Toon posts:

gameport detecteert racestuurtje niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alleen de joystick wordt gedetecteerd. Hoe kan dat?

Verwijderd

misscien wat meer info ???B-)

Verwijderd

Topicstarter
'Tis heel simpel. Volgens het boekje: pc uit, kabel van stuurtje in gameport pluggen, pc aan, 'calibrate' bij de 'game controllers' in het configuratie scherm. Hij kan hem niet vinden, staat dan 'not connected' terwijl hij wel connected is ;(!

Verwijderd

staat je gameport uit op je geluidskaar instellingen!??!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, volgens mij niet, want mijn joystick detecteert hij gewoon wel, no problem.

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 05:45
wat voor stuurtje en wat voor geluidskaart? ik krijg op mijn SB live met geen mogelijkheid mijn trustmaster formula/nascar charger wheel aan de praat! Ligt aan de drivers van het stuurtje, maar volgens mij ook aan de versie van de drivers/liveware software van de sb live. Een optie was volgens trustmaster om ff een virtuele gameport te installeren door de ms gamecontroller oid te installeren maar dat wil bij mijn winME installatie niet lukken want dan krijg ik een rundll error :?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zit er geen aan/uit knopje op het stuurtje. (bij mij wel)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Topicstarter
Keb ook een SB Live, mijn stuurtje is een of ander raar merk: Fanatec (tja, was goedkoop). Kzal maar eens op hun site kijken, misschien staat er daar wat op.

• timothee
hmmm...op de site van trustmaster stond niks over dit probleem. ik heb het van de helpdesk van hun. die had ik gemaild. Als jij dat ook met een ander merk stuurtje hebt dan begin ik toch te twijfelen of ik trustmaster wel de schuld moet geven. Ik denk dat het wat met de soundblaster live heeft te maken. En ik denk zelfs met de nieuwste drivers of de nieuwste liveware software aangezien ie het bij mij voorheen wel deed aan de sb live.

Verwijderd

Topicstarter
Als het aan SB ligt zal dit probleem wel vaker voorkomen. Ik zal hun site maar eens onder vuur nemen.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Timotim --> je moet idd een standaard gamepoort installeren omdat creative het ding hernoemd heeft naar creative gamepoort en dat snapt de software van TM niet..

Stern: tegelijk een joystick en stuurje geinstalleerd op 1 poort gaat ook niet.. je moet dan of de ID's omwisselen in het 2e tabblad van spelbesturingen of tijdelijk de joystick verwijderen

• timothee
Op zondag 11 maart 2001 18:44 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Timotim --> je moet idd een standaard gamepoort installeren omdat creative het ding hernoemd heeft naar creative gamepoort en dat snapt de software van TM niet..
Dat zei ik toch zelf al! Ik heb er echter ook bij vermeld dat ik dan in WinME een rundll error krijg dus die standaard gameport wil niet installeren....denk dat het onder win98 wel moet werken hoewel het dat dus niet deed bij een vriend van me met ook een sb live en mijn stuurtje :? Ik vermoed dat het aan de directx versie ligt of aan de sb live drivers/software.
Pagina: 1