[Ubuntu] Squid + Single Sign On?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deguchi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:18
Beste tweakers,

Na wat google werk ben ik er nog niet wijs uitgekomen, dus vroeg ik mij af of jullie soms kunnen helpen.

Ik tracht informatie te vinden over Single Sign On via een Active Directory server voor Squid (Squid3). Ik vind hier echter niet direct iets over terug.
Het koppelen van Squid aan AD via LDAP lukt (is nu ook niet bepaald moeilijk), maar ik zou graag een Single Sign On systeem willen dat voor Windows gebruikers gewoon hun login gepushed wordt naar Squid, zodat als ze willen surfen ze geen login-venster te zien krijgen.

Is dit mogelijk? Zo ja, wat zou ik hier allemaal voor nodig hebben (OpenLDAP?). En de belangrijkste vraag: wat moet ik juist instellen in het configuratiebestand van Squid.

Indien het niet mogelijk is met Squid, mag er altijd een voorstel gedaan worden naar andere gratis proxy services. Ik ken echter alleen Squid voor Linux, daarmee dat ik het liever hiermee probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

via google gevonden: http://tom.knaupp.com/200...oxy-and-active-directory/

zoekterm: single sign on squid

misschien dat het werkt? (of had je deze zelf al gevonden, dat kan ik niet opmaken uit je google werk)
ik ben wel geinterreseerd in deze oplossing, wil het namelijk zelf ook in gaan zetten....

[ Voor 36% gewijzigd door WPN op 09-07-2010 09:26 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 11:44
Ik weet dat er in de squid wiki het volgende configuratie voorbeeld staat:

http://wiki.squid-cache.o...te/WindowsActiveDirectory

Ik durf alleen niet te zeggen of dit SSO is. Hopelijk kun je hiermee een eind uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deguchi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:18
Bedankt. Heb er blijkbaar overgekeken in mijn google resultaten :s (stond bij mij niet op de eerste pagina, waarschijnlijk daarmee)
Ga ik zeker en vast eens uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
je gebruikt ldap voor het verkrijgen van gebruikers gegevensen kerberos voor het authenticeren van je gebruikers op de squid doos.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3