Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BootCD met multiple images / ISO's

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
In Linux is het wellicht iets makkelijker, maar hoe kan ik makkelijk een fatsoenlijke nieuw-samengestelde bootable DVD maken waarop meerdere (live) images (ISO) staan die ik uit een bootmenu kan kiezen?
Kortom dus: Ik heb bijv 4 ISO's als Knoppix, Windows Rescue, etc en die wil ik tezamen op 1 DVD branden met een keuzemenu bij boot (zodat ik niet een hele map met Live DVDs mee moet dragen).

Ik heb al een hoop geprobeerd (en dus DVDs weggegooid |:( ) en op aanraden van vele topics op internet MagicISO geprobeerd. Echter lukt het me daarmee ook geenszins. Ik krijg bij booten van die DVDs alleen maar errors en vastlopers, na een hoop gekloot in MagicISO zelf.
Error bij boot met diverse MagicISO probeersels: "No-Emulation type image (raw)" en dan een lange code.

Andere topics op internet hebben me ook niet geholpen, en de hoopvolle topics gaan allemaal over hoe dit in Linux te doen.

Subvraagjes:
1) Moeten die ISO's uitgepakt op de DVD komen of kunnen ze ook als ISO (1 file)(UDF?) erop?
2) Kunnen er diverse OSes op (Linux, Windows, etc.)?

[ Voor 5% gewijzigd door Stan op 09-07-2010 16:09 . Reden: Added error ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

• Stan
Nee, ik heb uiteraard een hoop gezocht en fora gelezen, maar velen gaan over Linux en hoe het daarin voor elkaar te krijgen.
In Windows lukt het me gewoon niet, ook niet door allerlei HowTos / Tutorials te volgen.

Ik zoek dus even iemand met ervaring, die dit precies als eens vaker heeft gedaan in Windows, met multiple ISOs / OSes op 1 DVD (liefst ook nog ISOs groter dan 2GB :) )...

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:37
Ik zou je dan toch maar in Linux (Grub) verdiepen (deze commando's/menu's kunnen ook in Windows gemaakt worden) en dan bedoel ik met name in Grub4Dos en de volgende 2 tutorials: Scoureforge Grub4Dos Tutorial en Partedmagic Grub4Dos Tutorial.

Zoals je met name in de Partedmagic Grub4Dos Tutorial kan lezen kan je gewoon de bestanden als *.iso op de DVD zetten en naar keuze vanuit de *.ISO(CD-Rom) zelf laten laden of de *.ISO eerst van de CD in het geheugen laden en er dan vanaf werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Starke op 09-07-2010 13:54 ]

• Stan
Ik krijg het ook met Grub4Dos niet voor elkaar.
Ik vind het echt bizar dat een zo voor de hand liggende actie zo onmogelijk blijkt te zijn.

Dit wil toch iedereen lijkt me, 1 DVD branden ipv 15 LiveCDs?!

(Ik heb in de eerste post de error bijgevoegd die continu met MagicISO ontstaat bij boot)

• Stan
Niemand? Die dit wel eens doet of gedaan heeft, op een makkelijke/all-in-one manier (zonder Linux)?1
Heel vreemd...

• Stan
Last kick?!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
Stan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:57:

In Windows lukt het me gewoon niet, ook niet door allerlei HowTos / Tutorials te volgen.
wellicht een idee om aan te geven waar het spaak loopt. misschien dat er mensen die je dan wel/beter van dienst kunnen zijn....
Pagina: 1