Toon posts:

Internetproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. Als ik mijn Pc gebruikt, valt na een tijd mijn internet uit. Ik hoor dan het usbconnectie-geluid, dat aan en uit gaat, en dan is mijn internetverbinding weg... Ook werkt mijn toetsenbord niet meer als ik dat hoor. Conclusie, ik kan enkel heropstarten en heb terug mijn toetsenbord + internet. Iemand énig idee hoe ik dit fix? Ik kom er zelf niet uit, heb al veel gegoogled zonder enig succes so far..

2. Sinds een grote week is ons internet énorm traag internet. Dit op de Pc die aan de router hangt, mijn MacBook, mijn zus haar laptop en op mijn desktop. We hebben al een nieuwe ontvanger gekocht voor mijn desktop, deze werkt evengoed als mijn oude die minder snel was, het internet is nog steeds even traag bij mij. Nu hadden we dan naar onze provider (Belgacom) gebeld, die zei dat de lijn perfect in orde was, geen enkel probleem. Gisteren dan maar een nieuwe router gekocht, namelijk deze, deze kregen we niet eens via internet verbonden. We weten niet goed hoe we de oude router (een Philips) moeten verwijderen om dan deze juist aan te sluiten én verbinden met internet. Het aansluiten is gelukt voor zover ik denk, maar het verste dat we kwamen was dat we géén telefoon meer hadden (dit zit bij onze oude router) en dat we géén internet hadden (die nieuwe router konden we geen internetverbinding mee zoeken/maken en de telefoon hebben we geen flauw benul van hoe we die daarop aansluiten).

Misschien dat jullie me kunnen helpen met deze problemen, want ze zijn echt knaplastig en worden er zelf gek van..

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

1) We zijn geen helpdesk, met problemen zul je eerst zelf naar oplossing moeten zoeken. (heb je dit gedaan dan zet je het erbij)

2) Heb je problemen waar je totaal niet uitkomt en je hebt van alles geprobeerd en gedaan wees dan specifieker, wij kunnen niet ruiken wat voor je pc je hebt of besturingssysteem of router (en linken plaatsen naar hardware hebben de meest een gruwelijke hekel aan)

3)Mijn advies zou zijn bel de lokale IT'er op en laat die er na kijken, je ISP is verantwoordelijk tot aan de modem de rest is voor eigen rekening.

[ Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 09-07-2010 04:55 ]

Si vis pacem, para bellum

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:01

D4NG3R

kiwi

:)

Als het na het modem met de door hun geleverde hardware alles nog niet werkt, zullen ze toch echt erachteraan moeten...
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 04:38:
Ik hoor dan het usbconnectie-geluid, dat aan en uit gaat, en dan is mijn internetverbinding weg... Ook werkt mijn toetsenbord niet meer als ik dat hoor.
Dat USB Disconnect geluidje is dus van je toetsenbord...

Hoe is de connectie op alle andere systemen VOORDAT je al het nieuwe spul kocht?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
TerreurBV schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 04:53:
1) We zijn geen helpdesk, met problemen zul je eerst zelf naar oplossing moeten zoeken. (heb je dit gedaan dan zet je het erbij)

2) Heb je problemen waar je totaal niet uitkomt en je hebt van alles geprobeerd en gedaan wees dan specifieker, wij kunnen niet ruiken wat voor je pc je hebt of besturingssysteem of router (en linken plaatsen naar hardware hebben de meest een gruwelijke hekel aan)

3)Mijn advies zou zijn bel de lokale IT'er op en laat die er na kijken, je ISP is verantwoordelijk tot aan de modem de rest is voor eigen rekening.
1) We hebben zelf de hele week al gezocht naar een oplossing, dat staat er ook vermeld, anders hadden we geen nieuwe router gekocht e.d.

2) 3 Pc's Windows Vista + 1 MacBook met OSX Leopard, mijn eigen Pc is een ASPIRE M5201 en de router is, zoals vermeld staat, van Philips.

3) Dat hebben we geprobeerd, maar die is op vakantie, dus moeten we wachten tot hij terug is, alleen weten we niet wanneer deze terug is.
D4NG3R NL schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 05:24:
Dat USB Disconnect geluidje is dus van je toetsenbord...

Hoe is de connectie op alle andere systemen VOORDAT je al het nieuwe spul kocht?
De verbinding op de andere systemen blijft wel aan, maar daar is het internet ook zeer traag.
Dit was al een tijdje, vandaar dat we een nieuwe wireless adaptar gekocht hebben voor mijn Desktop, en nu gister een nieuwe router (maar die werkt niet (althans we krijgen hem niet aangesloten).

Dat USB geluid dat ik hoor is niet enkel van mijn toetsenbord, want in het begin hoorde ik ook dat geluid dat hij disconnect en terug connect (zit nog geen seconde tussen), en dan was eerst altijd enkel mijn internetverbinding weg. Na een tijd deed hij ook mijn toetsenbord uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 09:11 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Update alle drivers en ook de firmware op de linksy WR610N.

En modem en router aansluiten eerst de modem afsluiten de oude router afsluiten, modem weer aan zetten volledig oplaten starten dan de stroom op de router zetten als die klaar is pas de Lan stekker in de router steken.

Si vis pacem, para bellum

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Branden je lampjes van je netwerkkabel nog? Of is dit draadloos? (nogmaals, exact vertellen hoe je spul in elkaar zit kan helpen.) Als je nog (bedraad) netwerk connectie hebt binnen je netwerk kun je wellicht via remote desktop nog kijken wat er op de PC aan de hand is.

Is het draadloos met een dongle? Maakt misschien een USB apparaat kortsluiting? Kun je logs terug vinden? (eventviewer).

2. Van dat alles waar jij geen flauw benul hebt is het bijna onmogeleijk op een forum te helpen. jammer.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:01

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:10:
De verbinding op de andere systemen blijft wel aan, maar daar is het internet ook zeer traag.
Dit was al een tijdje, vandaar dat we een nieuwe wireless adaptar gekocht hebben voor mijn Desktop, en nu gister een nieuwe router (maar die werkt niet (althans we krijgen hem niet aangesloten).

Dat USB geluid dat ik hoor is niet enkel van mijn toetsenbord, want in het begin hoorde ik ook dat geluid dat hij disconnect en terug connect (zit nog geen seconde tussen), en dan was eerst altijd enkel mijn internetverbinding weg. Na een tijd deed hij ook mijn toetsenbord uit.
Dat geluidje word alleen afgespeeld wanneer een USB Device disconnect...

Hoe zijn de verbindingen bedraad? Want ik zie negens of je dit al geprobeert hebt..

Zit tevens wel erg in te denken dat je toetsenbord kortsluiting maakt, probeer eens een ander toetsenbord aan te sluiten en kijk of hij dan weer ineens eruit pleurt. Of probeer eerst een andere USB aansluiting.
spuit elf 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 09-07-2010 15:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1