Toon posts:

[Android keyboard] Mogelijkheid instellen Aziatische talen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

na lang googlen geen antwoord gevonden op de volgende vraag:

ik gebruik op een iPod Touch naast elkaar het westerse toetsenbord, een Japans en een Koreaans toetsenbord. Het instellen van de verschillende keyboards, alsmede het switchen gaat heel rap en vloeiend.

Is dit op een Android telefoon ook ingebouwd (taalkeuze) en werkt het omschakelen soepel zoals bv. op iOS? Sommige websites hebben het over het downloaden van nieuwe toetsenborden, en dat er maar een taal in hun telefoon zit standaard.

Omdat die iPhones zo reteduur zijn denk ik aan een Desire, maar ik kan er niet achter komen of de interface mijn multi-language behoeften gaat ledigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:06:
[..]

Omdat die iPhones zo reteduur zijn denk ik aan een Desire, maar ik kan er niet achter komen of de interface mijn multi-language behoeften gaat ledigen.
Ze zijn er wel alleen dan zouden ze geínstalleerd moeten worden. Switchen tussen de keyboards gaat redelijk snel.

Doe eens een zoekopdracht op google met : japanese and korean keyboard android dan kom je wel wat antwoorden tegen.. ;)

Deze bijvoorbeeld

En deze

En nog één

Veel plezier met je Desire... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 15:11

dread

Sluwe vlaming

Dit is echt fantastisch. Heb ik ook nodig zodat mijn vriendin weer japans kan schrijven.. THx

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de tips, Heppieboeddah. Ik had al eens gezien dat er keyboards down te loaden zijn, maar dit bevestigd een beetje wat ik al dacht: uit de doos, "native", zitten er dus geen exotische toetsenborden in die Android telefoons. Of misschien is dat juist het punt van Android: uitbreidbaarheid.

Het is een beetje een gok om een telefoon te kopen en dan te hopen dat er een third-party input methode bijzit die lekker werkt. Dat is het voordeel aan Apple (zowel OS X als iOS), dat je gewoon door de boel in te stellen uit de doos meteen en zeker aan het werk kunt. Die input methodes doen het namelijk prima voor algemeen gebruik.

Ik zal nog eens wat doorstuderen op die uitbreidingen die er te krijgen zijn, of eens proberen of er in de winkel eentje (bv. zo'n Desire) werkend te zien is.

@dread: als je meisje d'r ervaringen eens laat weten met die toetsenborden zou dat wel leuk zijn.