MSN Live Messenger - optie webcam beeld zenden ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,

Helaas kom ik er met een bepaalde situatie niet uit en kom ik dan toch echt op het punt dat ik graag een beroep doe op jullie kennis en ervaringen. Op Internet ben ik aan het zoeken geweest via Google naar soort gelijke problemen, alleen daar kan ik geen vergelijkbaar probleem incl. oplossing vinden.

Laat ik de situatie zo goed mogelijk proberen te schetsen.

Laptop:
Processor: Intel Celeron 1400 Ghz
RAM: 512 MB

Netwerk:
Laptop zit in DMZ (al het netwerk verkeer wordt gestuurd naar deze laptop)

Geïnstalleerde Software:
OS is Windows XP met SP 3.
Windows Live Messenger versie 2009 (Build 14.0.8117.416), niet gepatched dus orgineel.

Webcam:
Logitech Quickcam Communicate Deluxe, met orgineel geleverde drivers.

Probeem:
Normaal kon ik via Windows Live Messenger altijd mijn webcambeeld zenden. Via het menu, acties en vervolgens "Uitzenden met mijn webcam". Op de 1 of andere manier wilde ik die optie weer eens gebruiken.. maar is die optie opeens verdwenen. Via mijn instellingen van Messenger pakt hij wel mijn webcam, de juiste drivers (kan ik aanvinken) en laat hij een mooi testbeeld zien. Ik kan ook videogesprekken opstarten, waarbij het webcam gedeelte prima presteert. Alleen als ik de optie van oudsher,... alleen het zenden van het webcambeeld wil uitvoeren lukt dit niet omdat deze optie in zijn geheel is verdwenen uit het Messenger menu!

Vervolgens heb ik mijn laptop helemaal leeggemaakt en opnieuw met alle orginele drivers geinstalleerd en alleen de benodigde software om deze situatie uit te voeren geinstalleerd. En alsnog werkt dit niet.

Als mensen in mijn msn lijst mij proberen uit te nodigen om alleen het webcam beeld te sturen krijgen ze de melding "Waves heeft je uitnodiging om de webcam inschakelen te starten afgewezen.". Dit terwijl ik zelf niets heb afgewezen of enige melding vanuit Messenger kreeg.

Ook heb ik optie 'videoclips afspelen toestaan' aangevinkt in de Messenger instellingen.
Mijn firewall zowel in de modem als in Windows heb ik ook uitgezet om te testen, alleen ook dit heeft geen positief effect.

Hebben jullie een soortgelijke situatie wel eens vaker gehoord? Enig idee wat het kan wezen en wat ik nog kan proberen?

Alvast mijn dank voor jullie reactie.

Groeten,
Waves