Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommmyy
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 08:19
Ga hier verder met met de Discussie:

Official forum changes, real life names to be displayed

Blizzard is moving all of their forums to the Real ID system. This means there are major changes coming to the official forums, ones that we all need to be aware of.

The largest change is that the real life names will now be displayed on the official forums via the associated Real ID account. After the launch of Cataclysm, if you post on the official forum, your real life name will be displayed. Drysc / Bashiok (who we'll soon be calling by his real name) posted an update that these changes are not retroactive.

Bron:http://www.wow.com/2010/0...fe-names-to-be-displayed/

Edit:
De Discussie is zo goed als over. Blizzard zet de Real-ID eis niet door.

Hier onder de verklaring:
Betthen schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:15:
Real Names on Official Forums - Cancelled
Originally Posted by Blizzard Entertainment
Hello everyone,

I'd like to take some time to speak with all of you regarding our desire to make the Blizzard forums a better place for players to discuss our games. We've been constantly monitoring the feedback you've given us, as well as internally discussing your concerns about the use of real names on our forums. As a result of those discussions, we've decided at this time that real names will not be required for posting on official Blizzard forums.

It's important to note that we still remain committed to improving our forums. Our efforts are driven 100% by the desire to find ways to make our community areas more welcoming for players and encourage more constructive conversations about our games. We will still move forward with new forum features such as conversation threading, the ability to rate posts up or down, improved search functionality, and more. However, when we launch the new StarCraft II forums that include these new features, you will be posting by your StarCraft II Battle.net character name + character code, not your real name. The upgraded World of Warcraft forums with these new features will launch close to the release of Cataclysm, and also will not require your real name.

I want to make sure it's clear that our plans for the forums are completely separate from our plans for the optional in-game Real ID system now live with World of Warcraft and launching soon with StarCraft II. We believe that the powerful communications functionality enabled by Real ID, such as cross-game and cross-realm chat, make Battle.net a great place for players to stay connected to real-life friends and family while playing Blizzard games. And of course, you'll still be able to keep your relationships at the anonymous, character level if you so choose when you communicate with other players in game. Over time, we will continue to evolve Real ID on Battle.net to add new and exciting functionality within our games for players who decide to use the feature.

In closing, I want to point out that our connection with our community has always been and will always be extremely important to us. We strongly believe that Every Voice Matters, ( http://us.blizzard.com/en-us/company/about/mission.html ) and we feel fortunate to have a community that cares so passionately about our games. We will always appreciate the feedback and support of our players, which has been a key to Blizzard's success from the beginning.

Mike Morhaime
CEO & Cofounder
Blizzard Entertainment
Bron:
mmo-champ
US WoW forums.

http://www.mmo-champion.c...ancelled?&page=7#comments

http://forums.worldofwarc...5968987278&sid=1&pageNo=1

Edit:
http://tweakers.net/nieuw...e-namen-in-gamesfora.html

[ Voor 69% gewijzigd door Thommmyy op 12-07-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 16:22

ye-roon

knaak

Ik kan begrijpen dat niet iedereen wil dat zijn/haar echte naam op het internet ligt. Zelf maakt het me niet heel veel uit dat ik met me echte naam zou gaan posten. Maar ik vind het niet bij de game passen. Als ik post vanuit me character, dan post ik vanuit me character. Het is "leuker" om dat met een nickname te doen ipv echte naam. Maja, ze krijgen zo veel kritiek, we zien wel of het wel of niet door gaat.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik hoor wel heel veel geklaag hierover maar wat is Blizzard zijn standpunt in dit? Waarom kiezen ze hiervoor.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommmyy
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 08:19
MrVegeta schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:51:
Ik hoor wel heel veel geklaag hierover maar wat is Blizzard zijn standpunt in dit? Waarom kiezen ze hiervoor.
waarschijnlijk om trollers tegen te gaan.

Deze kwam ik tegen op het tweakers-wow topic

Afbeeldingslocatie: http://www.cad-comic.com/comics/c0a129271278475206.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ebayzo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:52:
[...]
Mektheb stomme nerd! Ik weet lekker toch al hoe je heet en waar je huis te vinden is O-) Ik ga je kapodt maken als je mij begint te flamen!!!!!

Maargoed, ik ben ook zo'n gebruiker die het niet boeit hoe ik te identifceren ben. Als ik Google op mijn nickname heb ik toch zo mijn echte naam en adresgegevens vervolgens gevonden. /care...
En als jij nou op sollicitatie komt en ik zie dat je op een normale reactie schrijft dat je iemand kapodt gaat maken.... Wat denk ik dan van jouw omgangsvormen? Of wat dat ik zie dat jij de hele dag hier zit te posten terwijl je in je brief aangeeft gewoon een vaste baan te hebben op het moment?
Het is wachten tot er applicaties komen die het online gedrag van individuen in kaart brengt en die iemand dus direct inzicht geven in heel veel zaken over een persoon. Of dat goed is en of je daar zelf voor verantwoordelijk bent laat ik verder in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 08:57
Iedereen kan inzien ziet dat je hier trollers niet mee tegen houdt, zoals ook al wordt aangegeven door de strip. Je geeft ze nu eigenlijk nog meer ammunitie aangezien de trolls het nu letterljik op de persoon kunnen spelen. Oftwel dit is niet de echte reden. Wat de echte reden dan is kunnen we natuurlijk alleen maar naar raden, maar ik gok het volgende:

Facebook integratie + $$$$$

[ Voor 8% gewijzigd door Roxors op 09-07-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 11:54

RaseriaN

So much choices..

Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:00:
Ach, wat die permban betreft: ik hoef me in ieder geval geen zorgen meer te maken over keyloggers en dat zo'n iemand m'n account gebruikt om de forums te spammen :)
Nog een voordeel, nu kan je reallife voor en achternaam niet op het forum komen! :Y)

Het gekke is, alle informatie van iedereen is al heel makkelijk te vinden, als je maar creatief bent. Sites zoals wieowie.nl zoeken op social networks en een aantal andere sites en trekken echt een hoop naar boven. Als je ziet hoeveel gegevens je al krijgt vanuit Schoolbank.nl wordt je pas echt bang. Natuurlijk is het niet handig om op een gaming forum je voornaam en achternaam als default te krijgen, en hoewel ik het er ook niet echt mee eens ben, vind ik het vooral een storm in een glas water.

@theHoff, alsof je met een CV niet ongeveer alle informatie hebt om te gaan graven? ;)
@Thommmyy, zout toch eens op met je topic. Als je een afsplitsing wilt, doe een topicreport.

[ Voor 4% gewijzigd door RaseriaN op 09-07-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Roxors schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:02:
Iedere onbenul ziet dat je hier trollers niet mee tegen houdt, zoals ook al wordt aangegeven door de strip. Je geeft ze nu eigenlijk nog meer ammunitie aangezien de trolls het nu letterljik op de persoon kunnen spelen. Oftwel dit is niet de echte reden. Wat de echte reden dan is kunnen we natuurlijk alleen maar naar raden, maar ik gok het volgende:

Facebook integratie + $$$$$
Ik denk wel degelijk dat een beperking van anonimiteit zal zorgen dat een flink gedeelte van de trolls nog eens nadenkt waar ze nu mee bezig zijn.

Oké blizzards kan accounts bannen (En zorgen dat alleen betaalde accounts op forums kunnen, weet niet of dat al zo is), maar wat is het alternatief om van trolls af te komen zolang iedereen compleet anoniem zo nieuwe accounts kan maken?

Om maar leuke strips te posten:
Afbeeldingslocatie: http://fried.files.wordpress.com/2009/12/fuckwad.jpg

Je kan normale persoon niet wegnemen, je kan toeschouwers moeilijk wegnemen op een forum, dus wat overblijft is de anonimiteit weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02

ShadowBumble

Professioneel Prutser

..knip..

Zo nu weer over de REALID discussie, concreet heb ik maar problemen met 2 dingen

1) Forum naam word je voor en achternaam
2) ingame friends of friends mogelijkheid

Nu drong er opeens bij me door dat je voor alle nieuwe games van blizzard een battle.net id nodig hebt hou dit dan in dat bevoorbeeld in Starcraft 2 of Diablo 3 er ook een friends of friends lijst komt ? Of misschien kunnen we ervan uitgaat dat we gewoon een mini facebook krijgen ingame of althans op battle.net ?

[ Voor 46% gewijzigd door psychoclown op 09-07-2010 12:16 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Modbreak:Fouten in de titel, slechte topicstart, verkeerde sectie van Spielerij en geen overleg met (een van) de Spielerij Moderators. Eigenlijk meer dan reden genoeg dit topic te sluiten.

Gezien ik wel brood zie in zo'n topic laat ik het open en verbeter de fouten onder de voorwaarde dat de TS verbeterd wordt. Het topic is bedoeld om constructief te discussiëren over dit veel besproken onderwerp en ook hier gelden de gewonen regels. Alle trolls/flames/spam/slow-chat zal dus even zo goed verwijderd worden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:09:
[...]

[...]

[...]

Dat bepaal ik mooi zelf wel waar ik die discussie voer.

Zo nu weer over de REALID discussie, concreet heb ik maar problemen met 2 dingen

1) Forum naam word je voor en achternaam
2) ingame friends of friends mogelijkheid

Nu drong er opeens bij me door dat je voor alle nieuwe games van blizzard een battle.net id nodig hebt hou dit dan in dat bevoorbeeld in Starcraft 2 of Diablo 3 er ook een friends of friends lijst komt ? Of misschien kunnen we ervan uitgaat dat we gewoon een mini facebook krijgen ingame of althans op battle.net ?
exact zoals WoW nu

Dus als jij je wow friendjes in je battlenet list heb staan, en je denkt ik ga niet raiden maar Sc2 doen zien hun je dat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
furby-killer schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:09:
[...]

Ik denk wel degelijk dat een beperking van anonimiteit zal zorgen dat een flink gedeelte van de trolls nog eens nadenkt waar ze nu mee bezig zijn.

Oké blizzards kan accounts bannen (En zorgen dat alleen betaalde accounts op forums kunnen, weet niet of dat al zo is), maar wat is het alternatief om van trolls af te komen zolang iedereen compleet anoniem zo nieuwe accounts kan maken?

Je kan normale persoon niet wegnemen, je kan toeschouwers moeilijk wegnemen op een forum, dus wat overblijft is de anonimiteit weghalen.
Ook ik weet niet of je alleen met betaalde accounts op het forum kunt komen, want ik kom er niet. Zo niet, dan zou dit al een begin zijn inderdaad. En vervolgens moet er wel fatsoenlijk gemodereerd worden, dwz, het account van de trolls moet gewoon gebanned worden zodat ze ook niet meer kunnen spelen. Hoppa, dan laat je het wel in je hoofd om te vervelen op de forums.

En misschien heb je gelijk dat er op het forum minder getrolled gaat worden. Echter, ik denk dat het probleem zich dan alleen verlegd naar de echte wereld. Die fuckwads uit het plaatje bestaan gewoon, niet alleen op internet, en zijn tot alles in staat. Geef ze prive informatie en je creëert zo problemen.

En dan nog iets: niemand kon voorspellen toen ze 6 jaar geleden hun account aanmaakten met hun echte naam, dat die straks gebruikt zou gaan worden voor zaken waarvan als je dat toen wist je een nep naam op zou geven. Wat voor veranderingen komen er straks nog meer? Noem me paranoia of whatever, mijn vertrouwen in Blizzard daalt erg indien ze dit echt doorvoeren, en ben dan ook blij dat ik een nepnaam opgegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 16:25

Wootlock

Evilution

Darkangle schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:17:
[...]

Er waren toen provider issues:

"Please provide tracelogs on the forum to XXXXX for better understanding of were the fault originates."

20 pagina's behulpzame mensen, google gaat je er geen kont mee helpen. Nu gaan van die 20 pagina's postende mensen nagenoeg niemand meer info voorzien (fookme, een trace met NOG meer info icm je naam?).

[...]

En nee, geen trillende handjes, maar ik en mijn vrouw zitten wel in een endgame raiding guild, dus ik zou graag mijn 100% attendance ophouden, omdat dat deel uitmaakt van mijn hobby.
Dan wacht je toch lekker af ? Kijk dat jij je 100% attendence wilt behouden is niet het probleem van mij of van wie dan ook.Ook jij weet dat er met een hobby als WoW technische dingen zijn die je zelf niet in de hand hebt. Wil je informatie dan post je, ben je te erg gesteld op je privacy post je niet en wacht je lekker af; volgens mij heel simpel en helder.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 14:14

Darkasantion

Just keep swimming!

Wootlock schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:22:
[...]

Dan wacht je toch lekker af ? Kijk dat jij je 100% attendence wilt behouden is niet het probleem van mij of van wie dan ook.Ook jij weet dat er met een hobby als WoW technische dingen zijn die je zelf niet in de hand hebt. Wil je informatie dan post je, ben je te erg gesteld op je privacy post je niet en wacht je lekker af; volgens mij heel simpel en helder.
En wat nu als het een specifiek probleem is aan jouw PC/setup? Kun je lekker 2 dagen wachten, geen reactie in dat forum en wat dan? Nog verder wachten? Alleen omdat er een onnodig en overbodig systeem zo nodig moest geïmplementeerd moest worden door Blizzard?

Btw, ik heb nog geen BAN te pakken op het |WoW-forum... :o

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
[...]

Je laveert om het punt heen.

Ik heb je wat uitleg gegeven, maar het feit is dat je INGAME naar het forum word gestuurd. Voor meerdere zaken.

Op dat moment kan je niet meer blijven volharden dat het een keuze is; of that het forum geen deel zou uitmaken van het support wat je bij het spel krijgt.

Het "dan post je toch lekker niet is een beetje een dood doenertje.

Stell, jij doet het niet, want je bent verstandig, echter jou levenspartner doet dat wel, en is wel traceerbaar. Iemand die geschift of gemotiveert genoeg is, komt dan via dat broodkruimeltje heus wel bij jou uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Wootlock schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:15:
In dit geval wel, aangezien hier bepaalde personen *te erg* op hun interweb privacy gesteld zijn.
"Ik heb niks te verbergen mij gebeurt niks".

Ja, leuk als je naam niet uniek is, en je geen vrouw bent, of een ethnische minderheid, en onvindbaar hebt op 't net.
Dan wacht je toch lekker af ? Kijk dat jij je 100% attendence wilt behouden is niet het probleem van mij of van wie dan ook.
Nee, het is niet jouw probleem, maar wel dat van hem. En dat hij er problemen mee heeft dat 'ie niet over z'n hobby kan praten op een forum is zijn goed recht. Dat gezemel van jou dat het geen big deal is geldt misschien voor jou, maar privacy en het gevaar van het gebruiken van je echte naam op internet is WEL een big deal voor mensen die gevaar lopen.

"Dan post je toch niet" is gewoon een enorm domme reactie. Kijk wat verder dan je neus lang is. Kinderen zijn ronduit naief wat betreft dit soort dingen. En als dit werkelijkheid gaat worden lijkt me duidelijk waarom dit een ENORM slecht idee is.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Darkasantion schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:28:
Btw, ik heb nog geen BAN te pakken op het |WoW-forum... :o
Ze hebben vooralsnog geen reden om je te bannen, die andere kerel die die link postte zie je ook niet meer.

Bizar dat ze je bannen voor het posten van persoonlijke gegevens zeg. Het hele punt is dat ze dat straks lekker zelf gaan doen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 09-07-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
Uh, is een modje bezig met reacties verplaatsen van het wow-topic naar hier? Snap er geen snars meer van nu 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Roxors op 09-07-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Roxors schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:39:
Uh, is een modje bezig met reacties verplaatsen van het wow-topic naar hier? Snap er geen snars meer van nu 8)7
Correct heb de mod al een dm gestuurd hierover. Even afwachten op zijn reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Yup, gewoon hier verder posten, anders bezorg je Psychoclown alleen maar extra werk :)

BTW:
http://www.thenoobcomic.com/index.php?pos=378

Maand geleden gepost.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 09-07-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

theHoff schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:59:
[...]

En als jij nou op sollicitatie komt en ik zie dat je op een normale reactie schrijft dat je iemand kapodt gaat maken.... Wat denk ik dan van jouw omgangsvormen? Of wat dat ik zie dat jij de hele dag hier zit te posten terwijl je in je brief aangeeft gewoon een vaste baan te hebben op het moment?
Het is wachten tot er applicaties komen die het online gedrag van individuen in kaart brengt en die iemand dus direct inzicht geven in heel veel zaken over een persoon. Of dat goed is en of je daar zelf voor verantwoordelijk bent laat ik verder in het midden.
Ja jammer dan, maar of dat nou op mijn nickname of echte naam gebeurt. Die link is toch makkelijk te vinden. Dit gaat daar weinig aan veranderen.....

En daarnaast, een toko die dat soort dingen zwaar laat meewegen, en dus bepaalt hoe ik mij moet gedragen buiten werktijd, valt voor mij sowieso al af.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:41:
[...]

Yup, gewoon hier verder posten, anders bezorg je Psychoclown alleen maar extra werk :)

BTW:
http://www.thenoobcomic.com/index.php?pos=378

Maand geleden gepost.
Owja, klopt! Zouden ze daarvan over hebben genomen bij Blizzard ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees de modbreak nog maar eens..

[ Voor 92% gewijzigd door psychoclown op 09-07-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ebayzo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:42:
Ja jammer dan, maar of dat nou op mijn nickname of echte naam gebeurt. Die link is toch makkelijk te vinden. Dit gaat daar weinig aan veranderen.....

En daarnaast, een toko die dat soort dingen zwaar laat meewegen, en dus bepaalt hoe ik mij moet gedragen buiten werktijd, valt voor mij sowieso al af.
Je redeneert compleet vanuit je eigen situatie. Sowieso vind ik het ronduit onverstandig dat je zo laks met je identiteit omgaat dat de links van je WoW character terug te voeren is naar je identiteit, maar dat moet je verder zelf weten. Maar niet iedereen is hiervan gediend. Ik doe erg m'n best om dat te voorkomen, gewoon omdat ik niet wil dat iedere randdebiel m'n adres kan vinden gewoon omdat ik 'em uit een random pug gekicked heb ofzo.

Wat betreft dat meewegen: lekker makkelijk gedacht hoor. Als je bij een bedrijf solliciteert googlen ze. Voor HEEL veel manager types is het hebben van een MMO als hobby gewoon een minpunt. Je bent naief als je denkt dat dat maar gewoon te vinden moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Dit kun je in het vervolg ook aangeven in een topicreport, als ik druk bezig ben met grootscheepse acties zoals deze lees ik het doeltopic niet :)

Zojuist heb ik alle WoW posts over Real-ID die eerder waren gepost dan de TS getrashed zodat we met een redelijk schone lei kunnen beginnen, mogelijk dat er dus wat quotes tussen zitten waar het orginiele post niet meer van te herhalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Mektheb schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:14:
[...]

exact zoals WoW nu

Dus als jij je wow friendjes in je battlenet list heb staan, en je denkt ik ga niet raiden maar Sc2 doen zien hun je dat spelen.
Heerlijk man. Dat scheelt weer online blijven voor waiting lists voor raids. :)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:50:
[...]

inderdaad ik zie het voordeel er wel van in, maar ik ga me SC2 en Diablo 3 allemaal een andere account geven
het is inderdaad wel makkelijkals je lekker bezig bent met je vrienden aant chatten etc als je in een andere game zit

[ Voor 15% gewijzigd door Mektheb op 09-07-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:50:
Probleem alleen is dat je van iedere "vriend" in je realID lijst ook alle vrienden kunt zien. Daar zat ik niet bepaald op te wachten en heb ook daarom m'n realID 'vrienden' weer verwijderd.
Mektheb schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:02:
inderdaad ik zie het voordeel er wel van in, maar ik ga me SC2 en Diablo 3 allemaal een andere account geven
Ja, ik weet nog niet of ik D3 aan ga schaffen (hoewel ik d'r al jaren op zit te wachten :() maar als ik het doe neem ik idd een ander account. van m'n huidige battlenet account kan ik m'n naam niet aanpassen.

Goed verhaal wat hier mis mee is, vooral wat betreft girl gamers:
http://www.metafilter.com...athblood-Blackaxe#3171416

[ Voor 43% gewijzigd door Hydra op 09-07-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 16:25

Wootlock

Evilution

Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:30:
[...]

"Ik heb niks te verbergen mij gebeurt niks".

Ja, leuk als je naam niet uniek is, en je geen vrouw bent, of een ethnische minderheid, en onvindbaar hebt op 't net.

[...]

Nee, het is niet jouw probleem, maar wel dat van hem. En dat hij er problemen mee heeft dat 'ie niet over z'n hobby kan praten op een forum is zijn goed recht. Dat gezemel van jou dat het geen big deal is geldt misschien voor jou, maar privacy en het gevaar van het gebruiken van je echte naam op internet is WEL een big deal voor mensen die gevaar lopen.

"Dan post je toch niet" is gewoon een enorm domme reactie. Kijk wat verder dan je neus lang is. Kinderen zijn ronduit naief wat betreft dit soort dingen. En als dit werkelijkheid gaat worden lijkt me duidelijk waarom dit een ENORM slecht idee is.
Mijn naam is niet uniek te noemen, Ik heb geen facebook / hyves / ander socialmedia gebeuren.
Even terug komen op mijn "Domme" opmerking: Kinderen zijn naief en als ik alles zo lees ben jij ook een "kind"
Zet het gebeuren uit onder Parent control -> Klaar.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:45:
[...]

Je redeneert compleet vanuit je eigen situatie. Sowieso vind ik het ronduit onverstandig dat je zo laks met je identiteit omgaat dat de links van je WoW character terug te voeren is naar je identiteit, maar dat moet je verder zelf weten. Maar niet iedereen is hiervan gediend. Ik doe erg m'n best om dat te voorkomen, gewoon omdat ik niet wil dat iedere randdebiel m'n adres kan vinden gewoon omdat ik 'em uit een random pug gekicked heb ofzo.

Wat betreft dat meewegen: lekker makkelijk gedacht hoor. Als je bij een bedrijf solliciteert googlen ze. Voor HEEL veel manager types is het hebben van een MMO als hobby gewoon een minpunt. Je bent naief als je denkt dat dat maar gewoon te vinden moet zijn.
Uiteraard redeneer ik vanuit mijn eigen situatie, dat doe je zelf ook.

Maar wat betreft die solicitatie. Als het een manager niet bevalt wat ik in mijn vrije tijd doe lijkt me dat toch echt zijn probleem. Ik ben vrij om te bepalen wat ik in mijn vrije toe, tot bepaalde hoogte. Moet ik me anders voordoen dan ik ben alleen om een manager te pleasen? Niet echt de werkomgeving waar ik gevonden wil worden....

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik vind het Real ID een walgelijk iets. zelf een jaar of 10 geleden eens gestalkt/lastig gevallen door een mafkees die ik een jaar "kende" van een online game.
Toen ik minderde met spelen en uiteindelijk stopte spamde die me mail vol en kreeg ik heel veel rare telefoontjes op het huisnummer.
Heb toen een poosje zeker wel ff over me schouder gekeken als ik ergens heen ging, en had altijd een mes op zak.
Gelukkig nooit iets gebeurd.

Maar met een userbase van 11 miljoen gasten dan hoeft maar 1% een mafkees te zijn, verbitterd depressief mensenschuw die in een eigen wereldje zit met z'n eigen normen en waarden.
Speelt WoW zodat die al z'n dromen kan waarmaken en sterk personage heeft.

Zulke figuren kunnen makkelijk doorslaan en een vrouwelijke
guildie stalken. Of gefrustreerd zijn over een guildkick of een drop die hij niet toegekend kreeg.
Ik vind Real ID een gevaarlijk iets.

Enige positieve wat ikeraan zie is dat ik Vin diesel's, Mila Kunis, and andere bekende hollywood knakkers characters zie op het Blizzard forum? Ben wel benieuwd naar hun gear.
Als ze posten teminste?

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
Even een schaamteloze quote van mezelf uit het WoW topic, aangezien ik nog niemand van de probleem ontkenners heb gezien die daar inhoudelijk op heeft gereageeerd.
Sorry hoor, maar ik lees nu al een tijdje mee over het hele RealId gebeuren, en ik vind de probleem ontkenners ten eerste zeer naïef, en ten tweede zwaar egoïstisch.

Naïef omdat als je je niet voor kan stellen dat dit systeem grote gevolgen kan hebben je je kop in het zand aan het steken bent.

En egoïstisch omdat als je gaat roepen dat er niks mis is met het systeem omdat jij het systeem prima vind (en te naïef bent om de gevolgen te overzien), je niet in ziet dat dit voor vele andere mensen daadwerkelijk wel een probleem oplevert. Denk eens niet alleen aan jezelf. Ik zal er geen gebruik van maken, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen problemen mee heb, juist wel.

Ik heb geen zin om voorbeelden op te noemen waarom het slecht is, daar zijn er al legio van gemaakt. Als je dat nu nog niet in ziet, dan ben je van de categorie "Ik heb niks te verbergen dus mij maakt het niks uit", oftewel, de grootste dooddoener in een discussie.
Het gaa hier niet om jou, het gaat hier niet om mij, het gaat hier om het systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Roxors op 09-07-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
motormuus schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:28:
Enige positieve wat ikeraan zie is dat ik Vin diesel's, Mila Kunis, and andere bekende hollywood knakkers characters zie op het Blizzard forum? Ben wel benieuwd naar hun gear.
Als ze posten teminste?
Ja, alsof Mila Kunis op d'r echte character gaat posten. Dan heb je meteeen een queue van 2 uur op die server.
Ebayzo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:28:
Uiteraard redeneer ik vanuit mijn eigen situatie, dat doe je zelf ook.
Ik geef duidelijk aan dat ik me zorgen maak over girl gamers die gestalked gaan worden. Ik ben geen vrouw. Die persoon in m'n icon ben ik niet :D (Die leeft ook niet meer overigens)
Maar wat betreft die solicitatie. Als het een manager niet bevalt wat ik in mijn vrije tijd doe lijkt me dat toch echt zijn probleem. Ik ben vrij om te bepalen wat ik in mijn vrije toe, tot bepaalde hoogte. Moet ik me anders voordoen dan ik ben alleen om een manager te pleasen? Niet echt de werkomgeving waar ik gevonden wil worden....
Het gaat niet alleen om waar je nu werkt, maar waar je zou willen werken. En manager types, die voor de rest helemaal prima kunnen zijn, kunnen wel eens verkeerde ideeen hebben over MMO's, vooral gevoed door de media. De meeste mensen kunnen maar 1 MMO noemen, en het enige wat ze in de media horen over MMO's zijn mensen die compleet verslaafd zijn en ontslagen worden e.d.

Volgens mij heb je mijn modbreak niet gelezen.

Oh, en verder:
YouTube: Blizzard Meeting - Real ID

:D

[ Voor 63% gewijzigd door psychoclown op 09-07-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

http://www.coffeedrunk.co...s-posts-bashiok-harassed/

Man die bashiok krijgt nu wel een hoop krap over zich heen. Soort van schoolvoorbeeld waarom dit een slecht plan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:58:
[...]

http://www.coffeedrunk.co...s-posts-bashiok-harassed/

Man die bashiok krijgt nu wel een hoop krap over zich heen. Soort van schoolvoorbeeld waarom dit een slecht plan is.
Ja, maar hij heeft het ook over zichzelf afgeroepen. "Nee joh, dit is geen punt, m'n naam is Micah Whipple". 5 minuten later wist men waar 'ie woonde enzo. 8)7

Goeie kans dat ik m'n account gewoon ga verkopen trouwens. 5 level 80s waarvan een aantal de oude PvP ranks hebben moet wat waard zijn. M'n loyaliteit naar Blizzard toe is op dit moment tot een absoluut nulpunt gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:43:

[...]

Het gaat niet alleen om waar je nu werkt, maar waar je zou willen werken. En manager types, die voor de rest helemaal prima kunnen zijn, kunnen wel eens verkeerde ideeen hebben over MMO's, vooral gevoed door de media. De meeste mensen kunnen maar 1 MMO noemen, en het enige wat ze in de media horen over MMO's zijn mensen die compleet verslaafd zijn en ontslagen worden e.d.

..knip..
Ach dat is ook wel zo allemaal, maar ik wil stiekem niet helemaal meegaan met alle doemdenkers. Mij persoonlijk boeit het me niet, maar misschien dat andere, nou ja ik weet het inmiddels wel zeker, er anders over denken. Niet dat ik het erg zou vinden als ze het er weer uit zouden halen, voegt voor mij verder toch niet veel toe. Pas als ze er een "offline" IM applicatie bij zouden maken zodat mensen me ingame gewoon buiten de game kunnen /w-en wordt ik enthousiast. Het liefst dan nog inclusief iPhone app! Maar dan inderdaad wel met wederzijdse goedkeuring van vriendelijsten. Zolang iedereen kan kiezen of hij het wil gebruiken of niet voorzie ik weinig problemen in de community.

Maar waar heb ik het eigenlijk over, heb al twee weken geen WoW meer aangeraakt na mijn Kingslayer titel. Geloof het voorlopig wel weer even met WoW, nu eerst mijn CoD skills upgraden ;D

[ Voor 2% gewijzigd door psychoclown op 09-07-2010 14:29 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:14:
[...]

Ja, maar hij heeft het ook over zichzelf afgeroepen. "Nee joh, dit is geen punt, m'n naam is Micah Whipple". 5 minuten later wist men waar 'ie woonde enzo. 8)7

Goeie kans dat ik m'n account gewoon ga verkopen trouwens. 5 level 80s waarvan een aantal de oude PvP ranks hebben moet wat waard zijn. M'n loyaliteit naar Blizzard toe is op dit moment tot een absoluut nulpunt gedaald.
Is dat weleens mogelijk als je bv andere games ook op je B.net account hebt zitten?
Lijkt me dat je de andere games kwijt bent.
Mijn WoW kaartje is 2 dagen verlopen, ik upgrade het niet en heb een mailtje naar blizzard gestuur over het RealID gebeuren.
Als maar genoeg mensen er over mailen en stoppen met het spelen van WoW, misschien dat ze dan tot inkeer komen?

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Over het idee dat je toekomstige baas kan zien of jij een WOW addict bent.. dat is dan toch ook zo? Je bent dan zelf de persoon die ervoor kiest zoveel te gamen, dus als je daar op af gerekend word dan is dat toch jouw eigen keuze? Het is dus wel eerlijker. Dat je er zelf geen baat bij hebt.. Tsja, dat is net zo goed met Flitspalen (of elke andere vorm van handhaving)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Collaborator schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:33:
Over het idee dat je toekomstige baas kan zien of jij een WOW addict bent.. dat is dan toch ook zo? Je bent dan zelf de persoon die ervoor kiest zoveel te gamen, dus als je daar op af gerekend word dan is dat toch jouw eigen keuze? Het is dus wel eerlijker. Dat je er zelf geen baat bij hebt.. Tsja, dat is net zo goed met Flitspalen (of elke andere vorm van handhaving)
Dik in orde

Dan bij deze ga ik iedereen weigeren en vertellen die een snor heeft / te lang is / verkeerde merk kleding draagt.
en nee dat is geen racisme, dat is eerlijk. o wait

Zelfde als je baas je gaat vertellen, volgens mij ga je te laat naar bed ?, dan zou ik zeggen kerel waar bemoei je je mee ookal slaap ik 24/7 niet en ik kom nog steeds op tijd en doe me werk goed heb je helemaal niks te zeggen over wat ik doe.

Of mensen die zeuren als je 3 min voor je werktijd binnnkomt lopen..en liever willen je 15min vantevoren er bent, dan moeten ze dat zeggen dat je om 0845 begint inplaats van 0900.
belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Jah, vind het ook niet echt een argument voor deze discussie. Eigenlijk zou je het kunnen beschouwen als leugen. Wel elke dag in de baas z'n tijd zitten internetten, buiten werktijd WoW addict zijn... maar als de baas het maar niet weet is het goed! Als je zo graag een baan bij zo'n bedrijf wil, moet je je ook maar gedragen naar de regels van dit bedrijf.

@Mektheb: Ja precies, dat is dan gewoon de baas z'n probleem? Maar daar veranderd het openbaar worden van gegevens niets aan. Zolang je taken goed uitvoert zal een fatsoenlijke baas het toch een zorg zijn of je een MMO speelt. Tuurlijk, als je elke weekend met gevaar voor eigen leven aan een berg bungelt kan je als baas er vraagtekens bij hebben. Maar onschuldige activiteiten, ja ik beschouw het nog zo, als WoW lijkt me toch geen probleem? Als WoW een probleem voor een persoon wordt is er toch al iets mis met deze persoon, kan net zo goed bij andere activiteiten gebeuren.

[ Voor 25% gewijzigd door Ebayzo op 09-07-2010 14:41 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik ben geen wow addict? Het punt is het onterechte stigma dat aan gamers hangt, dat is het probleem. Waarom denk je dat je als vrouw op een sollicitatie beter niet kunt vertellen dat je net getrouwd bent?
Ebayzo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:38:
[...]
Jah, vind het ook niet echt een argument voor deze discussie. Eigenlijk zou je het kunnen beschouwen als leugen. Wel elke dag in de baas z'n tijd zitten internetten, buiten werktijd WoW addict zijn... maar als de baas het maar niet weet is het goed! Als je zo graag een baan bij zo'n bedrijf wil, moet je je ook maar gedragen naar de regels van dit bedrijf.
Het punt is dat wat je in je eigen tijd doet wel degelijk invloed kan hebben op je carriere. Zo heb ik bijvoorbeeld een andere hobby (hockey) wel op m'n CV staan. Wow zou ik daar, zelfs terwijl ik in de IT werk, nooit bij zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Hydra op 09-07-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:05:
[...]
Goed verhaal wat hier mis mee is, vooral wat betreft girl gamers:
http://www.metafilter.com...athblood-Blackaxe#3171416
Maar daar gaat het over WoW, wat de laatste jaren volledig op een tokkie publiek gericht is (soort zoekt soort zeg maar). Bij starcraft 2 mag je toch wel wat hoger niveau verwachten.

Ik vind de hele problematiek werkelijk ENORM overroepen. Het gaat hier enkel over het forum, dat je sowieso al niet wil gebruiken, net vanwege de grote spamproblematiek. Ga je er niet mee akkoord, gebruik het forum dan niet. Daarmee is de kous niet af. Wil jij je SPELaccounts opzeggen omdat je niet anoniem op een FORUM kan posten? Tja.... 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 09-07-2010 14:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Boeboe schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:40:
Maar daar gaat het over WoW, wat de laatste jaren volledig op een tokkie publiek gericht is (soort zoekt soort zeg maar). Bij starcraft 2 mag je toch wel wat hoger niveau verwachten.
Dit topic is afgesplitst van het WoW topic. Het gaat de meeste die hier posten ook om WoW.
Ebayzo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:38:
@Mektheb: Ja precies, dat is dan gewoon de baas z'n probleem? Maar daar veranderd het openbaar worden van gegevens niets aan. Zolang je taken goed uitvoert zal een fatsoenlijke baas het toch een zorg zijn of je een MMO speelt.
Het probleem is dat heel veel managers een stereotype beeld van MMO gamers in hun hoofd hebben, mede dankzei de media. Dat dat niet overeenkomt met hoe wij een MMO zien doet daar niet aan af. Ja, in de perfecte wereld zou het niet uitmaken, maar we leven nu eenmaal niet in Lala land.
Ik vind de hele problematiek werkelijk ENORM overroepen. Het gaat hier enkel over het forum, dat je sowieso al niet wil gebruiken, net vanwege de grote spamproblematiek. Ga je er niet mee akkoord, gebruik het forum dan niet. Daarmee is de kous niet af. Wil jij je SPELaccounts opzeggen omdat je niet anoniem op een FORUM kan posten? Tja.... 8)7
Anders lees je eerst ff de rest van m'n reacties?

Ten eerste wil ik het forum WEL kunnen gebruiken. Ik vind het een leuk onderdeel van WoW, theorycraften over classes, e.d. Voor mij was het een integraal onderdeel.

Daarnaast is dit slechts een eerste stap, Blizzard meent dat privacy ondergeschikt is aan winst. Dat is iets waar ik falikant tegen ben, en ik stem wat dat betreft met m'n portomonnee.

[ Voor 73% gewijzigd door Hydra op 09-07-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat is dat voor onzin ?,
Dus omdat ik WoW speel ben ik een Tokkie ?, en btw de meeste tokkie's die ook wow spelen spelen ook Sc2 en die spelen je wss van de kaart af.

kan je eerder iets van CoD vergelijken met SC2 Want dat is inderdaad spray and pray niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

He, blijf af van CoD he! Gekke tokkie! Maargoed, dit bevestigd wel het stigma waar Hydra het over had. Een gamer die het stigma bevestigd, sorry Hydra je had volledig gelijk. :+ Laat staan wat een neutrale, nou ja neutraal, buitenstaander zoals een manager wel niet moet denken van WoW spelers.

[ Voor 24% gewijzigd door Ebayzo op 09-07-2010 14:46 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ebayzo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:45:
He, blijf af van CoD he! Gekke tokkie! Maargoed, dit bevestigd wel het stigma waar Hydra het over had. Een gamer die het stigma bevestigd, sorry Hydra je had volledig gelijk. :+
Ik bedoel maar, en dat is een gamer. Je hoeft maar op Fok! bijvoorbeeld te kijken wat daar de algemeen geldende mening is over "WoW nerds". En dat komt dat van een stelletje Fok! nerds, go figure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:46:
[...]

Ik bedoel maar, en dat is een gamer. Je hoeft maar op Fok! bijvoorbeeld te kijken wat daar de algemeen geldende mening is over "WoW nerds". En dat komt dat van een stelletje Fok! nerds, go figure.
Ja inderdaad, ik ga je niet meer tegenspreken.... sigh. :(

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ebayzo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:45:
He, blijf af van CoD he! Gekke tokkie! Maargoed, dit bevestigd wel het stigma waar Hydra het over had. Een gamer die het stigma bevestigd, sorry Hydra je had volledig gelijk. :+ Laat staan wat een neutrale, nou ja neutraal, buitenstaander zoals een manager wel niet moet denken van WoW spelers.
:P

Mja ik heb er gewoon helemaal niks op tegen zelfs onder me eigen naam troll ik wel de hele wereld bij elkaar. veel plezier.

Het feit is gewoon er is geen keus, eerst krijgen we battlenet door onze keel heen geduwed, vervolgens nu dat dus je gegevens bloot gesteld woorden, straks moet je nog een facebook hebben om uberhaudt te spelen.
Hou niet van zulke dingen. en tis niet ik blizzard niet vertrouw

Activision zijn gewoon schurken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Mektheb schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:48:
[...]

:P

Mja ik heb er gewoon helemaal niks op tegen zelfs onder me eigen naam troll ik wel de hele wereld bij elkaar. veel plezier.

Het feit is gewoon er is geen keus, eerst krijgen we battlenet door onze keel heen geduwed, vervolgens nu dat dus je gegevens bloot gesteld woorden, straks moet je nog een facebook hebben om uberhaudt te spelen.
Hou niet van zulke dingen. en tis niet ik blizzard niet vertrouw

Zolang ik maar een RealID minipet krijg of zelfs een mount ben ik weer tevreden. (Toch?)

For the record, ik hoop maar dat mijn baas niet meeleest want dit wordt allemaal getyped in zijn tijd. Vrijdagmiddagen in vakantietijd...joy

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wederom adviseer ik je mijn modbreak op de eerste pagina te lezen.

[ Voor 87% gewijzigd door psychoclown op 09-07-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mektheb schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:48:
Krijg je als je iemand die z'n hele leven wasmiddel heeft verkocht aan het hoofd zet van een grote game studio. Die market z'n games gewoon zoals 'ie die wasmiddelen verkoopt, door voor de grootste gemene deler te gaan. Ze gaan het marketing model van Zynga (Mafia Wars/Farmville) achterna. Over een jaar krijg je een epic als je 100 vrienden uitnodigd.
Ebayzo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:49:
Zolang ik maar een RealID minipet krijg of zelfs een mount ben ik weer tevreden. (Toch?)

For the record, ik hoop maar dat mijn baas niet meeleest want dit wordt allemaal getyped in zijn tijd. Vrijdagmiddagen in vakantietijd...joy
Idd. Stel je voor dat GoT dit zou gaan doen en je baas gaat je een keer googlen. Hij herinnert zich een paar maanden later vast niet dat je een paar weken echt geen hol te doen had. Als ik daadwerkelijk een deadline ofzo had zat ik hier nu ook niet :)

[ Voor 37% gewijzigd door Hydra op 09-07-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Weet trouwens niet of jullie deze al gezien hadden:
Activision: Glad you could make it, Blizzard.

Blizzard: Watch your tone with me, Bob. You may be the boss, but I'm lining your pockets with money.

Activison: As if I could forget. Listen, Blizzard, there's something about the forums you should know. Oh no. It's too late. These people have all been trolled. They may look fine now, but it's a matter of time before they nerd rage.

Blizzard: What?

Activison: Your entire forums must be purged.

Blizzard: How can you even consider that? There's got to be some other way

Activison: Damn it, Blizzard. As your master, I order you to RealID these forums!

Blizzard: You are not my master, bob. Nor would I obey that command if you were!

Activison: Then I must consider forcing this.

Blizzard: Forcing it? Have you lost your mind, Activison?

Activison: Have I? Lord Blizzard, by my endless resources and sovereignty of my company, I hereby program your forums with RealID.

WoWplayers: Activison, you can't just...

Activison: It's done! Those of you who have the will to make more money, follow me! The rest of you... get out of my sight.

Blizzard: You've just crossed a terrible threshold, Activison.

Activison: Subscribers?

WoWplayers: I'm sorry, Activison. We can't watch you do this
Blijft grappig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:52:
[...]

Krijg je als je iemand die z'n hele leven wasmiddel heeft verkocht aan het hoofd zet van een grote game studio. Die market z'n games gewoon zoals 'ie die wasmiddelen verkoopt, door voor de grootste gemene deler te gaan. Ze gaan het marketing model van Zynga (Mafia Wars/Farmville) achterna. Over een jaar krijg je een epic als je 100 vrienden uitnodigd.

[...]

Idd. Stel je voor dat GoT dit zou gaan doen en je baas gaat je een keer googlen. Hij herinnert zich een paar maanden later vast niet dat je een paar weken echt geen hol te doen had. Als ik daadwerkelijk een deadline ofzo had zat ik hier nu ook niet :)
Uiteraard, sinds lange tijd dat ik weer tijdens werktijd aan het reageren ben. Maar ligt inderdaad aan de werkplek. Als ik tijdens werktijd een keertje op een forum browse maakt dat echt niet uit. Maar ja, als alle servers uitvallen en ik mis alle alerts omdat ik zit te slowchatten in een topic...oei.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Precies, en dat is waarom ik er zo'n principieel issue mee heb. Het is niet alleen gevaar voor mezelf, maar ook mensen om me heen (ze kunnen in plaats van mij pakken ook m'n vriendin of familie gaan trollen, dat zou ik nog erger vinden) en naieve pubers die gewoon trollen op zo'n forum kunnen het slachtoffer worden. De kans dat je neergestoken gaat worden is niet enorm groot, maar de kans dat mensen je anoniem lastig gaan vallen is een heel stuk groter, en waarom dat risico nemen? Er is absoluut geen voordeel van deze change voor ons gamers. Trolls hou je d'r niet mee tegen, die posten vanaf een anoniem account, en hebben alleen maar meer munitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Interessant artikel van de GreedyGoblin over hoe RealID omzeild kan worden (m.b.t. WoW) en hoe Blizzard dat nooit helemaal kan voorkomen.

http://greedygoblin.blogs...whining-about-realid.html
No more Real ID. Ever. And Blizzard can't do anything about it. They can't remove this option, it would be illegal. The personal data of children cannot be submitted, even if the child agrees. The parent must have control over the data. So the only way for them to make RealID mandatory is to make WoW 18+. And I doubt if they want to lose half of their playerbase.

[ Voor 46% gewijzigd door MacWolf op 09-07-2010 15:18 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Respect naar de gast die de geprankt werkt! Netjes hoor, denk niet dat veel mensen er zo volwassen en leuk op hadden gereageerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Darkasantion schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:22:
[...]

Respect naar de gast die de geprankt werkt! Netjes hoor, denk niet dat veel mensen er zo volwassen en leuk op hadden gereageerd _/-\o_
Denk het ook niet inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Darkasantion schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:22:
Hadden ze nu ook van jou posts gedelete trouwens?

Vind het nog steeds bizar dat ik een perm ban gekregen heb voor alleen het posten van die blogspot link. Alsof duizenden mensen dat nog niet gezien hadden :S

Edit:
Gerucht van de US forums:
But did you know that Bashiok is tendering his resignation because of this?

They didn't have the wrong guy. They had the correct person, but the wrong address. They had his mother's address. People were leaving notes on the door, she had to turn several pizza deliveries away.

Oh, and eventually, they did find the right address. He's now staying in a motel to avoid the people who have found him.

And to top it all off, I don't think he was in agreement with this in any way shape or form. I don't think ANYONE at Blizzard was. It had to have been the Activision side of the house. However, while he may not have been in agreement, he also didn't think there could be any harm in someone simply knowing your first and last name.
Geen idee of het waar is overigens...

[ Voor 47% gewijzigd door Hydra op 09-07-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:28:
[...]

Hadden ze nu ook van jou posts gedelete trouwens?

Vind het nog steeds bizar dat ik een perm ban gekregen heb voor alleen het posten van die blogspot link. Alsof duizenden mensen dat nog niet gezien hadden :S
Nee, staat er nog, geen edit of wat dan ook. Ook geen ban gehad
Edit:
Gerucht van de US forums:

[...]

Geen idee of het waar is overigens...
Arme man, helaas kan hij er niks aan doen, maar krijgt hij nu, onterecht van alles over zich heen. Maar, hopelijk geeft dit wel een signaal af aan Activi$ion...

[EDIT:]
Denk niet dat het veel zal helpen, maar kunnen wij niet even een vriendelijk mailtje naar de beste man en familie sturen en daarin zeggen dat wij zijn gebaar heel nobel vinden en het betreuren dat hij nu ZO hard geraakt wordt?

[ Voor 15% gewijzigd door Darkasantion op 09-07-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Darkasantion schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:42:
Denk niet dat het veel zal helpen, maar kunnen wij niet even een vriendelijk mailtje naar de beste man en familie sturen en daarin zeggen dat wij zijn gebaar heel nobel vinden en het betreuren dat hij nu ZO hard geraakt wordt?
Denk niet dat dat helpt...

Hij had niet zo naief moeten zijn om zn echte naam vrij te geven. Het internet is GEEN vriendelijke plek en er zijn miljoenen mensen online die graag het leven van anderen zuur maken. Eigen schuld dikke bult.

Met je handen door het vuur gaan doet ook pijn, je naam op een van de grootste massa hysterie topics (bijna 2500 pages) ooit zetten is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkasantion schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:42:
[...]

Nee, staat er nog, geen edit of wat dan ook. Ook geen ban gehad

[...]

Arme man, helaas kan hij er niks aan doen, maar krijgt hij nu, onterecht van alles over zich heen. Maar, hopelijk geeft dit wel een signaal af aan Activi$ion...

Once the fire is burning, say goodbye to your wooden house.

Zelfde als iemand je eenmaal belachelijk op internet maakt, en later komen ze er achter zie iemand anders hadden moeten hebben, ben je verder nogsteeds de lul en zul je het aan blijven horen.
Met alles wat hij nu doet goed of niet zou hij ermee geconfronteerd worden.

En sorry to say i believe it when i hear it out of his mouth, anders stuur je zo'n mail en dan denken hun ook WTF je bullshit.
maar stiekem hoop ik het wel en stiekem hoop ik er meer volgen net zoals met infiinity ! dat gelijk de helft opstapt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Gaat hem niet worden, kan link naar zijn gegevens niet meer vinden :P Lama dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Nachtjäger, Suramar, 59 Night Elf Death Knight post 35821 in epic thread wrote:

Got in touch with my ex-flatmate, whose sister works as a GM for Blizzard, to see what the internal buzz on this was. Apparently, at the moment the employees are largely as pissed as the players, and she stated that despite attempts to keep it hushed, it has become known that the big creative players within Blizzard are pretty much as unhappy about this as we are. Everybody has been told they are not free to comment on this situation outside of specially prepared statements.

It’s still going ahead, however (and here’s where in-house rumours and hearsay really start coming into play): from what they’ve picked up, the Blizzard leads have been told in no uncertain terms that the non-gameplay-related direction of the game is working to a different blueprint now. GC and company are free to play with shiny new talent trees all they like, for example, but for the first time the decisions regarding Battle.net implementation, Real ID, and plans for the general acquisition of new players for the business are no longer in Blizzard’s own hands, and that’s not going down too well.
Gerucht van een post op starcraft.incgamers, ben benieuwd hoeveel er waar van is.
Een ding is zeker zowel Activision als Blizzard laat op dit moment nog niks los omtrent deze zaak.
Mektheb schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:50:
[...]

En sorry to say i believe it when i hear it out of his mouth, anders stuur je zo'n mail en dan denken hun ook WTF je bullshit.
maar stiekem hoop ik het wel en stiekem hoop ik er meer volgen net zoals met infiinity ! dat gelijk de helft opstapt !
En dan?
Straks gebeurd er hetzelfde als met Infinity Ward.. (al is Blizzard wel van een veel grotere orde)
We weten op dit punt niet door wie het bedacht is en wie het allemaal doorvoert.
Zolang we daar geen uitsluitsel over hebben kunnen we nog nauwelijks uitspraken doen behalve onze meningen spuien over het idee. Stel dat het Activision is lijkt het me juist noodzaak dat Blizzard stevig in haar schoenen gaat staan en bij elkaar blijft om het idee aan te vechten al dan niet met hulp van de enorme community. Ze zijn samen gegaan met Activision om een reden maar het kan nooit zo zijn dat Blizzard minder zeggenschap heeft over haar eigen producten dan voorheen, het Diablo 3 team werkt ook nog gewoon gestaag in hun eigen tempo door.

[ Voor 28% gewijzigd door psychoclown op 09-07-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
psychoclown schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:23:
Gerucht van een post op starcraft.incgamers, ben benieuwd hoeveel er waar van is.
Een ding is zeker zowel Activision als Blizzard laat op dit moment nog niks los omtrent deze zaak.
Ja, had ik al in 't andere topic gepost, maar geeft verder niet ;)

Interessant artikel waarom Blizzard dit allemaal doet:
http://www.reddit.com/r/w...ealid_and_how_to_stop_it/

Als deze kerel gelijk krijgt, kunnen we WoW wel goodbye kussen, want dan wordt het gewoon World of Farmcraft.

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 09-07-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:23:
[...]

niemand weet het inderdaad, en is al vaker gepost deze.
Ik ben benieuwd we horen het vanzelf , maar het zou me niks verbazen

Lijkt uit de hand te lopen op een activision infintiy iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mektheb schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:28:
niemand weet het inderdaad, en is al vaker gepost deze.
Ik ben benieuwd we horen het vanzelf , maar het zou me niks verbazen

Lijkt uit de hand te lopen op een activision infintiy iets.
Waar ik HEEL hard op hoop is dat hetzelfde gebeurt als bij Infinity Ward: de mensen die wel echte gamers zijn, snappen wat onze gamercultuur inhoudt en net zo pissig zijn hierover als wij (want ik geloof niet dat de mensen achter WoW zelf het hier mee eens zijn) gewoon zeggen fuck you kotic en een eigen studio oprichten. Mijn vote en wallet hebben ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:34:
[...]

Waar ik HEEL hard op hoop is dat hetzelfde gebeurt als bij Infinity Ward: de mensen die wel echte gamers zijn, snappen wat onze gamercultuur inhoudt en net zo pissig zijn hierover als wij (want ik geloof niet dat de mensen achter WoW zelf het hier mee eens zijn) gewoon zeggen fuck you kotic en een eigen studio oprichten. Mijn vote en wallet hebben ze.
mijne ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
[...]

Zie mijn post hierboven want wat schieten ze ermee op?
Infinity Ward had wat te verliezen maar ik heb hun nog nooit wat anders zien maken dan Call of Duty.
Blizzard daarentegen heeft meerdere franchises te verliezen en juist hun mannetje moeten staan en laten zien wie er nou eigenlijk groter is en wie nog meer geld in het laatje brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:43:
[...]

Infinity Ward had wat te verliezen maar ik heb hun nog nooit wat anders zien maken dan Call of Duty.
Blizzard daarentegen heeft meerdere franchises te verliezen en juist hun mannetje moeten staan en laten zien wie er nou eigenlijk groter is en wie nog meer geld in het laatje brengt.
Niks, maar ik denk namelijk ze niet veel te vertellen hebben meer over dit soort dingen :).
en het enige ze dan kunnen doen is opstappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 09-07-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

psychoclown schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:43:
[...]

Misschien doet men dat intern wel, en gebruikt men nu de reacties van de spelers als extra redenen/grond tegen Activision We hebben totaal GEEN inzicht in wat de interne perikelen/verhoudingen zijn bij Blizzard, maar leuk zullen die atm niet zijn. Kijk ook maar na de hoeveelheid reacties van blue-posters op het topic, bijna geen... Goh, waarom zou dat zo zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkasantion schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:47:
[...]

Misschien doet men dat intern wel, en gebruikt men nu de reacties van de spelers als extra redenen/grond tegen Activision We hebben totaal GEEN inzicht in wat de interne perikelen/verhoudingen zijn bij Blizzard, maar leuk zullen die atm niet zijn. Kijk ook maar na de hoeveelheid reacties van blue-posters op het topic, bijna geen... Goh, waarom zou dat zo zijn??
indeed, ach laten we het beste hopen ! want ik zie blizzard echt niet ten ondergaan door activision !
als ik zie met wat voor liefde voor games etc en art en lore en design en geeks dat bedrijf gemaakt is.

maar goed je weet het nooit he money does weird things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

[...]

Ik denk dat activision in zo een geval zo aardig is om de rechten op sc/wc/diablo mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

LOLOLOLOLOLOLOLOL!

Hij gaat lekker :') . Blijkbaar is het bespreken van de REAL-ID verandering in /2 een reden om een ban van 3 uur te krijgen.... Lulz! Straks maar eens testen dan, want dat lijkt me toch echt TE absurd voor woorden... [Dirge] en alle andere spam, inclusief de sexuele varianten erop zijn gewoon oke, maar REAL-ID mag heul niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel, als de posts van hetzelfde "LOLOLOLOL" niveau zijn kan ik heel goed begrijpen dat ze bannen :|.

Momenteel zien we vooral geruchten zonder enige onderbouwing. Ik begrijp de argumenten van de realid tegenstanders wel en heb me er ondertussen bij aangesloten, maar laten we niet te snel zijn met de hele schuld op activision af te schuiven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Boeboe schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:14:
Wel, als de posts van hetzelfde "LOLOLOLOL" niveau zijn kan ik heel goed begrijpen dat ze bannen :|.

Momenteel zien we vooral geruchten zonder enige onderbouwing. Ik begrijp de argumenten van de tegenstanders wel en heb me er ondertussen bij aangesloten, maar laten we niet te snel zijn met de hele schuld op activision af te schuiven.
Uiteraard, was even overdreven van mij :P, maar er zal heus wel iets redelijker over gedaan worden in /2 qua discussie, hoewel dat ook weer vragelijk is, maar dan nog, als ze je ervoor bannen voor het bespreken van REAL-ID is het wel heel erg gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:54:
Ik denk dat activision in zo een geval zo aardig is om de rechten op sc/wc/diablo mee te geven.
Tuurlijk niet, maar ze kunnen een nieuwe franchise opzetten. War of Worldraft ofzo :P

Momenteel zien we vooral geruchten zonder enige onderbouwing. Ik begrijp de argumenten van de realid tegenstanders wel en heb me er ondertussen bij aangesloten, maar laten we niet te snel zijn met de hele schuld op activision af te schuiven.
Ik schuif de "schuld" op Bobby Kotic en de zijnen. Enige wat hij wil is cashen. Als dat betekent dat hij WoW gaat veranderen in World of Farmville doet 'ie dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik de kop van hun CEO en zijn achtergrond lees en alles wat ik kan vinden over hem en wat zijn acties doen, nee dan is het onmogelijk niet naar hun te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hmmm,

Ik hoor meerdere berichten dat mensen nu ingame een tik op de vingers krijgen voor het proberen bespreekbaar te maken ingame....

Dit is echt te vreemd voor woorden. Ik wist al een tijd dat managers over het algemeen compleet nutteloze en hersenloze uitzuigers zijn binnen het midden/groot kader, maar diegene die dit bedacht heeft is wel heel erg ver van common sense af.

Jeetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Darkasantion schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:36:
[...]

Ik hoor die berichten ook, en erna een welles/nietes verhaal. Straks dus ff testen op Stormrage :)

Btw, Darkangle, check je DM eens :P
Op silvermoon zijn tot nu toe zeker 23 accounts 3 uur suspended vanwege het REALID sucks verhaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ahh, blizzard is fan van de harde hand als ik dit zo lees.

bizar dat ze dit zo doen, ik heb blizzard altijd gezien als een bedrijf dat luistert naar zijn fans, maar dit is een 180° draai.
triest gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Wederom spam moeten verwijderen mocht het weer over offtopic gezever gaan gaat het topic dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2022
Real Names on Official Forums - Cancelled
Originally Posted by Blizzard Entertainment
Hello everyone,

I'd like to take some time to speak with all of you regarding our desire to make the Blizzard forums a better place for players to discuss our games. We've been constantly monitoring the feedback you've given us, as well as internally discussing your concerns about the use of real names on our forums. As a result of those discussions, we've decided at this time that real names will not be required for posting on official Blizzard forums.

It's important to note that we still remain committed to improving our forums. Our efforts are driven 100% by the desire to find ways to make our community areas more welcoming for players and encourage more constructive conversations about our games. We will still move forward with new forum features such as conversation threading, the ability to rate posts up or down, improved search functionality, and more. However, when we launch the new StarCraft II forums that include these new features, you will be posting by your StarCraft II Battle.net character name + character code, not your real name. The upgraded World of Warcraft forums with these new features will launch close to the release of Cataclysm, and also will not require your real name.

I want to make sure it's clear that our plans for the forums are completely separate from our plans for the optional in-game Real ID system now live with World of Warcraft and launching soon with StarCraft II. We believe that the powerful communications functionality enabled by Real ID, such as cross-game and cross-realm chat, make Battle.net a great place for players to stay connected to real-life friends and family while playing Blizzard games. And of course, you'll still be able to keep your relationships at the anonymous, character level if you so choose when you communicate with other players in game. Over time, we will continue to evolve Real ID on Battle.net to add new and exciting functionality within our games for players who decide to use the feature.

In closing, I want to point out that our connection with our community has always been and will always be extremely important to us. We strongly believe that Every Voice Matters, ( http://us.blizzard.com/en-us/company/about/mission.html ) and we feel fortunate to have a community that cares so passionately about our games. We will always appreciate the feedback and support of our players, which has been a key to Blizzard's success from the beginning.

Mike Morhaime
CEO & Cofounder
Blizzard Entertainment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 09:34

Grannd

da Granndest

Eén keer is genoeg denk ik.

En Blizzard kon eigenlijk geen kant meer op, het nieuws van de Real-ID was onderhand echt een sneeuwbal die steeds meer nieuwssites haalde en Blizzard alleen maar in een slechter daglicht zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bron?

Stuk gelezen en het ziet er opzich goed uit,

"our plans for the optional in-game Real ID system now live with World of Warcraft and launching soon with StarCraft II. " Dus je kan er ook voor kiezen om gewoon nicknames gebruiken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:30:
Bron?

Stuk gelezen en het ziet er opzich goed uit,

"our plans for the optional in-game Real ID system now live with World of Warcraft and launching soon with StarCraft II. " Dus je kan er ook voor kiezen om gewoon nicknames gebruiken.
mmo-champ
US WoW forums.

http://www.mmo-champion.c...ancelled?&page=7#comments

http://forums.worldofwarc...5968987278&sid=1&pageNo=1

[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 09-07-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Never mess with the WoW-community! :D ! Mooi om te horen dat Blizzard toch luistert naar zijn klanten /respect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Zo, alle Blizz bashers weer gerust gesteld. Account opzeg dreigingen ingetrokken! Viva La Blizzard!

Bewijst wel dat ze weldegelijk naar de community luisteren. Hoewel ik het persoonlijk een domme discussie vond vind ik de reactie van Blizzard erg netjes. Congratulieren voor de community!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
W00t! Nu kan ik met een (relatief) gerust hart resubben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
http://www.runicgames.com

Dat is een bedrijf opgericht door ex-blizzard werknemers. Torchlight was hun eerste game wat het erg goed deed. Je merkt aan alles dat ze de 'klant voorop' instelling hebben.

Blizzard is ook niet helemaal niet meer wat het was kwa personeel ten tijde van Warcraft 1 en Diablo 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Wat wil je daar precies mee zeggen?
Runicgames is nog een klein team die ook moeite moet (en wilt) doen voor het bouwen van een fanbase.
Blizzard daarentegen is de laatste jaren zo explosief gegroeid qua userbase EN werknemers.. hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind. Dat wilt niet zeggen dat ze daarom minder voor hun fanbase over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Dit voelt toch wel als een overwinning van de WoW-spelers! Ik ben erg blij dat Blizzard eindelijk geluisterd heeft naar de duizenden mensen die op de veranderingen tegen waren!
Pagina: 1

Let op:
Het topic is bedoeld om constructief te discussiëren over dit veel besproken onderwerp en ook hier gelden de gewonen regels. Alle trolls/flames/spam/slow-chat zal dus even zo goed verwijderd worden.