In Linux is het wellicht iets makkelijker, maar hoe kan ik makkelijk een fatsoenlijke nieuw-samengestelde bootable DVD maken waarop meerdere (live) images (ISO) staan die ik uit een bootmenu kan kiezen?
Kortom dus: Ik heb bijv 4 ISO's als Knoppix, Windows Rescue, etc en die wil ik tezamen op 1 DVD branden met een keuzemenu bij boot (zodat ik niet een hele map met Live DVDs mee moet dragen).
Ik heb al een hoop geprobeerd (en dus DVDs weggegooid
) en op aanraden van vele topics op internet MagicISO geprobeerd. Echter lukt het me daarmee ook geenszins. Ik krijg bij booten van die DVDs alleen maar errors en vastlopers, na een hoop gekloot in MagicISO zelf.
Error bij boot met diverse MagicISO probeersels: "No-Emulation type image (raw)" en dan een lange code.
Andere topics op internet hebben me ook niet geholpen, en de hoopvolle topics gaan allemaal over hoe dit in Linux te doen.
Subvraagjes:
1) Moeten die ISO's uitgepakt op de DVD komen of kunnen ze ook als ISO (1 file)(UDF?) erop?
2) Kunnen er diverse OSes op (Linux, Windows, etc.)?
Kortom dus: Ik heb bijv 4 ISO's als Knoppix, Windows Rescue, etc en die wil ik tezamen op 1 DVD branden met een keuzemenu bij boot (zodat ik niet een hele map met Live DVDs mee moet dragen).
Ik heb al een hoop geprobeerd (en dus DVDs weggegooid
Error bij boot met diverse MagicISO probeersels: "No-Emulation type image (raw)" en dan een lange code.
Andere topics op internet hebben me ook niet geholpen, en de hoopvolle topics gaan allemaal over hoe dit in Linux te doen.
Subvraagjes:
1) Moeten die ISO's uitgepakt op de DVD komen of kunnen ze ook als ISO (1 file)(UDF?) erop?
2) Kunnen er diverse OSes op (Linux, Windows, etc.)?
[ Voor 5% gewijzigd door Stan op 09-07-2010 16:09 . Reden: Added error ]