Is die JG5 firmware van Samsung zelf of van 1 of andere willekeurige harrie op het internet? Ik wil namelijk een SGS gaan kopen, maar ik heb geen zin om stuff van russische harries te gaan installeren
Heel erg bedankt! Hier was ik naar op zoek.. Het is inmiddels gelukt..Fixer schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:52:
[...]
Hier wordt een tamelijk makkelijke manier uitgelegd.
Is van Samsung zelf (Duitse Vodafone versie). Werkt prima en je kunt na installatie weer voor Nederlands kiezen.onox schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:57:
Is die JG5 firmware van Samsung zelf of van 1 of andere willekeurige harrie op het internet? Ik wil namelijk een SGS gaan kopen, maar ik heb geen zin om stuff van russische harries te gaan installeren
Zit zelf nog even te twijfelen welke custom rom ik ga installeren.
MoDaCo komt vandaag of morgen met R3 (die ook op JG5 zou moeten werken), maar SamSet schijnt ook een hele snelle (en mooie) rom te zijn.
Is hier toevallig iemand die ervaring heeft met SamSet?
PSN ID = Jorco
Hoi!
Na wat uurtjes napluizen, gepruts, geklungel, verbroken com connecties, 'bricked' GSM etc. heb ik eindelijk een foutloze JG5 erop geflashed met Odin. Daarna gerooted met Update.zip en daarna nog eens de SD lag fix erop gezet. Ik kreeg eerst een Quadrant score van 700+, nu van 1600+ en dat is duidelijk te merken in snelheid v/d menu's, opstarten van apps en zeker van apps die een database uitlezen en afspelen van 720p HD content... fantastisch!
Heb eerlijkheidshalve wel 2x opnieuw moeten flashen omdat ik een standaard app teveel heb verwijderd zodat ik foutmeldingen kreeg en/of constante forced closed. Kan alles nu, uit m'n kop, in een kwartiertje helemaal up to date maken!
Geduldig wachtend op Froyo 2.2.....
Na wat uurtjes napluizen, gepruts, geklungel, verbroken com connecties, 'bricked' GSM etc. heb ik eindelijk een foutloze JG5 erop geflashed met Odin. Daarna gerooted met Update.zip en daarna nog eens de SD lag fix erop gezet. Ik kreeg eerst een Quadrant score van 700+, nu van 1600+ en dat is duidelijk te merken in snelheid v/d menu's, opstarten van apps en zeker van apps die een database uitlezen en afspelen van 720p HD content... fantastisch!
Heb eerlijkheidshalve wel 2x opnieuw moeten flashen omdat ik een standaard app teveel heb verwijderd zodat ik foutmeldingen kreeg en/of constante forced closed. Kan alles nu, uit m'n kop, in een kwartiertje helemaal up to date maken!
Maar komt samsung zelf nu officieel ook nog met al deze updates, via KIES ofzo? Ik wil me best gaan verdiepen in het custom flashen maar als het iets later ook officieel komt dan heb ik wel even geduld. Wellicht kan de GS sneller maar ik vind hem momenteel goed genoeg.
Vraagje,
Die lag fix (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724251), kan ik deze nog uitvoeren op het moment dat de telefoon al helemaal geinstalleerd is ?(dus alle apps etc er al op staan). Of moet ik dit doen na een fresh install?
Die lag fix (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724251), kan ik deze nog uitvoeren op het moment dat de telefoon al helemaal geinstalleerd is ?(dus alle apps etc er al op staan). Of moet ik dit doen na een fresh install?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik zou zeggen maak dan meteen even een mooie tutorial zodat anderen er ook hun voordeel mee kunnnen doen.porto33 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:45:
Kan alles nu, uit m'n kop, in een kwartiertje helemaal up to date maken!
Ik krijg met mijn sandisk 16gb class 2 een nette score van 1473 punten. Class 2 hoeft dus niet perse slecht te zijn.DaMarcus schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:50:
[...]
Deze fix wil ik nog gaan toepassen, echter heb ik op dit moment een Class 2-kaartje in m'n Galaxy S zitten en dat doet me haast denken aan een no go. Ik houd het nog even op de Modaco-fix totdat ik er een Class 6-kaartje in heb zitten
Die kun je gewoon uitvoeren met behoud van al je apps en data als je de instructies netjes volgt.Michaelg schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:31:
Vraagje,
Bestaan er ook sandisk micro SDHC class 6 in 16 gb of 8 gb versie? ik kan namelijk nergens class 6 van sandisk vinden die groter zijn dan 4 gb. Wel van het merk Transcend van 8 en 16 gb, maar ik ben niet bekend met het merk. Iemand ervaringen met die geheugen?
* DaMarcus is er klaar mee 
Vanavond heb ik m'n Galaxy S geflasht richting JG5, ik zat voorheen op Modaco R2 (JG1). De reden dat ik wilde upgraden, is omdat ik gebruik wilde maken van de "stall"-fix zodat ik in Quadrant ook zo'n mooie score kon neerzetten
Enfin, na JG5 er op te hebben geflasht, heb ik vervolgens de kernel via Odin geupdate zodat deze ook ext3 pikte. Daarna heb ik het toestel geroot en meteen voorzien van de laatste versie van Busybox. Vervolgens wilde ik de SD-kaart partitioneren in een partitie van 2GB (ext3) en de rest als FAT32 (kaartje is 8GB groot). Daar had ik GParted of Paragon voor nodig. Na GParted te hebben gefikt op CD, besluit ik deze via de MB Pro op te starten en een poging te gaan wagen. Hmm... ik zie geen SD-kaart er tussen staan. Dan maar een reboot maar dat mocht ook niet baten. Goed, dan een HP er bij gepakt. Zelfde verhaal. Partities van de HDD ziet hij wel, SD-kaart niet. Dan maar Paragon op Windows. En die ziet ook niets
Ik heb het met meerdere SD-kaartjes getest en allen leiden tot hetzelfde probleem. Dus ik laat het wel voor wat het is maar dit is niet waar ik gehoopt had.

Vanavond heb ik m'n Galaxy S geflasht richting JG5, ik zat voorheen op Modaco R2 (JG1). De reden dat ik wilde upgraden, is omdat ik gebruik wilde maken van de "stall"-fix zodat ik in Quadrant ook zo'n mooie score kon neerzetten
Enfin, na JG5 er op te hebben geflasht, heb ik vervolgens de kernel via Odin geupdate zodat deze ook ext3 pikte. Daarna heb ik het toestel geroot en meteen voorzien van de laatste versie van Busybox. Vervolgens wilde ik de SD-kaart partitioneren in een partitie van 2GB (ext3) en de rest als FAT32 (kaartje is 8GB groot). Daar had ik GParted of Paragon voor nodig. Na GParted te hebben gefikt op CD, besluit ik deze via de MB Pro op te starten en een poging te gaan wagen. Hmm... ik zie geen SD-kaart er tussen staan. Dan maar een reboot maar dat mocht ook niet baten. Goed, dan een HP er bij gepakt. Zelfde verhaal. Partities van de HDD ziet hij wel, SD-kaart niet. Dan maar Paragon op Windows. En die ziet ook niets
Ik heb het met meerdere SD-kaartjes getest en allen leiden tot hetzelfde probleem. Dus ik laat het wel voor wat het is maar dit is niet waar ik gehoopt had.
Zou idd fijn zijn als je hier een tutorial voor kan maken (voor de leken onder onsporto33 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:45:
Hoi!
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
@DaMarcus
Ik kon in Ubuntu alles perfect formatteren.
misschien is een live cd een optie?
Ik kon in Ubuntu alles perfect formatteren.
misschien is een live cd een optie?
Je kunt van de GParted website (http://gparted.sourceforge.net/livecd.php) een uitgeklede linux boot cd downloaden van rond de 100MB waarmee je GParted partitioner kunt starten . Daarmee opstarten, de SD kaart in een kaartlezertje stoppen (je kunt het niet met je telefoon zelf doen) en partitioneren.DaMarcus schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:13:
* DaMarcus is er klaar mee
Vanavond heb ik m'n Galaxy S geflasht richting JG5, ik zat voorheen op Modaco R2 (JG1). De reden dat ik wilde upgraden, is omdat ik gebruik wilde maken van de "stall"-fix zodat ik in Quadrant ook zo'n mooie score kon neerzetten![]()
Eerst maak je de FAT32 partitie, daarna de EXT3 of EXT4 partitie (beide als primary partitie en eerst de FAT32, dan de EXT3 of EXT4 !!). Als 'ie klaar is dan formatteer je beide partities met GParted en daarna stop je het SD kaartje in je toestel en begin je met kopieren van de bestanden. Als alles klaar is de telefoon even rebooten en het moet in orde zijn.
Ik heb overigens de Market fix iets anders gedaan dan zoals het op Modaco of XDA staat, eigenlijk op dezelfde manier als het kopieren van de database. Zo heb je in ieder geval ook een backup van die bestanden op je toestel staan:
Dus in plaats van:
code:
1
2
3
4
| [...] to fix market issues: busybox mv /system/media /disk/ busybox ln -s /disk/media /system/media |
heb ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| adb shell su - busybox cp -rp /data/data /disk/ busybox mv /data/data /data/data.bak busybox ln -s /disk/data /data/data to fix market issues: busybox cp -rp /system/media /disk/ busybox mv /system/media /system/media.bak busybox ln -s /disk/media /system/media reboot |
gedaan. Zo kun je het makkelijker ongedaan maken door /data/data en /system/media weer leeg te maken en data.bak en media.bak weer te moven naar data en media.
Hartelijk dank voor jullie reacties 
Ondertussen ben ik al zover dat ik dankzij een Ubuntu live-cd 2 partities heb kunnen creëren waarbij ik 1GB heb vrijgehouden op de EXT3-partitie, Dit leek mij ruim voldoende. Alleen begrijp dat ik via ADB nog iets moet uitvoeren.
USB-debugging is ingeschakeld en ondertussen ben ik aan het uitvogelen hoe ik de met Android SDK en ADB aan de bak moet. Maar daar kom ik helaas nog niet verder in
Ondertussen ben ik al zover dat ik dankzij een Ubuntu live-cd 2 partities heb kunnen creëren waarbij ik 1GB heb vrijgehouden op de EXT3-partitie, Dit leek mij ruim voldoende. Alleen begrijp dat ik via ADB nog iets moet uitvoeren.
USB-debugging is ingeschakeld en ondertussen ben ik aan het uitvogelen hoe ik de met Android SDK en ADB aan de bak moet. Maar daar kom ik helaas nog niet verder in
Zo heb ik het ook nuporto33 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:45:
Hoi!
Tubes....It's what make music music!
Helden
* DaMarcus kijkt naar zijn scherm en ziet 1500 punten in beeld staan
* DaMarcus kijkt naar zijn scherm en ziet 1500 punten in beeld staan
Modaco custom ROM r3 is er. Ik ga dit eens proberen + mimocan zijn fix
edit: Werkt allemaal perfect. Ik heb een score van 1740
[ Voor 30% gewijzigd door Obl1viA op 22-07-2010 17:50 ]
er is ook weer een nieuwe firmware:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=732523
Verwijderd
Ja de I9000XWJF6 dat is dus blijkbaar de opvolger van onze officiele firmware de I9000XXJF3 ? (not sure)libero schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:28:
er is ook weer een nieuwe firmware:
Even afwachten of die ook beter is als de JG5. Tot zover heeft namelijk niemand problemen met de JG5 en is erg stabiel.
Snap ook niet dat de firmware zo lang duurt voordat het in KIES zichtbaar is... Beetje traag eigenlijk.
Btw.. straks bij Quadrant met android 2.2 boven de 2000 punten ?
Volgens mij is er geen wipe voor nodig, kan je dit bevestigen?Obl1viA schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:31:
Modaco custom ROM r3 is er. Ik ga dit eens proberen + mimocan zijn fix
Ik heb alles vanaf 0 gedaan dus zou het niet weten.bart_wbd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:55:
[...]
Volgens mij is er geen wipe voor nodig, kan je dit bevestigen?
Ik las op modaco forums dat mensen problemen hadden met het terug zetten van hun backups.
Verwijderd
Voor de mensen die voor het eerst willen flashen. Bekijk deze video's op youtube even:
Daarnaast heb je I9000XWJG5 firmware nodig van http://www.samsung-firmware.webs.com/
En misschien in de toekomst een andere versie.. Maar deze versie is stabiel.
-Fixt de stall/lagg bug
-Fixt de KIES bug. Kan nu weer goed connecten met KIES.
-Pinch to zoom in google maps helaas nog niet

Eerst KIES installeren vanwege de USB drivers.
Invullen in Odin3 software van samsung-firmware.webs.com:
pda: CODE_I9000XWJG5
phone: MODEM_I9000XXJG1
csc: CSC_I9000OXXJG4
PIT: s1_odin_20100512.pit
Repartition heb ik aangevinkt.
Haal je SIM en SD kaart eruit voordat je eraan begint.
Aansluiten op de PC en kijken of hij goed verbonden is.
Volume down + Opstart knop + Home knop.
Op start drukken bij Odin3.
p.s. op eigen risico.. Het is niet de officiële manier van updaten. Maar de updates zijn wel origineel van samsung zelf. (Als ik iets mis zeg het me..)
Daarnaast heb je I9000XWJG5 firmware nodig van http://www.samsung-firmware.webs.com/
En misschien in de toekomst een andere versie.. Maar deze versie is stabiel.
-Fixt de stall/lagg bug
-Fixt de KIES bug. Kan nu weer goed connecten met KIES.
-Pinch to zoom in google maps helaas nog niet
Eerst KIES installeren vanwege de USB drivers.
Invullen in Odin3 software van samsung-firmware.webs.com:
pda: CODE_I9000XWJG5
phone: MODEM_I9000XXJG1
csc: CSC_I9000OXXJG4
PIT: s1_odin_20100512.pit
Repartition heb ik aangevinkt.
Haal je SIM en SD kaart eruit voordat je eraan begint.
Aansluiten op de PC en kijken of hij goed verbonden is.
Volume down + Opstart knop + Home knop.
Op start drukken bij Odin3.
p.s. op eigen risico.. Het is niet de officiële manier van updaten. Maar de updates zijn wel origineel van samsung zelf. (Als ik iets mis zeg het me..)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 21:59 ]
Verwijderd
Wat bedoelt Paul met het volgende:
Nog maar even wachten dan of toch maar flashen?r3
Rebuilt with JG5 release. This will be the last 'overwrite release', next version will be a full ROM that does not require an Odin flash first.
waar komen deze 'officiele' samsung roms vandaan?
Heeft iemand misschien al de nieuwe I9000XWJM1 geprobeerd en valt deze te prevaleren boven de I9000XWJG5?
Nou nu moet je eerst nog een samsung firmware flashen, en pas daarna zijn firmware eroverheen gooien.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:10:
Wat bedoelt Paul met het volgende:
[...]
Nog maar even wachten dan of toch maar flashen?
Vanaf de volgende versie van hem, is dat eerste dus niet meer nodig. En is alles inclusief.
anyway,
zojuist ook de lag-fix toegepast.
I9000XWJG5 kaal: 921 punten
I9000XWJG5 + modaco R3 + lagfix 1107 punten. Heb een class 2kaartje erin zitten.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Hoe kan het dat dit nu nog niet mogelijk is?TripleQ schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:17:
[...]
Nou nu moet je eerst nog een samsung firmware flashen, en pas daarna zijn firmware eroverheen gooien.
Vanaf de volgende versie van hem, is dat eerste dus niet meer nodig. En is alles inclusief.
anyway,
I9000XWJG5 + modaco R3 + lagfix 1107 punten. Heb een class 2kaartje erin zitten.
Ik heb dezelfde vraag. Ik krijg mijn telefoon zaterdag en wil hem het liefst meteen upgraden naar de juiste firmware.kwiebus schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:16:
Heeft iemand misschien al de nieuwe I9000XWJM1 geprobeerd en valt deze te prevaleren boven de I9000XWJG5?
Is dit niet een beetje een lage score? Lees overal dat ze toch richting de 1500 gaan(of eroverheen).TripleQ schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:17:
[...]
anyway,
Mjah geen idee..Michaelg schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:50:
[...]
Is dit niet een beetje een lage score? Lees overal dat ze toch richting de 1500 gaan(of eroverheen).
Ik ben weer even opnieuw begonnnen.
I9000XWJG5 + root + lag fix
Geeft mij nu een score van 1127
Misschien is het kaartje gewoon te traag? Scandisk kaartje van 8gb, er staat een klein 2tje op. Ik neem aan dat het dan class2 is.
ach..verder voelt die wel gewoon snel aan..
Ik heb ook een class2 kaartje en haal 1740. Het is een Sandisk kaartje van 16 GB.TripleQ schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:04:
[...]
Mjah geen idee..
Ik ben weer even opnieuw begonnnen.
I9000XWJG5 + root + lag fix
Geeft mij nu een score van 1127
Misschien is het kaartje gewoon te traag? Scandisk kaartje van 8gb, er staat een klein 2tje op. Ik neem aan dat het dan class2 is.
ach..verder voelt die wel gewoon snel aan..
Heb het volgende gedaan:
JG5 + r3 Modaco + lagfix(mimocan)
Welke lagfix gebruik jij ?
@Obl1viA
Heb je de EXT 3/4-partitie geformatteerd of gelaten voor wat het is en het script via adb shell opnieuw uitgevoerd? Of enkel het script opnieuw uitgevoerd?
Heb je de EXT 3/4-partitie geformatteerd of gelaten voor wat het is en het script via adb shell opnieuw uitgevoerd? Of enkel het script opnieuw uitgevoerd?
@DMP.cc firmware flashen en custom roms gaat dat goed in ubuntu of heb je nog ergens windows voor nodig?
na het installeren van JG5 + R3 krijg ik geen verbinding meer met Kies. Iemand een oplossing?
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en versie I9000XWJM1 er op gezet. Ik moet nog kijken wat precies de verschillen zijn. Ik kan mij bijvoorbeeld niet herinneren dat het toestel standaard een Task Manager widget op het home screen had.Kaasje123 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:31:
[...]
Ik heb dezelfde vraag. Ik krijg mijn telefoon zaterdag en wil hem het liefst meteen upgraden naar de juiste firmware.
De eerste verbetering merk ik al, de GPS lijkt nu vooralsnog opeens als een speer te werken. Had ik met de standaard firmware problemen om een fix te krijgen en te houden, met deze firmware lijkt dit probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.
[ Voor 20% gewijzigd door kwiebus op 23-07-2010 00:18 ]
Ik had deze lagfix nog nooit toegepast dus eerst SD kaart geformateerd vervolgend FAT32 gemaakt van 14GB en dan EXT4 van 2GB groot. Kaartje terug in de telefoon en dan met Odin het bijhorende bestand erop gezet en dan via adb shell de commando's uitgevoerd. Alles dus vanaf 0 gedaan..DaMarcus schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:33:
@Obl1viA
Zelfde probleem hier!Jay-v schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:58:
na het installeren van JG5 + R3 krijg ik geen verbinding meer met Kies. Iemand een oplossing?
Misschien dan toch maar eens de nieuwe firmware(I9000XWJM1) proberen + lagfix
Wat er nieuw is:
Taskmanager
GPS zou beter zijn
Nieuwe lockscreen
Widget
Nieuwe liedjes
Nieuwe foto's
...
Foto's zijn van Daniel L @ Modaco

[ Voor 4% gewijzigd door Obl1viA op 23-07-2010 00:14 ]
Ik krijg nu niet het idee dat de class veel uitmaakt.Obl1viA schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:24:
[...]
Ik heb ook een class2 kaartje en haal 1740. Het is een Sandisk kaartje van 16 GB.
Heb het volgende gedaan:
JG5 + r3 Modaco + lagfix(mimocan)
Welke lagfix gebruik jij ?
Heb een 8 GB class 6 met JG5 + lagfix en haal met behoorlijk wat apps open 1707 en met geen apps open 1799.
Edit: iets later ook geen apps open en dan 1684, vreemd..
[ Voor 6% gewijzigd door Jorco op 23-07-2010 00:29 ]
PSN ID = Jorco
Heb ik zojuist zelf mogen ervaren en hierboven bevestigd.
JG5 + R3 + Standaard lag fix die er bij zit geven mij 957 punten...
Ik heb een tutorial gemaakt. Het is de eerste keer dat ik mijn Samsung flash, dus ik ben ook benieuwd naar de kritische opmerkingen van andere flashers hier. Zodra de tutorial op orde is mag die wat mij betreft naar de startpost. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Voorbereiding:
- De Samsung Galaxy S mag geen simlock hebben.
- De accu dient voor alle zekerheid vol te zijn.
- Controleer je huidige flash versie via de telefoon knop (links onder), toets *#1234# en noteer deze.
- Registreer via je PC internet browser op http://samsung-firmware.webs.com/ .
- Vergelijk de firmware versies met de genoteerde versie en bepaal of je een nieuwe nodig heb, download de gewenste firmware versie op http://samsung-firmware.webs.com/WEBPROTECT-samsungi9000.htm .
- Maak waar je dit nodig acht een backup van je data.
- Noteer de APN gegevens via instellingen > Draadloos en netwerk > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > kies het toegangspunt en noteer de waardes. Als het goed is komen deze overeen met http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/ .
Stap 1. Formateer de interne SD kaart via instellingen > sd-kaart en telefoonopslag > sd-kaart afmelden > sd-kaart formateren.
Stap 2. Zet de toestelinstellingen terug naar de fabriekstinstellingen via instellingen > Privacy > Standaard gegevens herstellen.
Stap 3. De tool om de firmware te flashen draagt de naam 'Odin'. Deze download je vanaf dezelfde pagina of de directe link http://www.multiupload.com/DLS7TWUVPY .
Stap 4. let op, de laatste firmware heeft problemen met s1_odin_20100513.pit , dat is echter de enige die op http://samsung-firmware.webs.com/ staat. s1_odin_20100512.pit kun je downloaden vanaf https://www.wuala.com/Sam....PIT%29/?key=AfzUZSU4SpKU .
Stap 5. Zorg dat het Samsung KIES programma is geinstalleerd. Heb je die nog niet, dan kun je deze downloaden vanaf http://www.samsungapps.com/about/onPc.as .
Stap 6. Pak alle RAR bestanden uit. Dit kan o.a. met bijvoorbeeld het programma winrar.
Stap 7. Start het ODIN programma.
Stap 8. Klik op de PIT button en selecteer het gedownloade PIT bestand.
Stap 9 Klik op de PDA button en kies het .tar bestand met 'CODE' erin verwerkt en dat is uitgepakt vanuit de firmware .rar.
Stap 10. Klik op de PHONE button en kies het .tar bestand met 'MODEM' erin verwerkt als deze aanwezig is.
Stap 11. Klik op de CSC button en kies het .tar bestand met 'CSC' erin verwerkt als deze aanwezig is.
Stap 12. Vink re-partition aan.
Stap 13. Zorg dat de telefoon uit staat. Verwijder de accu, simkaart en indien aanwezig externe SD kaart. Plaats de accu terug.
Stap 14. Houdt de volgende 3 toetsen tegelijk ingedrukt. Volume omlaag, middelste (home) toets en aan/uit toets. Er verschijnt een scherm 'Downloading'.
Stap 15. Plaats de USB kabel.
Stap 16. Klik op start en wacht tot het linker hokje bovenin groen is met het woord 'pass'.
Tussendoor verschijnt bij message box ongeveer het volgende
<ID:0/004> Added!!
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> Set PIT file..
<ID:0/004> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> factoryfs.rfs
<ID:0/004> cache.rfs
<ID:0/004> dbdata.rfs
<ID:0/004> boot.bin
<ID:0/004> Sbl.bin
<ID:0/004> param.lfs
<ID:0/004> zImage
<ID:0/004> modem.bin
<ID:0/004> Removed!!
- Het geheel duurt circa 2,5 minuten waarbij factoryfs het langst duurt (circa 1,5 minuut)
- Tussendoor verschijnt een blauwe status balk op de samsung.
- De eerste opstart (boot) na het flashen geeft enkele commando's weer. Wacht hierbij af.
- De tweede opstart geeft weer het bekende filmpje/geluidje maar duurt wat langer dan gebruikelijk, circa 1 minuut.
Stap 17. Na de 2de opstart zet je het toestel op de bekende manier uit.
Stap 18. Verwijder de accu en plaats de simkaart en eventuele externe SD kaart terug. Plaats de accu terug
Stap 19. Zet het toestel aan. De firmware update is afgerond.
Stap 20. Stel de APN instellingen in die je bij de voorbereiding hebt genoteerd via instellingen > Draadloos en netwerk > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten . Mocht je de instellingen niet genoteerd hebben dan kun je ook kijken bij http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/
- Zet eventueel de gemaakte backup terug.
Voorbereiding:
- De Samsung Galaxy S mag geen simlock hebben.
- De accu dient voor alle zekerheid vol te zijn.
- Controleer je huidige flash versie via de telefoon knop (links onder), toets *#1234# en noteer deze.
- Registreer via je PC internet browser op http://samsung-firmware.webs.com/ .
- Vergelijk de firmware versies met de genoteerde versie en bepaal of je een nieuwe nodig heb, download de gewenste firmware versie op http://samsung-firmware.webs.com/WEBPROTECT-samsungi9000.htm .
- Maak waar je dit nodig acht een backup van je data.
- Noteer de APN gegevens via instellingen > Draadloos en netwerk > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > kies het toegangspunt en noteer de waardes. Als het goed is komen deze overeen met http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/ .
Stap 1. Formateer de interne SD kaart via instellingen > sd-kaart en telefoonopslag > sd-kaart afmelden > sd-kaart formateren.
Stap 2. Zet de toestelinstellingen terug naar de fabriekstinstellingen via instellingen > Privacy > Standaard gegevens herstellen.
Stap 3. De tool om de firmware te flashen draagt de naam 'Odin'. Deze download je vanaf dezelfde pagina of de directe link http://www.multiupload.com/DLS7TWUVPY .
Stap 4. let op, de laatste firmware heeft problemen met s1_odin_20100513.pit , dat is echter de enige die op http://samsung-firmware.webs.com/ staat. s1_odin_20100512.pit kun je downloaden vanaf https://www.wuala.com/Sam....PIT%29/?key=AfzUZSU4SpKU .
Stap 5. Zorg dat het Samsung KIES programma is geinstalleerd. Heb je die nog niet, dan kun je deze downloaden vanaf http://www.samsungapps.com/about/onPc.as .
Stap 6. Pak alle RAR bestanden uit. Dit kan o.a. met bijvoorbeeld het programma winrar.
Stap 7. Start het ODIN programma.
Stap 8. Klik op de PIT button en selecteer het gedownloade PIT bestand.
Stap 9 Klik op de PDA button en kies het .tar bestand met 'CODE' erin verwerkt en dat is uitgepakt vanuit de firmware .rar.
Stap 10. Klik op de PHONE button en kies het .tar bestand met 'MODEM' erin verwerkt als deze aanwezig is.
Stap 11. Klik op de CSC button en kies het .tar bestand met 'CSC' erin verwerkt als deze aanwezig is.
Stap 12. Vink re-partition aan.
Stap 13. Zorg dat de telefoon uit staat. Verwijder de accu, simkaart en indien aanwezig externe SD kaart. Plaats de accu terug.
Stap 14. Houdt de volgende 3 toetsen tegelijk ingedrukt. Volume omlaag, middelste (home) toets en aan/uit toets. Er verschijnt een scherm 'Downloading'.
Stap 15. Plaats de USB kabel.
Stap 16. Klik op start en wacht tot het linker hokje bovenin groen is met het woord 'pass'.
Tussendoor verschijnt bij message box ongeveer het volgende
<ID:0/004> Added!!
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> Set PIT file..
<ID:0/004> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> factoryfs.rfs
<ID:0/004> boot.bin
<ID:0/004> Sbl.bin
<ID:0/004> param.lfs
<ID:0/004> zImage
<ID:0/004> modem.bin
<ID:0/004> Removed!!
- Het geheel duurt circa 2,5 minuten waarbij factoryfs het langst duurt (circa 1,5 minuut)
- Tussendoor verschijnt een blauwe status balk op de samsung.
- De eerste opstart (boot) na het flashen geeft enkele commando's weer. Wacht hierbij af.
- De tweede opstart geeft weer het bekende filmpje/geluidje maar duurt wat langer dan gebruikelijk, circa 1 minuut.
Stap 17. Na de 2de opstart zet je het toestel op de bekende manier uit.
Stap 18. Verwijder de accu en plaats de simkaart en eventuele externe SD kaart terug. Plaats de accu terug
Stap 19. Zet het toestel aan. De firmware update is afgerond.
Stap 20. Stel de APN instellingen in die je bij de voorbereiding hebt genoteerd via instellingen > Draadloos en netwerk > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten . Mocht je de instellingen niet genoteerd hebben dan kun je ook kijken bij http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/
- Zet eventueel de gemaakte backup terug.
[ Voor 1% gewijzigd door Jurjen de Vries op 26-07-2010 17:39 . Reden: Repartition toegevoegd. Was ik inderdaad vergeten. Bedankt @Jorco ]
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
Eerste test 8 GB class 6 met WJM1 + lagfix geeft 1706. Ongeveer hetzelfde dus als de vorige firmware. Ziet er net iets mooier uit, verder weinig verschillen ontdekt. Taakbeheer ziet er netjes uit (geeft mooi overzicht van vrij geheugen en kan makkelijk applicaties beëindigen, verder staan er tips over accugebruik). Verder prettig dat het irritante vodafone-logo weg is.
R3 ga ik morgen proberen ergens te downloaden, heb weinig zin om daar 10 dollar voor neer te leggen.
Mooie tutorial hierboven alhoewel de lagfix en repartition naar mijn mening zeker benoemd moeten worden!
Edit: De kant-en-klare-versie van r3 is wel héél makkelijk te downloaden zonder iets te hoeven betalen
R3 ga ik morgen proberen ergens te downloaden, heb weinig zin om daar 10 dollar voor neer te leggen.
Mooie tutorial hierboven alhoewel de lagfix en repartition naar mijn mening zeker benoemd moeten worden!
Edit: De kant-en-klare-versie van r3 is wel héél makkelijk te downloaden zonder iets te hoeven betalen
[ Voor 8% gewijzigd door Jorco op 23-07-2010 01:29 ]
PSN ID = Jorco
Ik kan na het flashen van de nieuwste firmware de NOS teletekst applicatie niet meer in de Android market vinden? (Ik heb wel ergens een los apk'tje kunnen downloaden.)
Repartition was ik inderdaad vergeten, die had ik wel aangevinkt. Bedankt.Jorco schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 01:17:
De lagfix wacht ik nog even mee. Zelf geen ervaring mee, en ik wil graag eerst ondervinden of het toestel nu reageert zonder lag als de nieuwste firmware is geïnstalleerd maar de lagfix niet is geïnstalleerd. De tutorial is vooral bedoeld voor beginners die het toestel nu te traag vinden met de standaard winkel firmware en dat zo snel en eenvoudig mogelijk willen oplossen.
De echte tweakers die alles uit het toestel willen halen gaat een lagfix vast ook wel zonder mijn tutorial lukken, maar mocht die dus toch noodzakelijk blijken dan zal ik het toevoegen.
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
Ik ben inderdaad ook wat verschillende apps uit de market kwijt, waaronder een twee betaalde (google analytics en Google adsense), terwijl een andere (locale) wel weer terug komt.kwiebus schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 01:21:
Ik kan na het flashen van de nieuwste firmware de NOS teletekst applicatie niet meer in de Android market vinden? (Ik heb wel ergens een los apk'tje kunnen downloaden.)
Heeft iemand een wellicht een duidelijke handleiding voor de mimocan lag fix?
Ik heb de fix uitgevoerd en het schijnt sneller te zijn, maar de programma quadrant gaat elke keer vast lopen bij I/0 Database writes.
heb zo een goed dat er toch ergens niet goed gegaan is. Ga wel morgen even naar kijken.
Is het trouwens ook mogelijk om de lag fix ongedaan te maken zonder weer de firmware te flashen?
Ik heb de fix uitgevoerd en het schijnt sneller te zijn, maar de programma quadrant gaat elke keer vast lopen bij I/0 Database writes.
heb zo een goed dat er toch ergens niet goed gegaan is. Ga wel morgen even naar kijken.
Is het trouwens ook mogelijk om de lag fix ongedaan te maken zonder weer de firmware te flashen?
Op mijn GS is dit in de I9000XWJM1 wel aanwezig.
Ik denk dat je moet rooten en de marketfix moet toepassen voordat je alles weer gaat zien in de Market.Jurjen de Vries schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 01:43:
[...]
Ik ben inderdaad ook wat verschillende apps uit de market kwijt, waaronder een twee betaalde (google analytics en Google adsense), terwijl een andere (locale) wel weer terug komt.
Krijg het niet voor elkaar om R3 te installeren op JM1. Als iemand weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen dan hoor ik het graag!
Officiële downloadlink voor R3 is trouwens hier te vinden (gewoon de r2-link veranderd in r3).
Ik stel voor om deze link niet op XDA of MoDaCo te posten, anders kunnen we het in volgende versies wel vergeten en moeten we dan wachten.
Officiële downloadlink voor R3 is trouwens hier te vinden (gewoon de r2-link veranderd in r3).
Ik stel voor om deze link niet op XDA of MoDaCo te posten, anders kunnen we het in volgende versies wel vergeten en moeten we dan wachten.
PSN ID = Jorco
Hello tweakers, ik heb gisteren geprobeerd mn galaxy the flashen, ben er al 1,5 uur mee bezig geweest maar kwam maar niet verder. Ik heb het volgende gedaan:
1. Laden PIT (versie 513) en PHONE/CODE/SRS in Odin
2. SIM en SD-kaart uit telefoon
3. Download-mode telefoon
4. Aansluiten op pc
5. Flashen telefoon (JG5)
6. Flashen klaar, telefoon herstart
7. Scherm met Android verschijnt met een aantal opties (update-file / …)
8. Home-knop gedrukt (een van de opties gekozen, weet niet meer zeker..)
9. Telefoon herstart maar komt niet verder dan animatie en galaxy-logo
10. Hierna gaat telefoon uit en gebeurt er niets meer..
11. in recovery mode gezet
12. in download mode gezet
13. geprobeerd opnieuw te flashen maar procedure start niet
14. kies opnieuw geïnstalleerd
15. pc herstart
16. telefoon opnieuw aangesloten
17. andere usb-poorten geprobeerd
18. flash-procedure weer gestart maar geen voortgang
19. opnieuw vanaf stap 1 gestart (nu met PIT 512 en andere firmware WJM1)
20. nu flashen wel gelukt
21. telefoon herstart, opnieuw scherm van stap 7
22. gekozen voor optie repartion (oid) en vervolgens reboot
23. telefoon herstart maar komt weer niet verder dan animatie en galaxy-logo
24. Hierna gebeurt er weer niets..
Ik gebruik Windows 7 64-bit. Iemand enig idee hoe dit op te lossen of wat ik verkeerd doe?
4. Aansluiten op pc
9. Telefoon herstart maar komt niet verder dan animatie en galaxy-logo
10. Hierna gaat telefoon uit en gebeurt er niets meer..
11. in recovery mode gezet
12. in download mode gezet
13. geprobeerd opnieuw te flashen maar procedure start niet
14. kies opnieuw geïnstalleerd
15. pc herstart
16. telefoon opnieuw aangesloten
17. andere usb-poorten geprobeerd
18. flash-procedure weer gestart maar geen voortgang
19. opnieuw vanaf stap 1 gestart (nu met PIT 512 en andere firmware WJM1)
20. nu flashen wel gelukt
21. telefoon herstart, opnieuw scherm van stap 7
22. gekozen voor optie repartion (oid) en vervolgens reboot
23. telefoon herstart maar komt weer niet verder dan animatie en galaxy-logo
24. Hierna gebeurt er weer niets..
Ik gebruik Windows 7 64-bit. Iemand enig idee hoe dit op te lossen of wat ik verkeerd doe?
Jurjen, mooie samenvatting van wat je moet doen. Maar zijn er ook mensen met OS-X die mij kunnen vertellen hoe te werk te gaan. Als het via OS-X namelijk niet mogelijk is om een firmware upgrade te doen, dan valt de GS voor mij af.
Verwijderd
Probeer JG5 in combinatie met de 512.PIT eens.. bij mij lukte alles gelijk eerste keer.MaltaSoron schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:50:
Hello tweakers, ik heb gisteren geprobeerd mn galaxy the flashen, ben er al 1,5 uur mee bezig geweest maar kwam maar niet verder. Ik heb het volgende gedaan:
P.S. Mensen nog problemen gehad met JM1 tegenover JG5 ??
zucht

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 10:16 ]
Verwijderd
Stap1. Installeer windows via bootcamp. Het liefst 32 bit.kdbruin schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:53:
Jurjen, mooie samenvatting van wat je moet doen. Maar zijn er ook mensen met OS-X die mij kunnen vertellen hoe te werk te gaan. Als het via OS-X namelijk niet mogelijk is om een firmware upgrade te doen, dan valt de GS voor mij af.
Stap2. Volg Jurjen
Nee, dit vind ik ook slecht hoor. Er is geen OSX versie van KIES en Odin3...
Als je alleen een MAC computer hebt denk ik dat voor jou de iPhone 4 de beste keus is.
Apple heeft goede samenwerking tussen hun eigen producten. Alleen haat ik zelf de lock-in gebeuren van apple etc. En kan de Galaxy S gewoon meer...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 10:21 ]
Ik heb nog een verbetering gevonden in de I9000XWJM1 t.o.v. de standaard firmware die ik eerst had, namelijk dat er geen Telegraaf applicatie/shortcut in zit.
Verwijderd
Jorco schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:27:
Krijg het niet voor elkaar om R3 te installeren op JM1. Als iemand weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen dan hoor ik het graag!
YOU MUST ALREADY BE RUNNING THE JG5 ROM FROM
Ik zou nu ook gewoon wachten met custum roms te installeren. Nu moet je eerst de juiste samsung firmware draaiend hebben voor je de CR kan installeren. Paul is druk bezig dit te veranderen waardoor je straks in 1 keer de CR kan installeren (zonder de bijpassende samsung fw draaiend te hebben).
Verwijderd
Bij de M1 heb ik nu ook bij instellingen -> Draadloos en netwerk -> Mobiele netwerken:
Netwerkmodus: GSM of/en WCDMA...
Was dat bij de oudere firmwares ook al, kan ik me niet voor de geest halen nl.
Netwerkmodus: GSM of/en WCDMA...
Was dat bij de oudere firmwares ook al, kan ik me niet voor de geest halen nl.
Als je terug wilt naar fabrieksinstelling houd dit dan in terug naar je originele rom en firmware.
Nee, je gaat terug naar de default instellingen van je huidige romkimone66 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:45:
Als je terug wilt naar fabrieksinstelling houd dit dan in terug naar je originele rom en firmware.
@us1111
Volgens mij was die setting er bij de originele firmware nog niet.
De GPS lijkt in I9000XWJM1 wel een stuk beter te functioneren maar in google maps verspringt mijn positie continu exact als hier beschreven: http://forum.xda-develope...p?p=7309632&postcount=171
Volgens mij was die setting er bij de originele firmware nog niet.
De GPS lijkt in I9000XWJM1 wel een stuk beter te functioneren maar in google maps verspringt mijn positie continu exact als hier beschreven: http://forum.xda-develope...p?p=7309632&postcount=171
Apple houdt Samsung nergens tegen om KIES voor Mac uit te brengen hoor, of om Odin naar OSX te porten. Ik zie niet in waar deze 'stab at Apple' op gebaseerd is...Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:19:
[...]
Nee, dit vind ik ook slecht hoor. Er is geen OSX versie van KIES en Odin3...
Als je alleen een MAC computer hebt denk ik dat voor jou de iPhone 4 de beste keus is.
Apple heeft goede samenwerking tussen hun eigen producten. Alleen haat ik zelf de lock-in gebeuren van apple etc. En kan de Galaxy S gewoon meer...
Heeft iemand toevallig een url naar de barcodes van deze scripts?
krijg ik de keuze om ze via shell te laden of via een barcode. Iemand?
Ik heb ASE op mijn galaxy geinstalleerd en nu wil ik deze scripts installeren als ik ASE openMoDaCo scripts, including @ratson's market speedup fix and the lag fix.
Als je ASE hebt geinstaleerd moet je ook wel zien dat je de scripts op je SD kaart hebt staan..bart_wbd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:04:
Heeft iemand toevallig een url naar de barcodes van deze scripts?
[...]
Ik heb ASE op mijn galaxy geinstalleerd en nu wil ik deze scripts installeren als ik ASE open
Ik heb modaco ROM en daar zitten deze standaard op.
Als je je GSM aansluit op je PC kan je deze bestanden erop zetten:
http://rapidshare.com/files/408578916/ase.rar
gewoon de rar uitpakken en in de root plaatsen van je interne SD kaart en dan normaal zoude deze script erbij moeten staan
[ Voor 89% gewijzigd door Obl1viA op 23-07-2010 13:14 ]
Bij stap 8 ga je volgens mij de fout in. Als het goed is doet de telefoon zelf wat hij moet doen als je in stap 7 zit, en herstart vervolgens opnieuw waarna je flash voltooid is. Je moet dus geen opties kiezen zoals jij als stap 8 uitvoert. Laat de telefoon lekker zijn ding doen.MaltaSoron schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:50:
4. Aansluiten op pc
[ Voor 5% gewijzigd door boaty op 23-07-2010 13:15 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Mijn dank is groot! Ja zag dat ze bij de modaco ROM zaten.. Ik wacht alleen liever op de cyanogen ROM.. En vind btw de touchwiz schil een handige schil..Obl1viA schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:08:
[...]
Als je ASE hebt geinstaleerd moet je ook wel zien dat je de scripts op je SD kaart hebt staan..
Ik heb modaco ROM en daar zitten deze standaard op.
Als je je GSM aansluit op je PC kan je deze bestanden erop zetten:
http://rapidshare.com/files/408578916/ase.rar
gewoon de rar uitpakken en in de root plaatsen van je interne SD kaart en dan normaal zoude deze script erbij moeten staan
Verwijderd
Als in augustus android 2.2 uitkomt, is dan de verwachting dat hier ook de laatste firmware in meegeinstalleerd zit .
Of zijn dat 2 aparte update's?
Ga nml op vakantie en het is misschien handig om dan allebij de update;s te doen als ik terugkom.
Rob
Ga nml op vakantie en het is misschien handig om dan allebij de update;s te doen als ik terugkom.
Rob
Verwijderd
2.2 zal onderdeel zijn van de nieuwe firmware.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:10:
Als in augustus android 2.2 uitkomt, is dan de verwachting dat hier ook de laatste firmware in meegeinstalleerd zit .
Rob
Overigens is M2 ondertussen ook uit.. Net nadat ik M1 had geflashed.. Gaat wel érg snel nu
Verwijderd
Krijg m1 niet eens voor mekaar ?
Maar goed .
Als alles in de 2.2 update zit misschien verstandig om even te wachten
Maar goed .
Als alles in de 2.2 update zit misschien verstandig om even te wachten
Hm oke ja misschien heb je gelijk, ik had het volgende scherm voor me (deze heb ik even gelinked van xda developers forum)boaty schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:11:
[...]
Bij stap 8 ga je volgens mij de fout in. Als het goed is doet de telefoon zelf wat hij moet doen als je in stap 7 zit, en herstart vervolgens opnieuw waarna je flash voltooid is. Je moet dus geen opties kiezen zoals jij als stap 8 uitvoert. Laat de telefoon lekker zijn ding doen.

Zie ook http://forum.xda-develope...read.php?t=732494&page=19, die user heeft lang gewacht zonder resultaat..dus denk dat daar bij mij de oplossing ook niet ligt..
Je kan op die scherm met de volume-toetsen die blauwe opties selecteren en uitvoeren. Misschien weet iemand hier wat dan de juiste manier van handelen is?
[ Voor 9% gewijzigd door MaltaSoron op 23-07-2010 15:20 ]
Verwijderd
Je hebt de verkeerde pit file gebruikt, deze heb je nodig "s1_odin_20100512.pit". Wel even re-partition aanvinken in Odin.MaltaSoron schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:18:
[...]
Hm oke ja misschien heb je gelijk, ik had het volgende scherm voor me (deze heb ik even gelinked van xda developers forum)
[afbeelding]
Zie ook http://forum.xda-develope...read.php?t=732494&page=19, die user heeft lang gewacht zonder resultaat..dus denk dat daar bij mij de oplossing ook niet ligt..
Je kan op die scherm met de volume-toetsen die blauwe opties selecteren en uitvoeren. Misschien weet iemand hier wat dan de juiste manier van handelen is?
Verwijderd
Ik heb ze allebei even klaargezet (PIT 512 en 513):
http://rs863tl.rapidshare...loadid=130822915941500089
Repartitioning is dubieus.. Vooral als je vanaf M1 komt.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:54:
[...]
Je hebt de verkeerde pit file gebruikt, deze heb je nodig "s1_odin_20100512.pit". Wel even re-partition aanvinken in Odin.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 16:03 ]
Verwijderd
Op de Samsung site is JF7 te downloaden. Wat is het verschil tussen deze en de JG5 en wat is aan te raden om te installeren.
edit: laat maar
edit: laat maar
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 17:01 ]
Inderdaad, op XDA wordt ook hier en daar aangegeven het eerst zonder Re-partition te proberen, pas als dit niet werkt wel proberen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:01:
Ik heb ze allebei even klaargezet (PIT 512 en 513):
[...]
Repartitioning is dubieus.. Vooral als je vanaf M1 komt.
* floriske.nl heeft zelf ook naar JG5 ge-update zonder re-partition (wel met 512 pit file)
Verwijderd
Nou.. Heb de M2 er ook maar direct achteraan gegooid.. Met de M1 kreeg ik redelijk vaak kalender force closes.. Dat Odin is wel voer voor hartaanvallen
Advies is om eerst Windows te herstarten en zonder verdere programma's Odin te gebruiken. Volgens mij ben ik weer verslaafd aan rom flashen net als bij mijn Hero, weet niet wat dat steeds voor vage drang is 
s1_odin_20100512 zonder repartition. Verder alle bestanden uit de M2 zip gebruikt.
Daarna update.zip om weer root te worden.

s1_odin_20100512 zonder repartition. Verder alle bestanden uit de M2 zip gebruikt.
Daarna update.zip om weer root te worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 16:43 ]
Verwijderd
Het ligt er idd. maar net aan van welke firmware je komt, als je van de originele firmware komt en je wil JG5 firmware erop zetten heb je de 512 pit nodig en zal je moeten re-partitioneren om de juiste partities volgens de 512 pit aan te maken. Ga je vervolgens naar de M1 firmware dan hoef je niet opnieuw te re-partitioneren en vice versa. Maar ga je terug naar bijvoorbeeld JF6 dan heb je weer de 513 pit nodig en zul je weer moeten repartitioneren maarrr je kan bijvoorbeeld ook weer de 512 pit gebruiken voor JF6 zodat je niet hoeft te re-partitioneren. Volgen jullie me nogVerwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:01:
Repartitioning is dubieus.. Vooral als je vanaf M1 komt.
@us1111
Behoud je na de upgrade van M1 naar M2 je instellingen en applicaties of ga je terug naar fabrieksinstellingen?
Behoud je na de upgrade van M1 naar M2 je instellingen en applicaties of ga je terug naar fabrieksinstellingen?
Verwijderd
Weer naar fabrieksinstelling, da's altijd zo met een odin update.. Ben dus nu ook voor de 2e keer vandaag mijn instellingen (weer!!) aan het restoren.kwiebus schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:49:
@us1111
Weet iemand toevallig ook of er geen ander manier is met Titanium backup om je apps te restoren? Nu loopt hij bij batch mode je APK's langs en moet je alsnog zelf steeds op install en gereed klikken.
Ik denk trouwens dat M1 een foutje was.. M2 kwam wel -erg- snel na M1... Daarbij is M2 echt stukken sneller en voelt alles veel responsiever aan..
Kan iemand overigens eens kontroleren wat de versie van Swype van de betreffende ROM is? Bij M2 is het versie 1.60.36.8940.. Ik ben even benieuwd of Swype ook updates krijgt..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 17:14 ]
Ik heb me er vanavond ook maar aan gewaagd!(XWJM2)
Standaard procedure gevolgd. Allereerst zonder repartition!
Toen bleef Odin hangen, althans er gebeurde niets.
Pc maar een reboot gegeven evenals de telefoon!
Zelfde liedje nog een keer, maar nu met het vinkje van repartition wel aan!
Pitfile 512 gebruikt! (kom van standaard firmware(uit de winkel) en Voila het werkt.
Blijft toch altijd spannend als je het mij vraagt..
PS..Al mijn foto's genomen met camera staan er nog op. Ik had verwacht dat
deze eraf zouden zijn. Mooi meegenomen
Over blackout schermpjes ( deze komen bij mij nog steeds voor) al is het
maar voor een seconde! ze zijn er wel.
Misschien ook maar eens wagen aan een fix met gebruik van een externe sd kaart.
Nou dat moest ik even kwijt! misschien kan iemand er wat mee.
Kom je dus van standaard firmware, repartition aanvinken en pitfile 512 gebruiken
(bij het flashen van XWJM2 firmware)
edit: even een benchmark gedaan met quadrant: ik eindig op 894
Standaard procedure gevolgd. Allereerst zonder repartition!
Toen bleef Odin hangen, althans er gebeurde niets.
Pc maar een reboot gegeven evenals de telefoon!
Zelfde liedje nog een keer, maar nu met het vinkje van repartition wel aan!
Pitfile 512 gebruikt! (kom van standaard firmware(uit de winkel) en Voila het werkt.
Blijft toch altijd spannend als je het mij vraagt..
PS..Al mijn foto's genomen met camera staan er nog op. Ik had verwacht dat
deze eraf zouden zijn. Mooi meegenomen
Over blackout schermpjes ( deze komen bij mij nog steeds voor) al is het
maar voor een seconde! ze zijn er wel.
Misschien ook maar eens wagen aan een fix met gebruik van een externe sd kaart.
Nou dat moest ik even kwijt! misschien kan iemand er wat mee.
Kom je dus van standaard firmware, repartition aanvinken en pitfile 512 gebruiken
(bij het flashen van XWJM2 firmware)
edit: even een benchmark gedaan met quadrant: ik eindig op 894
[ Voor 3% gewijzigd door Kirretje op 23-07-2010 20:35 ]
Nadat het zo hard ging met de firmware is het nu wachten op goede roms. R3 heeft een grote Titanium Backup-bug en Samset had een goede versie met JM1, maar bij JM2 zit zo'n bug dat ie vast blijft hangen in een black screen.
PSN ID = Jorco
Ik heb er toch ook maar JM2 opgegooid en het GPS probleem met Google Maps wat er in JM1 nog in zat is nu ook opgelost.
Verwijderd
Ik wil JG5 flashen en gebruik pit2. Ik kom echter niet verder en krijg nu deze melding:
<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> Set PIT file..
<ID:0/005> DO NOT TURN OFF TARGET!!
Dit blijft nu na 20 min nog hetzelfde.
Wat moet ik nu doen?
Wat moet ik nu doen?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 22:37 ]
Als er op je foon nog geen blauwe download balk aan het lopen is, usb-kabel uittrekken, accu eruit halen en opnieuw in downloadmode opstarten. Odin afsluiten en opnieuw opstarten en dan telefoon weer met usb verbinden en een volgende poging doenVerwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:34:
Ik wil JG5 flashen en gebruik pit2. Ik kom echter niet verder en krijg nu deze melding:
Wat moet ik nu doen?
PSN ID = Jorco
Daar bleef de mijne ook hangen!
Ik heb phone en pc een reboot gegeven.
Toen nogmaals geprobeerd(dit keer met repartition)
Toen vloog hij erdoor
Ik heb phone en pc een reboot gegeven.
Toen nogmaals geprobeerd(dit keer met repartition)
Toen vloog hij erdoor
Ik wil zojuist voor het eerst gaan connecten met een draadloos N-netwerk (heb JM2-firmware). Hij kan de router niet eens vinden. Dan maar ff terugschakelen naar G
PSN ID = Jorco
Thx iedereen! Het is me nu gelukt, met firmware JM2, PIT512 en re-partiton aan, yay!
me very happy
Ik run nu nog Paul's r2 ROM. In quadrant haal ik 906 punten. Met JM2 heb ik soortgelijke resultaten op XDA gelezen.
Is het voordeel van upgraden > nadeel van instellingen/apps kwijt zijn? Of is er fatsoenlijke manier om alles te backuppen? Ik heb gelezen dat je met Titanium Backup alsnog al je apps zelf moet installeren..
Is het voordeel van upgraden > nadeel van instellingen/apps kwijt zijn? Of is er fatsoenlijke manier om alles te backuppen? Ik heb gelezen dat je met Titanium Backup alsnog al je apps zelf moet installeren..
laat maar.
[ Voor 90% gewijzigd door WasMachinator op 24-07-2010 00:48 ]
Probeer je op 2,4Ghz of 5Ghz te verbinden? De Samsung en andere Android toestellen ondersteunen geen 5Ghz, alleen 2,4. Hij verbindt bij mij prima met een snelheid van 78Mbps (speedtest komt dan rond de 24 Mbps uit).Jorco schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:12:
Ik wil zojuist voor het eerst gaan connecten met een draadloos N-netwerk (heb JM2-firmware). Hij kan de router niet eens vinden. Dan maar ff terugschakelen naar G
Heb op beide geprobeerd zonder succes, maar wist nog niet dat 5GHz nog niet wordt ondersteund. ThxKneoK schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 03:22:
[...]
Probeer je op 2,4Ghz of 5Ghz te verbinden? De Samsung en andere Android toestellen ondersteunen geen 5Ghz, alleen 2,4. Hij verbindt bij mij prima met een snelheid van 78Mbps (speedtest komt dan rond de 24 Mbps uit).
PSN ID = Jorco
Verwijderd
Je hoeft niet steeds de accu eruit te halen. Makkelijker is om volume-down - home - power te gebruiken. Houd de power knop 8 seconden vast en je zit opnieuw in download mode.Jorco schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:50:
[...]
Als er op je foon nog geen blauwe download balk aan het lopen is, usb-kabel uittrekken, accu eruit halen en opnieuw in downloadmode opstarten. Odin afsluiten en opnieuw opstarten en dan telefoon weer met usb verbinden en een volgende poging doen
Verwijderd
Zijn jullie niet bang voor een brick? Ik zat serieus met een verhoofgd kloppend hart toen ik op de start knop in Odin drukte. Gelukkig is alles goed gegaan.
Iemand al een idee wanneer er een 2.2 custom komt?
Dat had ik de eerste keer ook, maar nu ben ik daar niet meer bang voor. Het is bijna onmogelijk om je telefoon te bricken. Btw Koush van Clockworkmod zegt dat hij een custom recovery heeft gemaakt waarbij de kernel niet meer gedeeltelijk hoeft te worden vervangen. Dit betekend volgens mij dat het dan mogelijk wordt om Mimocan's fix te gebruiken icm een custom recovery, wat op zichzelf weer mogelijkheden geeft om Nandroid back-up's te maken etc. Geweldig nieuws imo.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Verwijderd
De kans op een brick via de Odin3 is niet zo groot hoor. Volgens mij heeft nog niemand een brick gehad. Ook niet op de XDA forums.. dus ja. Doe er je voordeel mee.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:56:
Zijn jullie niet bang voor een brick? Ik zat serieus met een verhoofgd kloppend hart toen ik op de start knop in Odin drukte. Gelukkig is alles goed gegaan.
Volg gewoon duidelijk de stappen. En vooral "Eerst de materie doorlezen en niet kloten".
Daarna is het namelijk behoorlijk simpel.
Ik ben echt nog een noob op android gebied dus misschien stel ik nu wel een hele domme vraag.
Klopt het inderdaad dat je geen root acces nodig hebt om een andere firmware te flashen, alleen de juiste flashtools?
Bvd.
Klopt het inderdaad dat je geen root acces nodig hebt om een andere firmware te flashen, alleen de juiste flashtools?
Bvd.
Jep dat klopt.
Ik ben het nu voor de eerste keer aan het doen maar hij wil geen com poort geven, dit terwijl ik met kies de tel wel kon benaderen
Het is nu allemaal gelukt maar de telefoon is wel zo langzaam
terwijl het toch de laatste is.
Ik heb trouwens alleen nog maar de keuze tussen gsm/wcdma en geen umts of hsdpa meer?
ik heb csc: CSC_I9000OXXJM1.
Moet ik een andere csc flashen?
Het is nu allemaal gelukt maar de telefoon is wel zo langzaam

Ik heb trouwens alleen nog maar de keuze tussen gsm/wcdma en geen umts of hsdpa meer?
ik heb csc: CSC_I9000OXXJM1.
Moet ik een andere csc flashen?
[ Voor 53% gewijzigd door icecreamfarmer op 24-07-2010 17:43 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Je bent nogal vaag, wat doe je precies?icecreamfarmer schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:04:
Ik ben het nu voor de eerste keer aan het doen maar hij wil geen com poort geven, dit terwijl ik met kies de tel wel kon benaderen
Volgens mij was Kies alleen nodig zodat je de usb drivers van je GS hebt, ik heb kies niet open gehad toen ik ging flashen. Dus probeer eens zonder Kies aan te hebben.icecreamfarmer schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:04:
Heb het ook al in de andere forum gepost, maar hebben jullie ook een super dunne zwarte streep over je beeldscherm?
Ik weet niet of het door de firmware (jm2) komt of dat het al standaard bij me telefoon was. Heb hem pas vandaag gekregen en het zijn 100 procent geen dode pixels.
[ Voor 25% gewijzigd door An1mA op 24-07-2010 17:28 ]
Volgens mij moet KIES idd uit staan tijdens het flashen, maar weet het niet zeker.. Ik heb geen zwarte streep over mijn beeldscherm voor zover ik weet, waar zit ie precies en kan je misschien een screenshot posten?An1mA schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:16:
[...]
Volgens mij was Kies alleen nodig zodat je de usb drivers van je GS hebt, ik heb kies niet open gehad toen ik ging flashen. Dus probeer eens zonder Kies aan te hebben.
Heb het ook al in de andere forum gepost, maar hebben jullie ook een super dunne zwarte streep over je beeldscherm?
Ik weet niet of het door de firmware (jm2) komt of dat het al standaard bij me telefoon was. Heb hem pas vandaag gekregen en het zijn 100 procent geen dode pixels.
Ik heb trws nog Pauls r2 ROM (JG1), maar ga binnenkort flashen naar JM2
Verwijderd
Ik ben van plan mijn eerste touch screen en android telefoon te kopen, maar ik snap een paar dingen niet.
- Als hij is geroot, wat kan je er mee doen wanneer hij niet geroot is?
Ik heb begrepen dat je nieuwe firmware updates kan installeren, is dat nu niet mogelijk dan?
- Wat is her verschil met cyanogenmod?
- Moet ik rooten zien in de zin van dat je homebrew software erop kan gaan draaien?
Verder dit zal mijn 1ste android telefoon zijn, ik heb gezien dat je veel websites bestaan waar je apps en games kan downloaden voor de telefoon. Kan je deze gewoon installeren zonder te rooten? Je moet ze namelijk eerst op je pc downloaden en dan overzetten naar de telefoon.
- Als hij is geroot, wat kan je er mee doen wanneer hij niet geroot is?
Ik heb begrepen dat je nieuwe firmware updates kan installeren, is dat nu niet mogelijk dan?
- Wat is her verschil met cyanogenmod?
- Moet ik rooten zien in de zin van dat je homebrew software erop kan gaan draaien?
Verder dit zal mijn 1ste android telefoon zijn, ik heb gezien dat je veel websites bestaan waar je apps en games kan downloaden voor de telefoon. Kan je deze gewoon installeren zonder te rooten? Je moet ze namelijk eerst op je pc downloaden en dan overzetten naar de telefoon.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.