hij zegt bij mij mkfs.ext2: applet not found wat houdt dat in?
Verwijderd
Dus dat is de bovenste map in je explorer..Obl1viA schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:24:
[...]
die 2 files moeten in de root van je interne SD kaart staan.
Als ik nu (wederom via adb) de commands ingeef krijg ik bij
code:
1
| busybox mkfs.ext2 /dev/loop0 |
als respond "
code:
"...1
| mkfs.ext2: applet not found |
En bij googlen van de foutmelding kreeg ik de post boven me.. Loophole!
Maargoed, het hint dus naar de partitieindeling, ext2..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 15:43 ]
Verwijderd
getal nul, de reactie van shell is ook op de app die wordt aangeroepen....Oyster schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:44:
Lijkt op een typfout. Weet je zeker dat je loop0 [loopnull] hebt ipv loopO?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 15:45 ]
Probeer eens een andere versie van BusyBox, welke heb je nu?Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:45:
[...]
getal nul, de reactie van shell is ook op de app die wordt aangeroepen....
Lees dit maar.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:50:
1.18,
Kan ik downgraden en zoja, waar haal ik 'et? Ik heb 1.8 via de market..
http://forum.xda-develope...read.php?t=748596&page=23
Misschien interessant voor na de handleiding voor het flashen op pagina 1??
Interne SD Lagfix (9 augustus 2010)
Stap 1 -Busybox 1.17.1 geinstalleerd > eerste post op pagina 2
Stap 2 -Toestel geroot > link
Stap 3 -Busybox geinstalleerd (via toepassingen>logo'tje)
Stap 4 -Op de market "Android Terminal Emulator" geinstalleerd
Stap 5 -De twee files in de root van de interne SD gezet > link
Stap 6 -USB op foutopsporing gezet en aangesloten
Stap 7 -Android terminal emultator opgestart en het script ingevoerd zonder adb shell> link
Voor alleen rooten zie > link
Kom nu op 2260 uit in quadrant overigens
En merkbaar sneller, vooral met email / twitter / internet
Stap 7 -Android terminal emultator opgestart en het script ingevoerd zonder adb shell> link
Kom nu op 2260 uit in quadrant overigens
Verwijderd
Ik heb de handleidingen allemaal gelezen, ook de hele thread op modaco.
Nu krijg ik: (sorry voor het crossposten, ook op modaco)
mv /system/bin/playlogos1 /system/bin/playlogosnow
cp /sdcard/playlogos1 /system/bin/playlogos1
chmod 755 /system/bin/playlogos1
Nu krijg ik: (sorry voor het crossposten, ook op modaco)
mv /system/bin/playlogos1 /system/bin/playlogosnow
code:
1
| failed on /system/bin/playlogos1 no such file or directory |
cp /sdcard/playlogos1 /system/bin/playlogos1
code:
1
| cp: can't stat '/sdcard/playlogos1': No such file or directory |
chmod 755 /system/bin/playlogos1
code:
1
| unable to chmod /system/bin/playlogos1 |
Verwijderd
Waarom werkt die backspace niet bij die android terminal, wordt helemaal gek met die dikke klauwen van me, tik iets verkeerds in en dan kan ik het niet weghalen godver!
Uitkijken met Mimocans Fix hier ging ik het schip in. Firmware opnieuw erop moeten zetten toestel deed niks meer. Zeker niet de EXT4 van je SD kaart halen wat ik wel gedaan had...resultaat GS dood bijna
Tubes....It's what make music music!
Maar deze laatste fix heeft toch eigenlijk niks meer met ext4 te maken? Zover ik weet wordt er geen externe SD aangesproken voor deze fix en dus alles intern. Dmv. ext2 zover ik op kan maken uit de topics hieromtrent...silitek schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:21:
Uitkijken met Mimocans Fix hier ging ik het schip in. Firmware opnieuw erop moeten zetten toestel deed niks meer. Zeker niet de EXT4 van je SD kaart halen wat ik wel gedaan had...resultaat GS dood bijna
Deze lagfix werkt echt top hier, 2200+ in Quadrant met JM2. Een stuk beter dan de SD fix en het voelt ook sneller.lometje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:02:
Kom nu op 2260 uit in quadrant overigensEn merkbaar sneller, vooral met email / twitter / internet
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
En last but not least, je kan je SD weer helemaal benutten en de ruitme die voor de apps bedoelt is wordt nu ook gebruikt (naja halfTeam-RiNo schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:08:
[...]
Deze lagfix werkt echt top hier, 2200+ in Quadrant met JM2. Een stuk beter dan de SD fix en het voelt ook sneller.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Je kan het bestand nog groter maken door het script iets aan te passenwatercoolertje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:12:
[...]
En last but not least, je kan je SD weer helemaal benutten en de ruitme die voor de apps bedoelt is wordt nu ook gebruikt (naja half)...
Verder beschouw ik dit wel als een echte fix, de SD fix vond ik niet zo prettig omdat het toch je verwisselbare SD is. Overigens wel slecht dat het gewoon aan het gebruikte bestands systeem ligt, dat is iets wat Samsung ook makkelijk moet kunnen zien.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Ik ben niet te lui.watercoolertje schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:21:
[...]
Graag 100 euroDan zal ik er is over nadenken... zo stel je een vraag toch niet? Doe lekker zlef onderzoek ofso... Ben je daar te lui voor doe dan gewoon lekker niks ipv andere (nog net niet te bevelen) iets voor je te doen...
Maar jij blijkbaar wel te asociaal, je zou mensen ook kunnen helpen.
Als je dat niet wild hou dan je commentaar voor je! Forumvervuiling hebben we niets aan.
Maar het is blijkbaar voor jou te moeilijk om te begrijpen dat er ook beginnende Android gebruikers op dit forum zitten die door de vele informatie door de bomen het bos niet meer zien.
Verwijderd
Goed, hard reset. Format schijf, nieuwe MJ2 erop met Odin, en dan maar opnieuw proberen. Ben er helemaal klaar mee.
Crap, weer een betere lagfix
Dat wordt weer een uurtje backuppen, flashen, rooten, fixen etc. Ach, kan ik meteen JM5 proberen. Wat me wel bevalt is dat de externe sd kaart nu niet continu aangesproken wordt wat potentieel het batterijverbruik weer iets verbetert.
Nu alleen nog even uitvinden of ik de ext4 partitie op m'n sd kaartje kan wijzigen naar FAT32 en kan samenvoegen met de bestaande partitie zonder de data te verliezen, 10GB data met 5MB/s kopieren naar pc en daarna weer terug naar sd is ook niet alles
Nu alleen nog even uitvinden of ik de ext4 partitie op m'n sd kaartje kan wijzigen naar FAT32 en kan samenvoegen met de bestaande partitie zonder de data te verliezen, 10GB data met 5MB/s kopieren naar pc en daarna weer terug naar sd is ook niet alles
Verwijderd
Wereldrecord! Firmware, Rooten en Lagfix in 12 minuten, op de manier van Lometje. Alleen heb ik de one-click lag-fix gebruikt.
Er is ook een One-click unroot, maar dat was voor mij onnodig.
Vandaag kennelijk teveel met mn sgs zitten te fucken waardoor het bestandssysteem al in de war was.
Unmounten, formatteren en vervolgens de hele sessie doorlopen hebben dus het probleem opgelost.
Dank iedereen voor geduld en hulp!
- edit -
Q-score van 2186
Er is ook een One-click unroot, maar dat was voor mij onnodig.
Vandaag kennelijk teveel met mn sgs zitten te fucken waardoor het bestandssysteem al in de war was.
Unmounten, formatteren en vervolgens de hele sessie doorlopen hebben dus het probleem opgelost.
Dank iedereen voor geduld en hulp!
- edit -
Q-score van 2186
Mijn Galaxy S doet niets meer.
Kan geen USB verbinding meer maken.
In het beeldscherm krijg ik een telefoontje en een PC en een uitroepteken ertussen.
Kan wel in downloadmodus komen maar krijg niets geinstalleerd.
Wie zou mij aub kunnen helpen........
In het beeldscherm krijg ik een telefoontje en een PC en een uitroepteken ertussen.
Verwijderd
Ook gehad: Lees en voer stap 2 uit op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=723596.wout1976 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:58:
Mijn Galaxy S doet niets meer.
Ik kan geen recovery doen.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:00:
[...]
Ook gehad: Lees en voer stap 2 uit op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=723596.
Volume up + home + on/off lukt niet.
Kan alleen maar in download modus komen.
Of begrijp ik je verkeerd?
Verwijderd
Download modus is de goede modus.
Dan leg je hem aan je PC als ODIN is opgestart, en dan moet je opnieuw kunnen flashen.
Dan leg je hem aan je PC als ODIN is opgestart, en dan moet je opnieuw kunnen flashen.
Hij stopt bij:Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:14:
Download modus is de goede modus.
<ID:0/005> factoryfs.rfs
Bedankt trouwens dat je me helpt!
Verwijderd
Haha, sounds familliar.wout1976 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:15:
[...]
Hij stopt bij:
Download even een andere firmware (ook al ga je die niet gebruiken), en zet die op je telefoon. Daarna weer overschrijven met je huidige keuze.
never mind
[ Voor 103% gewijzigd door lometje op 09-08-2010 18:21 ]
Even wat stapjes die je kunt proberen:wout1976 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:15:
[...]
Hij stopt bij:
1. Koppel USB af, zet je toestel uit, verwijder je batterij en plaats deze weer terug, haal meteen je simkaartje uit het toestel en eventueel je externe sd kaartje
2. Reboot je pc
3. Start Odin en vul alle benodigde velden in met de juiste bestanden en zet Re-Partition aan
4. Start je toestel in downloadmodus (volume down + home + power)
5. Sluit je toestel op een andere USB poort weer aan
6. Start het flashen in Odin als je ziet dat je verbonden bent
[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 09-08-2010 18:25 ]
Gewoon opnieuw beginnen, even telefoon en Odin herstarten en gaan met die banaan
Het lijkt alsof ik verbonden ben in Odin.KneoK schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:21:
[...]
Even wat stapjes die je kunt proberen:
1. Koppel USB af, zet je toestel uit, verwijder je batterij en plaats deze weer terug, haal meteen je simkaartje uit het toestel en eventueel je externe sd kaartje
2. Reboot je pc
3. Start Odin en vul alle benodigde velden in met de juiste bestanden en zet Re-Partition aan
4. Start je toestel in downloadmodus (volume down + home + power)
5. Sluit je toestel op een andere USB poort weer aan
6. Start het flashen in Odin als je ziet dat je verbonden bent
Balkje is geel.
Maar de update gaat niet lopen en wordt niet groen.
vink repartition eens aan bij Odin en gebruik je de 512 PIT file?wout1976 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:33:
[...]
Het lijkt alsof ik verbonden ben in Odin.
Balkje is geel.
Geen paniek, zolang je nog in download mode kunt komen ben je nog redelijk veilig. Probeer eerst eens een andere firmware van samsung-firmwares.com. Doorloop nogmaals even rustig alle stapjes die ik hierboven heb gezet, uiteindelijk moet het wel lukken.wout1976 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:33:
[...]
Het lijkt alsof ik verbonden ben in Odin.
Balkje is geel.
Welke firmware probeer je op het moment ?
@Obl1viA >>> De pitfile die je gebruikt maakt niet uit, het flashen moet gewoon lukken. Afhankelijk van of je de juiste pitfile hebt gebruikt start je telefoon na het flashen wel of niet goed op. Het is dus wel belangrijk de juiste pitfile te gebruiken maar als het flashen al niet start dan is er iets anders aan de hand.
Edit: heb nu geflashed naar JM5, rooted en lagfixed, quadrant score van 2139
In het topic op XDA wordt overigens beweerd dat de nieuwe lagfix niet zou (mogen) werken maar ik merk toch duidelijk verschil, zelfs ten opzichte van de vorige sd lagfix. Zonder fixes start Aldiko Premium op in een seconde of 3, een boek openen duurt 30 secs. Met de sd lagfix start Aldiko vrijwel direct, een boek openen duurt een seconde of 10. Met de nieuwe lagfix start Aldiko vrijwel direct en het openen van een boek duurt nog geen seconde.
Verder merk ik dat bij een Market download de telefoon gewoon bruikbaar blijft. Bij vorige versies wilde de Market en de rest van het toestel nog weleens gaan haperen als er een download uit de Market aanstond, nu kan ik er drie tegelijk aanzetten en kan ik nog gewoon verder browsen in de Market.
Al met al ontzettend tevreden tot nu toe. Nog even kijken wat het op langere termijn doet.
[ Voor 58% gewijzigd door KneoK op 09-08-2010 19:49 ]
Verwijderd
en heb nu misschien wel een probleempje met internet. Na een minuutje of wat heb ik geen internet meer, ook market en appbrain enzo werken niet meer. Ik heb T-Mobile, APN staat goed.. Hopen dat het een T-Mobile storing is (ook niet onmogelijk), anders heb ik weer een klus erbij..
(Tijdens mijn geklungel vanmorgen, dus voor de lagfix, deed alles het nog wel gewoon..)
(Tijdens mijn geklungel vanmorgen, dus voor de lagfix, deed alles het nog wel gewoon..)
swipe uitzetten?Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:18:
Waarom werkt die backspace niet bij die android terminal, wordt helemaal gek met die dikke klauwen van me, tik iets verkeerds in en dan kan ik het niet weghalen godver!
Die heb ik eerder voorbij zien komen wifi probleem...en dat was tweaker TripleQ .Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:02:
en heb nu misschien wel een probleempje met internet. Na een minuutje of wat heb ik geen internet meer, ook market en appbrain enzo werken niet meer. Ik heb T-Mobile, APN staat goed.. Hopen dat het een T-Mobile storing is (ook niet onmogelijk), anders heb ik weer een klus erbij..
Opnieuw de boel geflash op pagina 21 zie zijn verhaal
Edit: JM5 draaiend momenteel, zonder lag tot heden. Trouwens ben even klaar met boot+lagfix.
GPS werkt supersnel nu!!. 32Gb kaartje besteld en onderweg misschien dat ik de lagfix nogmaals erover heen gooi. Voorlopig hou ik het zo..
Silitek heeft zo het vermoeden dat er binnenkort een firmware komt met lagfix en boot compleet
[ Voor 21% gewijzigd door silitek op 09-08-2010 19:26 . Reden: aanvullling ]
Sjongejongejonge, na een hele dag kloten uiteindelijk dan toch gelukt de lagfix te instaleren. Uiteindelijk na 4x flashen heb ik een schone jm5 met lagfix. Heb nu dan ook goede root-toegang en een busybox die nu wel instaleert. Ik heb echt zitten schelden voor mn pc om dat voor elkaar te krijgen.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Bij mij was het de volgende dag opgelost door opnieuw te flashen ja...silitek schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:18:
[...]
Die heb ik eerder voorbij zien komen wifi probleem...en dat was tweaker TripleQ .
Opnieuw de boel geflash op pagina 21 zie zijn verhaal..
Geen idee wat het was....
Overigens heb ik nu JP3(modaco's versie met root) + One Click Lag Fix...
Gewoon wat op die XDA pagina daarvan staat, en het werkte meteen (juiste busybox installeren + script draaien vanaf Windows)
Haal nu scores van 19xx met Quadrant...Niet zo snel als de 2.1 rom's dus, maarjah...Hij voelt snel en stabiel aan. Wat wil je nog meer?
Heb die snelle lagfix gedaan, foon rebooted, en nu geen wifi meer, blijft maar proberen om ip adres op te halen
Het is gelukt! hij doet het weer.
Bedankt voor de hulp.
Bedankt voor de hulp.
Nee hoor..Japperrrr schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:17:
2.2 + root = problems?
JP1 / JP2 zijn standaard al root, zonder dat je er wat aan hoeft te doen.
JP3 niet, maar daar is ook root op te zetten... Lees XDA maar...
En anders kan je ook altijd nog op modaco JP3 downloaden waar root al standaard in zit
heb een score van 2291 hier. XWJM5 + one click lag fix. Als ik nog dingen tegenkom zal ik ze hier posten. Tot die tijd heb ik een razendsnelle en (al een hele middag) stabiele SGS!
Damn ik ga niet meer flashen. Wacht tot officiele versie van Froyo released wordt haha weet je elke keer flashen is niet altijd goed voor jezelf hoor haha het is een verslaving
Lucky Goldstar
Echt hè hahaDJkim schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:44:
Damn ik ga niet meer flashen. Wacht tot officiele versie van Froyo released wordt haha weet je elke keer flashen is niet altijd goed voor jezelf hoor haha het is een verslaving
Heb ook die snelle lagfix gedaan met JM1.Bij de eerste benchmark had ik een score van 2200.
De score varieerd behoorlijk,zit nu weer op 1900.Waar is die score nu afhankelijk van.
De score varieerd behoorlijk,zit nu weer op 1900.Waar is die score nu afhankelijk van.
Waarschijnlijk komt dit door de IO benchmark, die duurt nu zo kort dat 1 lees/schrijf actie van een andere app de score al onderuit kan halen.kimone66 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:04:
Heb ook die snelle lagfix gedaan met JM1.Bij de eerste benchmark had ik een score van 2200.
Kan iemand mij vertellen hoe je die quadrant score kan meten?
De scores zie ik overal voorbij komen maar kan nergens een uitleg vinden.
2209lometje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:02:
Kom nu op 2260 uit in quadrant overigensEn merkbaar sneller, vooral met email / twitter / internet
Even niets...
Geniale lagfix is dit
Ik scoor ~ 2100 punten maar ik ben tevreden, Ik zit op JM5.
Die scoren rollen uit Quadrant. Is te vinden in de Marketwout1976 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:57:
Kan iemand mij vertellen hoe je die quadrant score kan meten?
Kon het niet laten toch maar one-click root+one click lagfix erop, en ja hoor...
Eigenlijk appeltje/eitje
2258 op JM5.
... Begint een beetje een verslaving te worden prutsen met de GS.
Eigenlijk appeltje/eitje
2258 op JM5.
Dat kan je met aardige zekerheid zeggen jaTeam-RiNo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:31:
[...]
Waarschijnlijk komt dit door de IO benchmark, die duurt nu zo kort dat 1 lees/schrijf actie van een andere app de score al onderuit kan halen.
Stock is met droidbench de totale score namelijk hier te zien (1177.3):
reviews: Sony Ericsson X10 Mini: een kleine stap vooruit
En na de fix kom ik op 32
En leuk dat quadrant omhoog is gegaan maar ik haalde voorheen overal bijna 56FPS constant en nu in veel test 5/10FPS lager tevens is me MFLOPS nu 3.5 ipv 8
[ Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 10-08-2010 09:34 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ik scoor nu 2145! Ik moet wel zeggen dat ik eerst mijn SGS heb ver****kt door de nieuwe fix te proberen i.c.m. Jp3 (froyo) nadat ik al de EXT4 fix had gedaan. Kreeg allerlei fouten op programma's. Daarna helemaal opnieuw begonnen, maar nu weer met 2.1.
Nu blijf ik er lekker vanaf totdat de officiele Froyo komt. Ik had trouwens wel gezien dat Quadrant bij de grafische test onder Froyo beter scoorde. Ik schat ongeveer in zo'n 5FPS meer dan onder 2.1. Waarschijnlijk zit in die gelekte Froyo een optimalisatie qua grafische drivers. Dat beloofd wel veel goeds straks. Als de software afgestemd gaat worden op de hardware, dan is deze telefoon echt een beest!
Nu blijf ik er lekker vanaf totdat de officiele Froyo komt. Ik had trouwens wel gezien dat Quadrant bij de grafische test onder Froyo beter scoorde. Ik schat ongeveer in zo'n 5FPS meer dan onder 2.1. Waarschijnlijk zit in die gelekte Froyo een optimalisatie qua grafische drivers. Dat beloofd wel veel goeds straks. Als de software afgestemd gaat worden op de hardware, dan is deze telefoon echt een beest!
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik hoop dat Samsung de gemaakte fixes ook nog implementeert als ze slim zijn!
Dan laat Samsung echt zien dat ze een goede community op willen bouwen
Samen met Samsung een goede telefoon maken, en onderhouden...
Goh, het zou de perfecte wereld zijn
Even niets...
Denk ook wel dat ze dat doen, zelfs nog beter als de nieuwste fix denk ik!FireDrunk schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:33:
Ik hoop dat Samsung de gemaakte fixes ook nog implementeert als ze slim zijn!
Gevonden! Thanx.DaMarcus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:02:
Geniale lagfix is ditIk scoor ~ 2100 punten maar ik ben tevreden, Ik zit op JM5.
[...]
Die scoren rollen uit Quadrant. Is te vinden in de Market
Maar of de waardes kloppen?
857 met quadrant.
Firmware: 2.1 -update 1
Baseband xxjm3
Kernel: 2.6.29. root@se-s603#2
Build: ECLAIR xwjm5
Klopt dit wel? als ik de waardes hier op het forum lees ...... heb ik weinig score.
Ben benieuwd hoeveel rek er nog inzit voor de developers !!..Op gegeven moment zit je aan het plafond.watercoolertje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:34:
[...]
Denk ook wel dat ze dat doen, zelfs nog beter als de nieuwste fix denk ik!
one-click lagfix wel met de juiste busybox uitgevoerd?...1.17.1wout1976 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:42:
[...]
Gevonden! Thanx.
Maar of de waardes kloppen?
857 met quadrant.
Firmware: 2.1 -update 1
Baseband xxjm3
Kernel: 2.6.29. root@se-s603#2
Build: ECLAIR xwjm5
Klopt dit wel? als ik de waardes hier op het forum lees ...... heb ik weinig score.
[ Voor 41% gewijzigd door silitek op 10-08-2010 09:45 ]
Nee, de fix is blijkbaar niet gelukt.wout1976 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:42:
[...]
Ik heb toch ook maar m'n telefoon geroot+lagfix.
Ik heb nul kennis van Linux, dus ik heb de one-click root + one-click lagfix gedaan
. Dit ging perfect! en was binnen 20 minuten klaar (hoewel het makkelijk in 5 minuten zou moeten kunnen)
Quadrant geeft bij mij een score van 2096.
One click root:
http://www.addictivetips....9000-with-a-single-click/
One click lagfix:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=749495
Alles gaat automatisch. Wel opletten: Het one-click-root programmaatje vraagt 1 keer om iets aan te klikken op je telefoon. Er staat dan iets van: "use volume down to scroll to 'reinstall packages' and click power button on the right to select that option".
Dat is misschien zo op de US versie. Op mijn apparaat moest ik op "install update.zip" clicken dmv de HOME button.
De impact die deze fix heeft op het apparaat is enorm! Alles gaat supersnel, veel sneller dan eerst. Vooral apps die veel data moeten inlezen gaan veel sneller. Het opstarten van Android market is nu 1 seconde, ipv soms 10 (zeker als je op "downloads" klikt, duurde het altijd een eeuwigheid om simpelweg alle geinstalleerde apps te laten zien)
EDIT:
Het mooie van de one-click methoden is dat er ook een unlagfix en een unroot standaard bijzitten (ook one-click natuurlijk
)
Ik heb nul kennis van Linux, dus ik heb de one-click root + one-click lagfix gedaan
Quadrant geeft bij mij een score van 2096.
One click root:
http://www.addictivetips....9000-with-a-single-click/
One click lagfix:
Alles gaat automatisch. Wel opletten: Het one-click-root programmaatje vraagt 1 keer om iets aan te klikken op je telefoon. Er staat dan iets van: "use volume down to scroll to 'reinstall packages' and click power button on the right to select that option".
Dat is misschien zo op de US versie. Op mijn apparaat moest ik op "install update.zip" clicken dmv de HOME button.
De impact die deze fix heeft op het apparaat is enorm! Alles gaat supersnel, veel sneller dan eerst. Vooral apps die veel data moeten inlezen gaan veel sneller. Het opstarten van Android market is nu 1 seconde, ipv soms 10 (zeker als je op "downloads" klikt, duurde het altijd een eeuwigheid om simpelweg alle geinstalleerde apps te laten zien)
EDIT:
Het mooie van de one-click methoden is dat er ook een unlagfix en een unroot standaard bijzitten (ook one-click natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Maarten21 op 10-08-2010 09:50 ]
Doe je het via de USB kabel en dan op je windows of op je telefoon zelf?
Het bestandje update.zip staat er wel op.
Genoemde methode behoort bij het rooten van je toestel, niks vreemds aanMaarten21 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:49:
Klopt, maar ik had zelf nog niet geroot en ik ben redelijk zonder kennis met deze methoden aan de slag gegaan. Op het moment dat je dan een melding krijgt om iets te doen wat je niet kan vinden, ben je toch wel verbaasd. Ik heb het er ook gewoon bijgezet ter informatie voor de volgende noob die dit wil doenDaMarcus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:54:
[...]
Genoemde methode behoort bij het rooten van je toestel, niks vreemds aan
Ja, eerst rooten met de zip..zie verhaal boven! How to!!wout1976 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:54:
[...]
Dan stel ik voor dat je je toestel opnieuw flasht en daarna de volgende stappen uitvoert:wout1976 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:54:
[...]
- Pas de One-Click-Root toe en lees hiervoor de guide op de site
- Installeer Busybox 1.17.1 op je Galaxy S (kopiëren naar interne SD-kaart en openen)
- USB-debuggingmode inschakelen. Hiervoor ga je naar Instellingen » Toepassingen » Ontwikkeling » Vinkje zetten bij USB-fouten opsporen.
- Daarna download je dit en pak je het uit
- Sluit je toestel aan op de PC en draai lagfixme.bat
- Terwijl het scriptje draait haal je even koffie op
Ik heb busybox 1.18. Kan dat het probleem zijn?DaMarcus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:08:
[...]
Dan stel ik voor dat je je toestel opnieuw flasht en daarna de volgende stappen uitvoert:Zo zou het moeten werken
- Installeer Busybox 1.17.1 op je Galaxy S (kopiëren naar interne SD-kaart en openen)
- USB-debuggingmode inschakelen. Hiervoor ga je naar Instellingen » Toepassingen » Ontwikkeling » Vinkje zetten bij USB-fouten opsporen.
En die lagfix, selecteer ik die met de muis op mijn PC?
An sich niet maar ik zou uit voorzorg 1.17.1 om Busybox als oorzaak van een niet werkende fix uit te sluiten 
De lagfix selecteer je inderdaad via de PC.
De lagfix selecteer je inderdaad via de PC.
[ Voor 17% gewijzigd door DaMarcus op 10-08-2010 10:20 ]
Dat kan!..maar hou je dan ook aan de de uitleg. Busybox 1.17.1 dus.wout1976 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:17:
[...]
Ik heb busybox 1.18. Kan dat het probleem zijn?
En ja beide one-click root+lagfix run je vanaf je PC..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=749495wout1976 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:17:
[...]
Ik heb busybox 1.18. Kan dat het probleem zijn?
Lees nu gewoon die eerste post eens rustig door....Wordt erg goed uitleg gegeven waarom 1.17.1 moet gebruiken
Is er nog een rom die je het beste kunt gebruiken i.c.m deze lagfix?
JM5 is best wel stabiel
Lucky Goldstar
Ik zou adviseren om de Froyo release nog even niet te doen. Dus elke 2.1 Rom volstaat.
Ik gebruik nu al Froyo sinds dat het er is...HellBeast schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:02:
Ik zou adviseren om de Froyo release nog even niet te doen. Dus elke 2.1 Rom volstaat.
Mijn ervaringen zijn er juist erg goed mee...
Heb het een aantal keer opnieuw geflasht, gewoon omdat ik van flashen hou, telkens andere versies etc..
Maar het valt mij daarbij wel op, dat de 2.2 roms eerst een beetje buggy zijn, wat vast lopers etc..Maar na een paar reboots heb je nergens meer last van, en werkt het perfect.
Overigens ook nog een tip als je met ext3/4 fix werkt. (Dus niet die fix die gisteren gekomen is)
Als je een andere firmware installeert, en de fix opnieuw toepast. Formatteer dan ook je ext partitie. Anders krijg je geheid force-closes
XWJM5 vind ik tot nu toe de lekkerste rom. Stabiel (geen enkele force close na 24uur) uitgebreid en snel.
Daar staat een verwijzing naar:TripleQ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:26:
[...]
Lees nu gewoon die eerste post eens rustig door....Wordt erg goed uitleg gegeven waarom 1.17.1 moet gebruiken
If you have made a mistake and run this without the right busybox, there may be a solution for you! Check out this post: http://forum.xda-developers.com/show...&postcount=187
Is verwijderen van de foute busybox genoeg of moet ik die commando's via terminal geven?
Helaas ben ik een beginner op Android, dus vol twijfels ......
Als je het oorspronkelijke script gerund hebt met een foute busybox, moet je idd zoals op jou link staat die commando's met adb geven...wout1976 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:26:
[...]
Daar staat een verwijzing naar:
If you have made a mistake and run this without the right busybox, there may be a solution for you! Check out this post: http://forum.xda-developers.com/show...&postcount=187
Is verwijderen van de foute busybox genoeg of moet ik die commando's via terminal geven?
Daarna de juiste busybox installeren, en dan het oorspronkelijke weer
[edit]
Mocht alles te moeilijk zijn.
Dan kan je nu die one-click-lagfix ook uitvoeren met een update.zip
zie:
http://forum.xda-develope...p?p=7585711&postcount=377
Pas die update.zip toe, en je kan met ASE (een programma die je dan krijgt) het script runnen.
Je hebt gelijk alle juiste versies
[ Voor 18% gewijzigd door TripleQ op 10-08-2010 11:33 ]
Maar verwijderd dat commando de foute busybox of moet dat dan ook nog via toepassingen beheren?TripleQ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:30:
[...]
Als je het oorspronkelijke script gerund hebt met een foute busybox, moet je idd zoals op jou link staat die commando's met adb geven...
Daarna de juiste busybox installeren, en dan het oorspronkelijke weer
Download de juiste busybox http://forum.xda-develope...p?p=7574130&postcount=229wout1976 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:26:
[...]
Daar staat een verwijzing naar:
Zet deze op je SD kaart en run de applicatie. Busybox opstarten en deze versie 1.17.1 installeren (onder balk klik) en je huidige versie vervangen.
In terminal hoef niks te doen wederom het zijn one-clicks run je van af PC in een MS-dos scherm...
Ik zal wel iets heel simpels over het hoofd zien maar na ruim 3 uur lezen wil ik toch nog wat vragen.DaMarcus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:08:
[...]
Dan stel ik voor dat je je toestel opnieuw flasht en daarna de volgende stappen uitvoert:Zo zou het moeten werken
Busybox 1.17.1 op je Galaxy S kopiëren naar interne SD-kaart en openen
Moet ik de .zip op de Galaxy zetten of uitgepakt en wel op de telefoon zetten?
Sorry voor de misschien noob vraag maar op een gegeven moment vlogen de tutorials en one click fixes me om de oren
one click root is wel gelukt (Superuser Machtiging icoon
I love watercooling
Dat heb ik dan ook niet helemaal goed verwoord
Je moet de .zip uitpakken op de PC, uit de .zip komt een .apk-bestand. Dit bestand moet je kopiëren naar de Galaxy S en vervolgens op dit .apk-bestand installeren
Of in market zoeken voor een zip-applicatie zodat je kunt unzippen op je GS...DaMarcus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:42:
Dat heb ik dan ook niet helemaal goed verwoordJe moet de .zip uitpakken op de PC, uit de .zip komt een .apk-bestand. Dit bestand moet je kopiëren naar de Galaxy S en vervolgens op dit .apk-bestand installeren
Nop!!..Hannes_ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:55:
Even voor de zekerheid, als je de lagfix uitvoert moet je niets backuppen toch ?
[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 10-08-2010 11:57 ]
Ik had met JP3 dat hij mijn interne SD kaart niet goed mounte onder Windows 7. Mijn Externe SD kaart ging wel goed, alleen was die read only. Ik kreeg met geen mogelijkheid bestanden erop.TripleQ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:10:
[...]
Ik gebruik nu al Froyo sinds dat het er is...
Mijn ervaringen zijn er juist erg goed mee...
Op verzoek: vanaf hier kan je direct Busybox 1.17.1 downloaden zonder je te hoeven registreren
DaMarcus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:57:
Op verzoek: vanaf hier kan je direct Busybox 1.17.1 downloaden zonder je te hoeven registreren
Gisteren binnen, net probleemloos naar JM5 ge-upgrade
Nu eerst weer even spelen en volgende stap root-en en lagfixes of zo...
Nu eerst weer even spelen en volgende stap root-en en lagfixes of zo...
Verwijderd
nOObmode: Als ik nu nieuwe firmware erop ga zetten (draai nu MJ2, maar MJ5 klinkt ook likkebaardend lekker) moet ik dan ook opnieuw rooten en/of lagfixen, of blijft de root en/of de lagfix onderliggend geinstalleerd?
Alles moet opnieuwVerwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:15:
nOObmode: Als ik nu nieuwe firmware erop ga zetten (draai nu MJ2, maar MJ5 klinkt ook likkebaardend lekker) moet ik dan ook opnieuw rooten en/of lagfixen, of blijft de root en/of de lagfix onderliggend geinstalleerd?
Nee, je mag weer overnieuw beginnen. Lagfix en root ben je kwijt. Behalve je back-ups of gegevens op je externe SD.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:15:
Verwijderd
Alsnog geen probleem; zeker met de one click root en one click lagfix.. Ik blijf ervaringen met interesse volgen!
Je interne SD-kaart wordt ook niet gewist hoor...silitek schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:27:
[...]
Nee, je mag weer overnieuw beginnen. Lagfix en root ben je kwijt. Behalve je back-ups of gegevens op je externe SD.
Klopt!!....TripleQ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:47:
[...]
Je interne SD-kaart wordt ook niet gewist hoor...
Na veel bloed, zweet en tranen is het dan eindelijk gelukt met al de fixes.
Valt nog niet mee als je van windows mobile afkomt en voor het eerst met android te maken krijgt maar aldoende leert men
Quadrant score van 2100 nu
Valt nog niet mee als je van windows mobile afkomt en voor het eerst met android te maken krijgt maar aldoende leert men
Quadrant score van 2100 nu
Kan iemand mij uitleggen hoe ik busybox geinstalleerd krijg. Heb nu stericson.busybox.apk gedownload. Is versie 1.17.1. Kom er maar niet uit.
Maakt dit lagfix script zelf een ext2/3/4 partitie aan of moet je nog wel een ext4 partitie aanmaken?
Over welke heb je hetbart_wbd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:35:
Maakt dit lagfix script zelf een ext2/3/4 partitie aan of moet je nog wel een ext4 partitie aanmaken?
Nadat je de APK geinstalleerd hebt, moet je bij je programma's 't opstarten...En dan op install drukken. Pas dan heb je de juiste geinstalleerdReverb_ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:35:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik busybox geinstalleerd krijg. Heb nu stericson.busybox.apk gedownload. Is versie 1.17.1. Kom er maar niet uit.
over die nieuwe die automatische..
RyanZAEXT2LagFix_ALPHA_1.zip
[ Voor 12% gewijzigd door bart_wbd op 10-08-2010 13:41 ]
Als je gewoon de handleiding leest, dan lees je dat het script een VIRTUELE partitie op je interne SD aanmaakt...bart_wbd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:39:
[...]
over die nieuwe die automatische..
[...]
Je moet gewoon doen wat er in het stappenplan staat...niks meer en niks minder
Ok, maar hoe installeer ik die apk? Via windows of via de telefoon. Heb hem sinds vandaag. Net geroot en geflashed. Nu wil ik de lagfix doen, maar moet met installeren van busybox beginnen, maar daar loop ik al vast.TripleQ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:38:
[...]
Nadat je de APK geinstalleerd hebt, moet je bij je programma's 't opstarten...En dan op install drukken. Pas dan heb je de juiste geinstalleerd
Heb de afgelopen dagen alle pagina van dit topic doorlopen, maar kon er niks over terug vinden, hoe ik een apk installeer. Het enige (' via toepassingen, dan logotje.')
Heb de volgende mappen op mijn telefoon:
Android, DCIM, Samsung en svox
So plz help
EDIT:
Gelukt, heb astro file manager gedownload en via daar geinstalled.
[ Voor 14% gewijzigd door Reverb_ op 10-08-2010 14:05 ]
oke! bedankt, dan formatteer ik alles eerst even om weer helemaal schoon te beginnen..TripleQ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:44:
[...]
Als je gewoon de handleiding leest, dan lees je dat het script een VIRTUELE partitie op je interne SD aanmaakt...
Je moet gewoon doen wat er in het stappenplan staat...niks meer en niks minder
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.