[iPhone] SMTP server van UPC werkt niet met T-Mobile abo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:47
Wij hebben een ietwat vreemd probleempje hier in huis. Mijn vrouw en ik hebben beiden een Iphone 3gs met IOS4 erop.
Ik heb een KPN abo en zij T-mobile.
Ik kan mijn e-mail volledig gebruiken (upc mail), zowel met als zonder wifi.
Mijn vrouw daarentegen kan haar e-mail (upc mail) niet volledig gebruiken: ophalen van email gaat prima, versturen via wifi thuis ook, alleen zodra wifi uit staat of we zijn buitenshuis, dan kan zij niet via 3g haar mail versturen. Ik heb exact dezelfde instellingen gebruikt als smtp server: mail.chello.nl

Is de conclusie nu dat chello KPN wel toelaat en T-mobile niet of is dat onzin?

Heeft iemand een oplossing?

(overigens: de smtp server van T-mobile heb ik geprobeerd maar ook dat lukt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:44
Ik heb het probleem duidelijk omschreven in de titel, dan vinden andere users ook je topic :)

Welke instellingen heb je voor de SMTP server van T-Mobile gebruikt? Dat zou wel moeten werken via de mobiele dataverbinding (natuurlijk niet via wifi).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:21

Metten

ik hou het graag simpel

hully schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:50:
Wij hebben een ietwat vreemd probleempje hier in huis. Mijn vrouw en ik hebben beiden een Iphone 3gs met IOS4 erop.
Ik heb een KPN abo en zij T-mobile.
Ik kan mijn e-mail volledig gebruiken (upc mail), zowel met als zonder wifi.
Mijn vrouw daarentegen kan haar e-mail (upc mail) niet volledig gebruiken: ophalen van email gaat prima, versturen via wifi thuis ook, alleen zodra wifi uit staat of we zijn buitenshuis, dan kan zij niet via 3g haar mail versturen. Ik heb exact dezelfde instellingen gebruikt als smtp server: mail.chello.nl

Is de conclusie nu dat chello KPN wel toelaat en T-mobile niet of is dat onzin?

Heeft iemand een oplossing?

(overigens: de smtp server van T-mobile heb ik geprobeerd maar ook dat lukt niet)
Weet je zeker dat je op je eigen iPhone geen authenticatie (user/pass) voor SMTP hebt ingeschakeld (weet even niet uit mijn hoofd of een iPhone dat uberhaupt ondersteunt)? Dat zou verklaren dat ie het bij jou wél doet, wat ik opzich vreemder vind dan dat hij het op de iPhone van je vrouw níet doet.

Ik kan opzich wel aanraden POP-accounts via een Gmail account te versturen en ontvangen (kan allebei, Gmail heeft hier echt allerlei instellingen voor), dan heb je gelijk een 'cloud' archief van je UPC mailbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Om email te versturen via T-Mobile, moet je een tweede smtp-server instellen: smtp.gprs.t-mobile.nl. Weet je zeker dat die goed staat? Je hoeft in dit geval geen verificatie (user/pass) in te stellen.