[XP] chkdsk loopt vast bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een XP client die niet meer doorstart. Het XP logo blijft oneindig zichtbaar. Ik heb een herinstallatie gedaan over de bestaande versie heen maar geen effect. Heb geprobeerd om chkdsk uit te voeren aangezien er waarschijnlijk wat bad sectors opzitten. Probleem waar ik tegen aanloop is dat chkdsk (/r) blijft hangen.

Ik heb hem eerst dagen aan laten staan en blijf hij op 62% hangen nu hetzelfde op 64%.

Iemand hier een oplossing voor/is er een alternatief tooltje wat ik kan gebruiken waar iemand ervaring mee heeft?

Dank!, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 16:32
Kan je de HDD nog wel benaderen?

Wat je kan proberen om een van de live cd's van de bekende merken te gebruiken.
Hier kan je dan kijken of je HDD nog "leesbaar" is, en maak hiervan desnoods een back-up.

Ik weet niet welk "MERK" de HDD is ?;-) je hebt op verschillende site's van het eigen merk tools staan op de HDD zelf te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Disk is nog wel benaderbaar, anders zou ik hem ook niet kunnen starten en zou je het boot logo ook niet kunnen zien.Het is een HP, zit ook een diagnostics tool in bij opstarten en die geeft alleen een read error aan maar kan niet repairen ofzo. Ik zie zo niet welk merk disk het is, dan zou ik hem even open moeten halen.

Dank voor je antwoord,

Het is een Toshiba disk en lees op verschillen de plekken dat die geen eigen diagnostics tool aanbieden :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels opgelost met een universeel tooltje die sectoren kon repareren/overslaan.

Chkdsk loopt nu wel door, :*)