Toon posts:

Dell overclocken, zou dit werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Dell (kan er niks aan doen) met een P2-450 MHz op een Intel mobo (SE440BX) dat volledig vaststaat op 100 MHz FSB, nu wil ik proberen hier een Celeron via een slotket in te gooien (en de celly dus ook op 100 FSB te laten draaien), nu vroeg ik me af of er mensen hier dit al eens geprobeerd hebben met een intel mobo en of ie wel op kan starten met een celly of dat ie bij het booten gelijk crasht.
En welke celeron kan ik dan het beste nemen (meer dan 300 MHz voor het o/c'en anders schiet ik er door de multiplier niets mee op)?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:35

winnie

de poes...

Het is niet erg om een dell te hebben hoor. Het is mijlen beter dan een compaq en als ik iemand een niet-zelfbouw pc/"merk" pc moet aanraden, dan is het ook een dell.
Celerenon: ik ben bang dat de celeron een no-go is. Althans, je zult hem niet kunnen opclocken en in het betste geval looptie op 4.5*66. Een intel bord is één van de weinige borden, dat overclocken absoluuut niet toelaat.

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar ik wil dus proberen om de celeron op 100 MHz FSB te laten lopen (anders kan het mobo volgens mij niet, omdat ie helemaal niet bedoeld is voor celerons) Het mobo moet dus denken dat de celeron een p2 is en dus gewoon op een 100 MHz FSB opstarten, zoals ie nu ook gewoon doet.

P.S. Ik heb geen Dell omdat niet weet hoe ik een computer in elkaar moet zetten, maar heb hem gekregen en toen zei ik toch geen nee ;)

Verwijderd

Ik heb hier ook nog een Dell Dimention ofzo geval staan (p3-450), maar dat moederbord is nogal koppig :(

Helaas is die niet alleen van mij, dus blijf ik er verder maar af en wacht ik op mijn dual celeronnetje :)

Ga ik een soort deltawerk opzetten, om mijn processors te irrigeren ;) ;) ;)

Verwijderd

Topicstarter
en dat is ook een Intel SE440BX mobo? (die kan nl p2-300 t/m p3-450 aan). En daar heb je geprobeerd een celeron in te prikken? wat ging er mis (zal gelijk wel bij de POST crashen ofnie?

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-09 13:14

Thorne

Forrester

Dat intel mobo herkent dat je een celeron erin aan het proppen bent en zet hem dus gelijk op 66 MHz. Je enige kans om een Cellie erin te douwen is een C366 te scoren en dan 1 pinnetje af te plakken (zie tomshardware ofzo) en dan te booten op 5,5*100=550 Mhz.

We neuken,

Thorne

>specs<

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-09 13:14

Thorne

Forrester

Hmmm... ik bedenk me, met zo'n converter hoef je helemaal nix af te plakken dan werk ie volgens mij gelijk op 100 MHz.

De neuk,

Thorne

>specs<

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-09 15:13
Volgens mij is het helemaal niet mogelijk om op een Intel mobo een proc. over te klokken. Dat mobo herkent de procs gewoon en zorgt voor de goeie instellingen... Het veranderen van die instellingen is volgens mij niet mogelijk, ook niet door pin B21 af te plakken... (correct me if I'm wrong) Het is in ieder geval te proberen...

Verwijderd

Ik heb ook een DELL Dimension XPS D300 maar met een PII-233 erin, een nieuwere BIOS van DELL er in Dxxx_09 en het bleek een jumperless moederbord te zijn, dus toen kon ik na de CONFIG jumper omgezet te hebben, in de BIOS kiezen tot en met 366MHz, nog te weinig naar m'n smaak, toen maar op de beurs een MSI-6163PRO (Jumperless en RaceBus)aangeschaft met Celeron 500 en een Slocket, en daar ben ik ff een paar dagen zoet mee om die schakelaar en de Rest etc. om te solderen, want ik vind die DELL wel een mooie kast.
Misschien dat ik jullie na een paar dagen kan melden dat ik op 650MHz zit(stille hoop!), maar het mobo wat er in zat was een door Intel gemaakte DELL 440LX, niet zo vel mee te beginnen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Harry;
geen problemen met de non-standaard voeding gehad?

Verwijderd

Nee, Retardo, Voordat ik aan iets begin ga ik altijd met de Digitale Multimeter in dit geval de grijze plug die van het front loopt naar het mobo doormeten, en ben er achter gekomen dat de 3 en 4 van rood af de POWER is, gewoon MAAK, en de 1 en 2 aan de achterkant is de reset, BREEK, en de eerste 2 van de flat kabel aan de voorkant is de powerLED, en de achterste twee de HD LEDS, dus gewoon even verlengen en naar de des betreffende punten op het standaard Mobo brengen.

Ik wist al van vele Aopen HX08 bezitters(heb ik ook, maar dan gewoon alleen ATX stekker) dat veel uitvoeringen bestaan met een extra halve AT(zo noem ik het maar even) stekker, dat heeft die DELL ook, maar die laat ik er gewoon bij hangen, het is wel iets speciaaals die DELLs, Compaqs etc... ;)
Pagina: 1