Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Afgelopen weekend mijn macbook pro hersteld met een OSX Snow Leopard DVDtje, allemaal geen probleem. Daarna vanaf de Time Machine bestanden terug gezet (wordt gevraagd na de install van OSX). Duurde even maar dan staat ook meteen alles er weer op.

k heb een Time Machine backup op een NAS (Synology DS409). Dit wordt allemaal ondersteunt door de DS409.

Maar nu wil ik graag diezelfde backup weer aanwijzen om hem daarop verder te laten werken zodat de backup vanaf nu weer netjes geupdated word. Bij voorkeuren van de TM kan ik de schijf ook selecteren waar ie staat (je selecteert niet echt een schijf maar een TM station). Als ik op oke klik ziet het er naar uit dat het kan werken maar hij geeft niet aan wanneer de laatste backup geweest. Ik ben er dan een beetje bang voor dat die grote sparse.bundle die er al staat niet gebruikt gaat worden om verder op te bouwen en dat TM met een nieuwe sparse.bundle gaat beginnen.

Kan iemand hierover wat meer licht laten schijnen voor mij?
Kan ik dus verder bouwen op die bestaande .bundle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee dat kan niet, de identifier is anders, ook al heeft je Mac dezelfde naam gekregen. Je krijgt dan in de backup-folder ook een nieuwe folder met een compleet nieuwe backup.
Dus laat Time Machine gewoon weer een nachtje draaien en verwijder daarna de oude backup-folder.
Het viel me trouwens op dat Time Machine met de initiële backup veel sneller is geworden, dat duurde bij mijn installatie van ruim 200 GB maar drie uur.

Ik weet overigens niet zeker of dit ook geldt als je een complete Time Machine-backup terugzet, zelf kopieer ik alleen handmatig wat folders uit ~/Library/ en per applicatie de gegevens in Application Support en de plists uit de laatste backup naar m'n verse installatie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles