Ik heb een query geschreven die gegevens uit meerdere tabellen aan elkaar koppelt.
De hoofdtabel bevat gegevens omtrent werkelijke activiteiten, die gekoppeld wordt aan een planning:
Tabel_Werkelijk W left outer join tabel_Planning P
Op deze manier kan ik prestaties meten tussen geplande activiteiten en dat wat er daadwerkelijk is uitgevoerd. Planningsrecords hebben een status actief of inactief. Het komt voor dat er aan een werkelijk record meerdere planningrecords gekoppeld zijn. De originele planning is vervangen door een nieuwe planning. De oude planning krijgt dan de status inactief.
Per werkelijk.record kan ik dus de volgende resultaten krijgen:
Ik wil graag een query schrijven die het volgende gedrag heeft
De hoofdtabel bevat gegevens omtrent werkelijke activiteiten, die gekoppeld wordt aan een planning:
Tabel_Werkelijk W left outer join tabel_Planning P
Op deze manier kan ik prestaties meten tussen geplande activiteiten en dat wat er daadwerkelijk is uitgevoerd. Planningsrecords hebben een status actief of inactief. Het komt voor dat er aan een werkelijk record meerdere planningrecords gekoppeld zijn. De originele planning is vervangen door een nieuwe planning. De oude planning krijgt dan de status inactief.
Per werkelijk.record kan ik dus de volgende resultaten krijgen:
- 1 actieve planning
- 1 actieve planning en 1 inactieve planning
- 1 inactieve planning
Ik wil graag een query schrijven die het volgende gedrag heeft
- 1 actieve planning --> koppel de actieve planning record aan het werkelijke record.
- 1 actieve planning en 1 inactieve planning --> koppel de actieve planning record aan het werkelijke record.
- 1 inactieve planning --> koppel de inactieve planning record aan het werkelijke record.
- Tel het aantal planning.records per werkelijk.record
- Indien het 1 planning is, geef deze planning weer, ongeacht de status
- Zijn het twee planningen, geef alleen de actieve planning weer.