goede antennes (goed zenden en goede ontvangst) dan naar een groot zendvermogen (alleen goed zenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
thijszor schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:30:
heb je die WRT610 eens op de 5ghz band geprobeerd? want het is echt geen slechte router oid.
Heb ik geprobeerd, maar dit bereik was helemaal om te huilen. Had alleen binnen een straal van 5 meter bereik. Dit schoot totaal niet op.

Kan iemand me dan een goede accesspoint aanraden met sterke antennes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
w4rguy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:30:
zendvermogen is kracht waarin stralen worden uitgezonden (Gemeten in mW of W (Watt)

**edit**
5 GhZ kan hij alleen gebruiken als hij hardware heeft dat op 802.11n werkt. :) B en G is 2.4 GhZ
Ja dus niet :F . De volgende wireless standaarden kun je op dit moment gebruiken op de 5GHz: 802.11a en 802.11n. Als je de 2,4GHz frequentie gebruikt dan 802.11b, 802.11g en 802.11n. Daarom noemen ze die dingen ook Dual-Band routers aangezien je 802.11n op beide frequentiebanden tegelijk kunt gebruiken (als ze simultaan zenden tenminste).
Van het bereik van de 5GHz radio hoef je niet veel te verwachten en komt over algemeen een 2,4GHz radio verder, ongeacht welke wireless standaard je gebruikt.

Kijk eens naar deze router, vergeleken met een WRT610N en een WNDR3700 komt die nog steeds het verste met een bruikbaar signaal.
Misschien nog een tip (al dan niet legaal), je zou de region van de router ook op USA kunnen zetten dan heb je kans dat de 2,4GHz beter bereik heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Nivk op 09-07-2010 14:47 . Reden: router ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-04 23:13
Je kan ook eens kijken naar de Buffalo WZR-HP-G300NH, dit is een High Power (HP) router van Buffalo. Deze heeft zowel een versterker op de zender als wel op de ontvanger zitten. Hierdoor is er met deze router vaak op plekken te werken waar andere routers het laten afweten. Zier hier. Tevens een router met een redelijke prima router performance (glasvezel in de toekomst).

Details zijn te vinden in de gehele review op Smallnetbuilder, tevens is dit een aanrader voor erg professionele reviews van netwerk apparatuur, nas'sen, wireless routers, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door tim_heijt op 10-07-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Is het geen idee om achter het huis een accesspoint neer te zetten gekoppeld aan een homeplug adapter? Anno 2010 werkt homeplug namelijk gewoon prima! Wel even DHCP uitzetten op dat accesspoint, anders krijg je allemaal gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Zet gewoon een beetje oke routertje neer met een 5 of 9 dB antenne d'r op. Pak een alfa http://www.google.nl/imag...urce=og&sa=N&hl=nl&tab=wi reciever ipv de crappy in je laptop ingebouwde en kleine kans dat je in en om je huis geen bereikt hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 10-07-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 19:45
En check ook eens wat de meest ideale kanalen zijn in je buurt want als iedereen op 6 en 11 zitten te zenden dan kun je beter zelf naar 1 toe stappen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-02 16:11
Ik heb de TP-Link TL-WR1043ND die Nivk ook aanraad en ik ben zeer tevreden over het bereik ervan. Ik heb hem ongeveer in het midden van me huis staan op de beneden verdieping en ik heb nog steeds zo'n 15-20Mbit verbinding op zolder en in de tuin zo'n 50Mbit. Ik heb ook een redelijk groot huis, hoewel ik niet precies jou definitie van groot weet natuurlijk. In de woonkamer heb ik de volle150Mbit wat het maximale is van me chipje in m'n laptop.

Zo ver ik weet heb ik overal bereik in m'n huis van de TP-Link TL-WR1043ND. Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe groot je huis is en hoeveel meter het moet overbruggen.

Ik heb de channel gewoon op Auto staan en meestal staat hij dan op 11. Er zijn best veel draadloze routers hier in mijn buurt en iemand die zijn router nog op de standaard instellingen heeft staan, waardoor ik even in de config kon kijken zag ik dat die op channel 6 staat. Dus de auto functie doet goed zijn werk als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik ga het allemaal eens nader bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 06-05 17:31
Vinnienerd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:36:
Is het geen idee om achter het huis een accesspoint neer te zetten gekoppeld aan een homeplug adapter? Anno 2010 werkt homeplug namelijk gewoon prima! Wel even DHCP uitzetten op dat accesspoint, anders krijg je allemaal gezeik.
Excuseer? Anno 2010 werkt homeplug nog altijd waardeloos. Heb nu al verschillende sets thuis en bij klanten gehad die bijlange na de gewenste snelheid niet halen.
Zolang ze bij wijze van op hetzelfde stekkerblok zitten werken ze inderdaad gewoon prima.

Zodra ze gebruikt worden zoals in een real life situatie wat dus meestal betekent meerdere meters van elkaar en waarschijnlijk op aparte groepen is het signaal gewoon belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

jimmy87 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:34:
[...]

Excuseer? Anno 2010 werkt homeplug nog altijd waardeloos. Heb nu al verschillende sets thuis en bij klanten gehad die bijlange na de gewenste snelheid niet halen.
Zolang ze bij wijze van op hetzelfde stekkerblok zitten werken ze inderdaad gewoon prima.

Zodra ze gebruikt worden zoals in een real life situatie wat dus meestal betekent meerdere meters van elkaar en waarschijnlijk op aparte groepen is het signaal gewoon belabberd.
I disagree.

Ik maak al sinds 2003 gebruik van Homeplugs in verschillende woningen en ben er prima over te spreken.
In 2007 Heb ik mijn huidige set Konig 85Mbps Homeplugs aangeschaft en deze werken nog steeds uitstekend. Initieel zaten ze op dezelfde groep, maar sindseen paar weken zit er één unit in de meterkast op de groep van de keuken en de ander op de zolder. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:15
Edmin schreef op zondag 11 juli 2010 @ 02:11:
[...]

I disagree.

Geen centje pijn.
Geheel eens met wat hierboven staat.
Sterker nog, ik heb dit moeten gebruiken in een bekend monumentaal pand. Gaten boren in de muren was uit den boze dus werd het Homeplug. Werkt al jaren zonder problemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Uberprutser op 11-07-2010 07:37 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1