Hallo.
Ik probeer ubuntu 10.04 te installeren op mijn PC maar loop tegen het volgende probleem aan:
Tijdens de setup krijg ik de melding dat er een unrecoverable error is en dat hij de liveCD opstart. Eenmaal in de liveCD kan ik mijn harde schijven gewoon zien/formatteren/mounten etc. Wanneer ik dan de setup opstart vanuit de live omgeving gaat alles goed totdat ik op het HDD menu kom. Ik zie dan helemaal geen harde schijven. Soms zie ik wel een HDD, maar dat is een RAID-0 striped set waarop ik dus niet kan installeren. Ook zie ik met 1 schijf erin een enkele schijf van 500GB maar daarop kan ik niks installeren.
Ik heb een vermoeden dat het komt omdat ik hiervoor RAID-0 heb gedraait op mijn onboard controller (AMD 740G chipset dacht ik).
Oplossingen die ik heb geprobeerd:
HDD modus in de BIOS van RAID naar AHCI gezet.
HDD modus in de BIOS op IDE native gezet.
RAID verwijderd uit mijn raid setup.
1 HDD losgehaald om RAID uit te sluiten.
Vanuit LiveCD de HDD's geformatteerd naar FAT, EXT3 en EXT4.
Vanuit LiveCD de HDD's gemount (werkte wel).
Windows Vista en Windows7 werken wel.
HDD's zijn ook toegankelijk vanuit de LiveCD.
De CD is niet kapot, hij werkt gewoon op mijn PC op het werk.
Hardware:
AMD Phenom X6 1055T
4GB DDR2 800 RAM
ATI HD4870 1GB
2x 500GB SATA schijf. Samsung F1 en een WD, model onbekend.
GA-MA74GM-S2H
Ik ben niet zo een held in Linux maar ik heb het idee dat dit geen heel makkelijk probleem is, iemand enig idee?
Bij voorbaat dank
Ik probeer ubuntu 10.04 te installeren op mijn PC maar loop tegen het volgende probleem aan:
Tijdens de setup krijg ik de melding dat er een unrecoverable error is en dat hij de liveCD opstart. Eenmaal in de liveCD kan ik mijn harde schijven gewoon zien/formatteren/mounten etc. Wanneer ik dan de setup opstart vanuit de live omgeving gaat alles goed totdat ik op het HDD menu kom. Ik zie dan helemaal geen harde schijven. Soms zie ik wel een HDD, maar dat is een RAID-0 striped set waarop ik dus niet kan installeren. Ook zie ik met 1 schijf erin een enkele schijf van 500GB maar daarop kan ik niks installeren.
Ik heb een vermoeden dat het komt omdat ik hiervoor RAID-0 heb gedraait op mijn onboard controller (AMD 740G chipset dacht ik).
Oplossingen die ik heb geprobeerd:
HDD modus in de BIOS van RAID naar AHCI gezet.
HDD modus in de BIOS op IDE native gezet.
RAID verwijderd uit mijn raid setup.
1 HDD losgehaald om RAID uit te sluiten.
Vanuit LiveCD de HDD's geformatteerd naar FAT, EXT3 en EXT4.
Vanuit LiveCD de HDD's gemount (werkte wel).
Windows Vista en Windows7 werken wel.
HDD's zijn ook toegankelijk vanuit de LiveCD.
De CD is niet kapot, hij werkt gewoon op mijn PC op het werk.
Hardware:
AMD Phenom X6 1055T
4GB DDR2 800 RAM
ATI HD4870 1GB
2x 500GB SATA schijf. Samsung F1 en een WD, model onbekend.
GA-MA74GM-S2H
Ik ben niet zo een held in Linux maar ik heb het idee dat dit geen heel makkelijk probleem is, iemand enig idee?
Bij voorbaat dank